Penuria din lanțul de aprovizionare, prețurile în continuă creștere, pandemia în curs de desfășurare și acum o potențială recesiune – cum pot liderii să își gestioneze cel mai bine oamenii într-o perioadă atât de incertă sau, mai precis, atunci când o recesiune pare iminentă? Atunci când navighează într-un mediu de afaceri prerecesionist, liderii ar trebui să se concentreze pe cel mai valoros activ al lor: oamenii lor. S-ar putea argumenta că recesiunile sunt o parte normală a peisajului de afaceri. Acestea fiind spuse, prima întrebare pe care și-o pun majoritatea liderilor atunci când se confruntă cu o încetinire economică iminentă este: “Cum am de gând să mă descurc?”.
Șeful dvs. de vânzări poate observa cicluri de vânzări mai lungi, iar șeful dvs. financiar poate observa alte semnale pe piață. Fiți proactivi în ceea ce privește recunoașterea oricăror schimbări care vă pot afecta compania și purtați un dialog deschis cu echipa dvs. cu privire la următorii pași. Deși este posibil ca șefii echipei dvs. să-și fi elaborat planurile anuale cu luni în urmă, toată lumea trebuie să fie flexibilă și să nu fie “legată” de acele previziuni, cifre și resurse de dinainte de recesiune. Acesta este momentul să reelaborați acele planuri și să reajustați cifrele.
Liderii de vânzări pot, de asemenea, să lucreze pentru a scurta ciclurile de vânzare prin modificări ale procesului de vânzare, de exemplu, oferind informații mai rapide și mai bune în timpul procesului de vânzare. De asemenea, este posibil să fie nevoie să evalueze ofertele de produse și servicii pentru a se asigura că acestea continuă să satisfacă cererile de pe piață pentru clienții dumneavoastră.
Organizații pentru a reevalua costurile tăiate, cum ar fi scăderea portofoliului de inovații cu 50%, pentru a vă asigura că resursele sunt utilizate acolo unde au cel mai mare impact pentru clienți.
Cu alte cuvinte, nu puteți aplica planul “obișnuit” la un mediu recesionist și să vă așteptați la aceleași rezultate. De asemenea, planificarea ajută organizația dumneavoastră să elimine “necunoscutul” din ecuația recesiunii, plasându-vă într-o poziție proactivă și nu reactivă.
În timp ce planificați, priviți prin prisma “oamenilor în primul rând
Pe lângă elaborarea planurilor de afaceri “recesionalizate”, aveți grijă de echipa dumneavoastră. Ce înseamnă acest lucru? În primul rând, ascultați-vă oamenii și lucrați pentru a le anticipa nevoile. Chiar dacă puteți evita reducerile de personal, ar trebui să oferiți resurse pentru formarea competențelor, comunicare și productivitate. Acest lucru ar putea veni sub forma unei predări personalizate, individuale, care îi ajută pe oameni să comunice mai eficient ca manager, să își gestioneze mai bine timpul sau chiar să facă față stresului și schimbărilor suplimentare de la locul de muncă.
Crizele financiare le cer adesea angajaților să muncească mai mult și să facă mai mult cu mai puțin. Sprijinul sub formă de predare îi poate ajuta pe oameni să se perfecționeze și să fie mai eficienți în rolul sau rolurile lor.
Cercetările au demonstrat că persoanele cu o mentalitate de creștere sunt mai capabile și mai dispuse din punct de vedere mental să facă față provocărilor, să primească și să împărtășească feedback, să încorporeze și să execute strategii de rezolvare a problemelor, să fie productive și să persevereze în îndeplinirea obiectivelor lor.
O încetinire a activității este un moment pentru reevaluare și rezolvarea creativă a problemelor. Există acum lacune pe piața dumneavoastră specială care trebuie abordate? Există o nouă abordare pentru a rezolva o problemă existentă pe piață și poate echipa dumneavoastră să dezvolte acel produs sau serviciu care să rezolve problema? Chiar și într-un mediu de recesiune, există încă proiecte de condus, descoperiri de făcut și rezultate pozitive de obținut.
S-a spus că liderii cei mai buni se adaptează la viteza schimbării. Acest lucru se poate spune și despre orice angajat. Un mediu de afaceri recesionist sau pre-recesionist necesită ca o organizație să îmbrățișeze flexibilitatea, rezistența și optimismul. Companiile inteligente vor face acest lucru concentrându-se pe oamenii lor și oferindu-le instrumentele, formarea și sprijinul de care au nevoie pentru a oferi cea mai bună muncă într-un mediu modelat de incertitudine, provocări și schimbări constante.