Pentru ca afacerile să funcționeze eficient, diferite departamente sunt responsabile pentru diferite sarcini, obiective și rezultate. Când vine vorba de întreprinderile mici, echipele de vânzări și de marketing sunt adesea reunite într-un singur departament cu un singur manager. În același timp, companiile mai mari au, de obicei, echipe de vânzări și de marketing separate care, de obicei, lucrează îndeaproape una lângă cealaltă pentru anumite proiecte.
Una dintre cele mai importante responsabilități ale echipei de vânzări și marketing (și una dintre primele sarcini care ar trebui îndeplinite într-o afacere nouă) este stabilirea unor obiective de vânzări realiste. Obiectivele pot fi stabilite zilnic, săptămânal, lunar sau anual, în funcție de structura companiei și de perioadele sezoniere aglomerate. Cifrele de vânzări anterioare și proiecțiile calculate cu atenție sunt folosite pentru a crea obiective realizabile.
În cazul în care există reprezentanți de vânzări implicați în companie, trebuie stabilite cotele și comisioanele individuale ale reprezentanților de vânzări.
Vânzările și marketingul sunt responsabile pentru a determina dacă vreun produs din catalogul actual ar trebui să experimenteze o schimbare de preț sau ar trebui să fie abandonat cu totul și să fie introduse produse noi. Aceste decizii foarte importante vor fi luate prin inspectarea cifrelor de vânzări din trecut și prin recenzii ale clienților, cercetare de produse, tendințe etc.
Plasarea produselor este, de asemenea, vitală pentru succesul acestor produse, astfel încât echipa de vânzări și marketing este responsabilă pentru a decide ce angrosiști și comercianți cu amănuntul vor stoca produsul dumneavoastră.
Rolul echipei de vânzări și marketing este de a vă menține clienții mulțumiți. Aceștia ar trebui să le trimită clienților dumneavoastră sondaje, să le solicite recenzii ale produselor și să încerce să găsească modalități de a le face vânzări suplimentare. Orice problemă a clienților ar trebui să fie rezolvată de către echipa de vânzări și marketing, pe cât posibil. Ar trebui să existe un protocol în cazul în care apar probleme ale clienților/ defecțiuni ale produselor.
Vorbind cu clienții și evaluând dorințele și nevoile acestora, echipa de vânzări și marketing va obține, de asemenea, informații esențiale pentru îmbunătățirea eforturilor de marketing.
Pentru ca strategiile de marketing să fie atractive pentru piața dvs. țintă, acestea trebuie să fie în tendințe. Divizia de vânzări și marketing ar trebui să dedice timp pentru a urmări tendințele și a verifica ce fac cei mai mari concurenți ai dvs. în ceea ce privește marketingul, ofertele speciale, disponibilitatea produselor etc. Cunoștințele dobândite în urma acestei cercetări și urmăriri vor ajuta la elaborarea unor strategii și planuri eficiente.
Echipa dvs. de vânzări și marketing ar trebui să elaboreze strategii de marketing care să utilizeze bugetul de marketing în cel mai eficient mod posibil. Eforturile dvs. de marketing pot include marketingul pe rețelele sociale, Google Ads, SEO, pliante, afișe, TV, radio și multe altele. Noile strategii de marketing ar trebui să fie implementate la fiecare câteva luni și ar trebui să fie în concordanță cu identitatea și valorile mărcii dvs.
Echipa de vânzări și de marketing este responsabilă pentru a veni cu toate materialele și imaginile de marketing. Cu toate acestea, este posibil să fie nevoie să fie angajați freelanceri pentru a crea orice material în afara competențelor echipelor de marketing.
În zilele noastre, există multe modalități diferite de a stimula vânzările, inclusiv concursuri, cadouri și alte strategii de marketing neconvenționale.
Social media este o modalitate accesibilă și accesibilă de a face cunoscut numele afacerii dvs. și este recomandat să fiți activ pe cel puțin o mână de platforme. Cele mai multe afaceri de succes se asigură că echipele lor de vânzări și de marketing se ocupă de social media, creând conținut și interacționând cu adepții. În multe cazuri, este angajat un manager dedicat social media, care va lucra cu echipa de vânzări și marketing.
Social media marketing vă permite să vă orientați exact către publicul țintă și este o modalitate fantastică de a găsi noi clienți.
Echipele de vânzări și marketing trebuie să se asigure că eforturile lor se aliniază cu obiectivele generale ale companiei.
Tehnologia și aplicațiile de marketing și vânzări se îmbunătățesc mereu. Ar trebui să fie treaba echipelor de vânzări și de marketing să se asigure că utilizează cele mai recente tehnologii și aplicații, astfel încât să rămâneți cu un pas înaintea concurenților, iar procesele să fie complet raționalizate și simplificate pentru toți cei implicați.
Multor angajați care lucrează în diviziile de vânzări și marketing li se oferă stimulente și comisioane dacă sunt atinse anumite obiective. Acest lucru poate ajuta la încurajarea angajaților să împingă cu adevărat vânzările și să gândească în afara cutiei atunci când vine vorba de strategii de marketing.
Atunci când nu există niciun stimulent sau bonus în joc, echipele de vânzări și de marketing devin adesea mulțumite și fac minimul necesar.
În multe întreprinderi, angajatorii și managerii încearcă să arunce cât mai multe sarcini aleatorii asupra echipei de vânzări și marketing în loc să angajeze un asistent sau un angajat suplimentar. Atunci când se întâmplă acest lucru, ia timp de la ceea ce ar trebui să se concentreze echipa de vânzări și marketing și ar putea duce, de asemenea, la nemulțumiri ale membrilor echipei.
Echipa de vânzări și marketing nu este responsabilă de sarcinile administrative ale altor departamente sau de sarcinile care ar fi îndeplinite în mod obișnuit de un asistent.
Este important să ne amintim că membrii echipei de vânzări și marketing sunt profesioniști în ceea ce fac, iar sarcinile lor ar trebui să rămână în sfera vânzărilor și a marketingului.