Cum îți faci CV-ul să iasă în evidență în timpul interviurilor de angajare? Află care sunt cele mai bune aptitudini pe care să le incluzi în CV-ul tău în această analiză detaliată. Cele mai bune CV-uri au liste cuprinzătoare de abilități cheie dezirabile pentru a-i face pe angajatori să se uite de două ori și să aleagă un candidat în locul altuia.
Dacă vrei să treci cu brio de următorul interviu de angajare și să faci ca cererea ta de angajare să iasă în evidență față de ceilalți candidați, trebuie să pui cele mai bune detalii posibile în CV-ul tău pentru a impresiona un potențial angajator încă de la început.
Dar ce aptitudini profesionale ar trebui să îți notezi? Aici vom detalia unele dintre cele mai bune abilități pentru un CV pe care orice manager de angajare le va iubi.
Abilitățile soft pe care angajatorii adoră să le vadă
Așa-numitele “soft skills” sunt, de obicei, axate pe oameni, generalizate sau aplicabile la diverse industrii și situații. Cu toate acestea, angajatorilor le place să vadă o mulțime de competențe soft la candidații lor.
Competențe de conducere
Abilitățile de conducere au fost întotdeauna solicitate, iar acest lucru este și mai adevărat în prezent. Oricine poate fi un bun muncitor, dar doar câțiva angajați pot conduce și gestiona cu succes echipe, mai ales când vine momentul să ducă la bun sfârșit proiecte complexe.
Dacă ați condus cu succes echipe în trecut, notați aceste experiențe în CV-ul dumneavoastră și explicați ce anume ați făcut, responsabilitățile și alți factori relevanți.
Cu cât puteți nota mai multe abilități de conducere în CV-ul dumneavoastră la secțiunea de competențe, cu atât veți fi un candidat mai atractiv, chiar dacă nu se așteaptă să conduceți pe nimeni în curând. Acest lucru este valabil chiar dacă o descriere a postului solicită mai multe competențe tehnice.
Abilitățile de conducere vă fac o alegere mai bună pentru potențiale posturi de conducere sau promovări în viitor. Deoarece multe companii angajează candidați pe termen lung, nu doar lucrători pe termen scurt, enumerarea abilităților de conducere vă poate face să ieșiți în evidență în raport cu concurența într-un mod important.
Competențe de comunicare
Abilitățile de comunicare sunt, de asemenea, esențiale. Trebuie să fiți capabil să comunicați cu colegii și lucrătorii pentru a vă înțelege bine la noua dvs. companie. Acest lucru ar putea părea o pierdere de spațiu pentru a pune în jos, dar nu-l neglijați.
Faptul că observați că aveți abilități de comunicare îi spune angajatorului dumneavoastră două lucruri:
- Sunteți încrezător în capacitatea dumneavoastră de a fi un jucător de echipă, ceea ce spune multe despre personalitatea dumneavoastră.
- Știți că angajatorii caută această abilitate, ceea ce înseamnă că este un lucru la care vă gândiți.
Ambele pot indica faptul că sunteți un potențial excelent de angajare pentru un post vacant. Bunele abilități interpersonale, precum inteligența emoțională demonstrată sau abilitățile de ascultare activă, sunt și mai critice dacă aplicați pentru un post administrativ sau de management.
Uneori, acestea sunt mai bune decât competențele informatice sau alte competențe specifice, cum ar fi designul grafic.
Abilități de scriere
Competențele de redactare sunt o subcategorie esențială a competențelor de comunicare, care sunt solicitate pentru multe dintre noile locuri de muncă.
Anumite locuri de muncă specifice din domeniul marketingului și al comunicării apreciază foarte mult abilitățile de redactare, iar (un avantaj în plus) vă puteți demonstra în mod explicit capacitățile în redactarea CV-ului dumneavoastră. Folosirea unui limbaj îngrijit, atractiv și succint în CV-ul dumneavoastră va susține includerea scrisului în lista de competențe.
Experiență în rezolvarea problemelor
Abilitățile generale de rezolvare a problemelor pot fi, de asemenea, bune de trecut în orice CV. În majoritatea locurilor de muncă, va trebui să rezolvați probleme complexe la un moment dat, fie pentru că vă confruntați cu o situație neașteptată, fie pentru că politicile și procedurile angajatorului nu acoperă toate posibilitățile.
O bună rezolvare a problemelor, prin urmare, este considerată o abilitate indispensabilă pentru multe organizații și industrii. Asigură-te că treci acest lucru în CV-ul tău, indiferent de locul de muncă sau de industria în care aplici.
Arată că puteți gândi critic (iar abilitățile de gândire critică sunt la fel de esențiale) și că nu vă este teamă să faceți față unei provocări. Este, de asemenea, un indicator al adaptabilității: o altă abilitate relevantă, ideală pentru orice căutare de locuri de muncă.
Încercați să nu puneți la pământ simultan abilitățile de rezolvare a problemelor și cele de gândire critică. Există o mulțime de suprapuneri între aceste două tipuri de seturi de competențe, așa că puneți doar una sau alta.
Competențe organizatorice
Competențele organizatorice reflectă capacitatea ta de a gestiona o mulțime de resurse și piese în mișcare. Este o abilitate importantă pe care trebuie să o treci în CV atunci când candidezi pentru un post de conducere sau de management, dar este bine să o treci oricum, doar pentru că arată că ești o persoană muncitoare și că nu vei fi copleșit de multe lucruri pe care le ai pe masă.
Abilități de gestionare a timpului
Abilitățile de gestionare a timpului sunt înțelepte pentru a fi trecute în CV-ul tău, indiferent dacă aplici pentru un post de conducere.
O bună gestionare a timpului este o abilitate mult mai rară decât ați putea crede, mai ales în această epocă în care există numeroase distrageri digitale în buzunarele oamenilor în orice moment.
Prin faptul că vor observa că aveți abilități bune de gestionare a timpului, angajatorul se va simți mai încrezător în a vă lăsa să lucrați pe cont propriu și nesupravegheat. Acest lucru este important, deoarece înseamnă că se poate concentra pe alte aspecte ale conducerii unei afaceri în loc să se îngrijoreze de productivitatea dvs.
Abilități de lucru în echipă
Abilitățile solide de lucru în echipă sunt obligatorii pentru majoritatea posturilor și lucrătorilor din zilele noastre. A fi capabil să lucrezi cu alții este crucial dacă vrei să faci parte din orice echipă nouă, așa că asigură-te că ai aptitudini solide de lucru în echipă, indiferent de experiențele tale de muncă anterioare.
Dacă trebuie să fiți specific, scrieți în scrisoarea de intenție câteva anecdote despre modul în care ați fost un membru excelent al echipei. Ar trebui să legați această experiență de un moment în care ați depășit o provocare sau ați rezolvat o problemă.
Adăugați abilitățile de relaționare cu oamenii la secțiunea de abilități din CV-ul dumneavoastră și veți fi, în general, un căutător de locuri de muncă mai de succes.
Competențe în domeniul serviciilor pentru clienți
Bunele abilități de servire a clienților sunt necesare pentru orice industrie – mai ales dacă aplicați la o industrie de servicii sau la un post de începător. Practic, dacă locul de muncă vă cere să interacționați frecvent cu publicul larg, trebuie să aveți bune abilități de servire a clienților.
De exemplu, dacă ați lucrat anterior la un call center, menționați că abilitățile dvs. de servicii pentru clienți provin din faptul că ați învățat să vorbiți cu zeci sau sute de persoane la telefon și să le oferiți asistență semnificativă, indiferent de problemele lor.
Acum aveți unele aptitudini de top pe care să le treceți în CV, cu condiția să aveți aptitudinile din viața reală care să le susțină. Nu uitați să modificați descrierea fiecărei aptitudini în funcție de locul de muncă sau de industria pentru care candidați, pentru a le face să pară cât mai relevante.