94% dintre angajați doresc să lucreze pentru o companie care investește în dezvoltarea lor profesională. Așadar, deși formarea corporatistă s-ar putea să nu fie sinonimă cu distracția, problema nu este că angajații nu doresc formare. Pur și simplu, ei nu primesc instruirea profesională potrivită. Scopul unui program de formare corporativă este de a îmbunătăți dezvoltarea personală și profesională a angajaților dumneavoastră. Acesta poate avea loc într-un cadru individual sau de grup și este adesea condus de un instructor avizat.
Ce este instruirea corporatistă?
Instruirea corporatistă, sau învățarea la locul de muncă, este un set de activități educaționale oferite angajaților, de obicei gratuit. Acesta poate acoperi o serie de subiecte și domenii de îmbunătățire, de la abilități transversale la competențe specifice rolului. Formarea profesională corporativă aduce beneficii angajaților și întreprinderilor, deoarece dezvoltă capitalul intelectual și perfecționează sau recalifică angajații.
Câteva exemple comune de cursuri de formare includ:
- Formare în domeniul conformității
- Formare în domeniul abilităților tehnice
- Formare în domeniul competențelor transversale
- Îmbarcarea și orientarea
Adesea, oamenii confundă instruirea corporativă cu învățarea corporativă. Dar există câteva diferențe esențiale.
O companie care apreciază și investește în oportunități de învățare are o cultură de învățare corporativă. De asemenea, învățarea corporativă este, de obicei, determinată de angajați. Instruirea corporativă este o instruire formală oferită de companie.
Scopul formării corporative este de a le oferi angajaților competențe și cunoștințe. Așadar, face parte din învățarea corporativă.
Pentru a oferi un program de formare profesională de succes, angajatorii trebuie să alinieze scopurile formării cu obiectivele de afaceri. În același timp, programul trebuie să fie atractiv și să răspundă nevoilor angajaților.
De ce este importantă formarea corporatistă?
Investiția în creșterea carierei și în dezvoltarea abilităților angajaților este esențială. Atât managerii, cât și colaboratorii individuali pot beneficia de formare corporatistă. Aceasta ajută la menținerea echipelor aliniate la obiectivele companiei și la poziționarea creșterii lor personale pentru a se alimenta cu cea a organizației.
De asemenea, angajaților li se oferă spațiul și resursele necesare pentru a se dezvolta. Cu un program de formare eficient, fiecare individ își creează un traseu cu obiective realizabile pentru care poate lucra în cadrul companiei. Pe lângă perfecționarea pe care o dobândesc, această claritate și viziune pot contribui, de asemenea, la creșterea motivației, a creativității, a colaborării și a retenției.
Motivele pentru care multe training-uri pentru echipe corporative eșuează
Programele de training corporativ sunt concepute în beneficiul angajaților. Dar mulți se străduiesc să vadă valoarea în ele.
De ce eșuează multe programe de instruire? Să aruncăm o privire la patru motive posibile.
Nealinierea cu nevoile angajaților
Una dintre cele mai mari îngrijorări ale angajaților este că li se predau competențe pe care le consideră irelevante.
Instruirea care nu este aliniată cu nevoile reale ale angajaților dvs. îi va face pe aceștia să se simtă dezangajați. De asemenea, ei nu vor vedea nicio valoare în aceste programe.
Soluția: concentrați-vă pe training-uri care predau abilități relevante pentru angajații de astăzi.
Supraîncărcarea cu informații
Încercarea de a înghesui prea multe informații în fiecare sesiune de instruire îi va lăsa pe angajații dvs. epuizați și copleșiți.
Soluție: folosiți puțină învățarea pentru a vă face trainingul mai eficient și mai ușor de digerat.
Învățarea mică este un training online care oferă informații în bucăți scurte de conținut. Acesta poate fi livrat sub formă de videoclipuri, infografice, ajutoare de lucru sau chiar un joc rapid.
Metode de formare învechite
Dacă în 2023 încă mai folosiți manuale de instrucțiuni plictisitoare și videoclipuri vechi de instruire corporativă, este timpul să le aruncați pe fereastră. Nu e de mirare că angajații se tem de instruirea corporativă atunci când implică metode învechite care îi adorm direct.
Soluția: modernizează-ți trainingul corporativ, trecând de la plictisitor la captivant și distractiv prin metode.
Această metodă populară oferă elemente asemănătoare unui joc materialelor de învățare tradiționale. Aceasta include insigne, puncte sau niveluri pe care angajații le vor parcurge.
Sincronizare slabă
Angajaților nu le plac training-urile corporative pentru că sunt adesea prost sincronizate. Ei se vor simți obligați să participe la programe de formare pe care sfârșesc prin a le resimți.
Soluție: utilizarea tehnologiei pentru a oferi cursuri de formare personalizate care se aliniază cu programul fiecărui angajat.
Instruirea online poate fi livrată la ore convenabile, care nu perturbă fluxul de lucru al echipelor dumneavoastră.
Care sunt principalele obiective ale programelor de training corporativ?
Există multe motive pentru care există programe de formare profesională la locul de muncă. Haideți să explorăm câteva dintre cele mai importante obiective ale formării corporative.
Dotarea angajaților cu competențele potrivite
Programele și instruirea obligatorie le oferă angajaților abilitățile de care au nevoie pentru a-și asuma un nou rol. Această instruire este oferită de obicei noilor angajați sau angajaților existenți care sunt promovați într-o poziție mai dificilă.
Predarea abilităților fundamentale îi împuternicește pe angajați să performeze la cele mai bune capacități ale lor.
Reduceți lacunele de competențe și oferiți o învățare continuă
Pandemia a accelerat nevoia de perfecționare și recalificare a angajaților dumneavoastră.
Pentru a aborda deficitul de competențe, companiile trebuie să investească în programe de formare și dezvoltare continuă.
Acest lucru include predarea unor competențe transversale importante, cum ar fi gestionarea timpului, gândirea creativă și reziliența. Aceasta înseamnă, de asemenea, învățarea de noi competențe digitale și menținerea la curent cu tehnologiile emergente.
Investiți și păstrați talentele
Dacă nu investiți în mod activ în angajații dumneavoastră, riscați să îi pierdeți.
Unele programe de formare îi pregătesc pe angajații dvs. pentru poziții de conducere în cadrul organizației. Oportunitățile de creștere și dezvoltare cresc retenția angajaților și supraîncarcă experiența angajaților dumneavoastră.
Creați o cultură de companie coerentă
Inițiativele care pun pe primul plan nevoile angajaților ca indivizi creează o cultură de apartenență. Printre acestea se numără seminariile de diversitate și incluziune sau training-urile de sănătate mintală și bunăstare.
Crearea unei culturi de apartenență duce la o performanță mai bună. De asemenea, conduce la angajați care se simt împuterniciți și valorizați.
Formare și dezvoltare profesională în cadrul întreprinderii
Dezvoltarea carierei este procesul continuu de învățare de noi abilități și cunoștințe care vă permit să vă atingeți potențialul maxim.
Aceste capacități vă pot ajuta să navigați în momentele critice din cariera dumneavoastră.
Programele de formare profesională eficiente sunt un catalizator pentru dezvoltarea carierei unui angajat.
Formarea orientată spre creștere oferă echipelor dvs. abilitățile și mentalitățile potrivite necesare pentru a reuși. De asemenea, acestea pregătesc indivizii să își asume responsabilități mai mari și să avanseze în carieră.
Cum să alegeți tipul corect de training corporativ pentru organizația dvs.
Instruirea corporatistă este o investiție în echipa dvs. și în viitorul companiei dvs.
Prin alegerea tipului corect de training corporativ pentru organizația dumneavoastră, desigur. Iată câteva sfaturi de care trebuie să țineți cont.
Efectuați o analiză a deficitului de competențe
Pentru a alege tipul corect de formare, trebuie să începeți prin a efectua o analiză a nevoilor de formare. Iată cum:
- Definiți ce seturi de competențe sunt cele mai valoroase pentru organizația dumneavoastră.
- Luați în considerare de ce competențe ar putea avea nevoie compania dvs. în următorii 5-10 ani.
- Evaluați competențele hard și soft ale echipei dumneavoastră.
- Acești pași garantează că oferiți o formare relevantă pe care angajații dvs. o vor aprecia.
Stabiliți obiective clare
Pentru a vă asigura că programul dvs. de formare este eficient, trebuie, de asemenea, să stabiliți obiective clare. Ce doriți ca angajații dumneavoastră să învețe? Abilități de conducere? Politicile și procedurile companiei?
În același timp, nu uitați să vă aliniați obiectivele cu obiectivele de afaceri, misiunea și scopurile companiei.
Acomodarea angajaților
Nu puteți alege cel mai bun program de formare profesională corporatistă fără să țineți cont de angajații dumneavoastră. V-ați gândit la metodele lor preferate de învățare? Cum rămâne cu programul lor?
Dacă echipa dvs. este în mare parte la distanță, învățarea online ar putea fi singura cale de urmat. S-ar putea chiar să descoperiți că aveți nevoie de mai multe tipuri de formare, deoarece angajații au stiluri de învățare diferite.
Luați în considerare constrângerile dvs.
Gândiți-vă la bugetul și resursele dvs. atunci când alegeți tipul de formare pe care doriți să îl oferiți.
Atunci când aveți un buget mai mic, este posibil ca angajarea unui facilitator extern a cărui sarcină este formarea corporatistă să nu fie realistă. În acest scenariu, un instructor intern, cum ar fi un angajat senior sau un manager, poate fi o alegere mai bună.
Obțineți feedback și măsurați-vă rezultatele
Faceți un follow-up cu echipa dvs. și solicitați feedback. Măsurarea rezultatelor vă ajută să vă mențineți pe drumul cel bun. În caz contrar, banii pe care îi cheltuiți pentru formarea corporatistă nu mai sunt o investiție, ci o cheltuială.
Formarea corporatistă a primit o reputație proastă. Dar asta nu înseamnă că afacerea dvs. nu poate contesta această convingere.
Este în puterea dumneavoastră să oferiți programe de training corporativ care să aducă o valoare reală echipei dumneavoastră. O instruire eficientă le oferă angajaților dvs. dezvoltarea carierei pe care și-o doresc. De asemenea, oferă companiei dvs. avantajul competitiv de care are nevoie.