Prețul este cel mai important factor pentru 47% dintre consumatori atunci când aleg o unitate de cazare. Având un buget mai mic pentru călătorii, dar o dorință puternică de evadare, mulți se vor îndrepta către furnizorii cu buget redus pentru a-și satisface pofta de călătorie.
Operatorii de hoteluri de buget vor fi bine poziționați pentru a beneficia de o creștere a numărului de călători care caută chilipiruri și care caută cea mai ieftină cazare posibilă. Având în vedere că multe țări încă permit călătoriile în străinătate doar în câteva țări, iar vacanțele interne sunt în plină expansiune pe termen scurt, prețurile la cazare au crescut.
Iar vacanțele în Marea Britanie au fost cu 35% mai scumpe anul acesta decât anul trecut. Prin urmare, călătorii vor căuta furnizori de servicii hoteliere printre o mare de tarife umflate.
Călătorii sunt mai sensibili la prețuri decât înainte de pandemie, ceea ce nu este surprinzător, având în vedere că 87% dintre respondenții la nivel global și-au exprimat îngrijorarea cu privire la situația financiară personală în timpul pandemiei.
Pandemia a pus o presiune considerabilă asupra finanțelor călătorilor. În ciuda acestui fapt, cererea de călătorii este încă ridicată, iar mulți caută să evadeze în nevoia disperată de a schimba peisajul.
Călătorii sunt mai predispuși să renunțe la extrasele oferite de hotelurile de categorie medie și superioară pentru un standard de servicii mai simplu, de tipul “plătește pentru ceea ce ai nevoie”.
Prestigiul și loialitatea oferite a fost cel mai puțin important factor în alegerea unui hotel/loc de cazare. Multe hoteluri de lux au investit în dezvoltarea unui public fidel. Cu toate acestea, pandemia a provocat o schimbare în sentimentul călătorilor care ar putea avea un impact asupra acestui tip de investiții.
Presiunea financiară cauzată de pandemie îi va împinge probabil pe călători spre opțiuni de călătorie cu buget redus, renunțând astfel la beneficiile de fidelizare. Pentru a contracara trecerea la alternativele de buget, hotelurile de categorie medie și superioară ar trebui să își concentreze eforturile asupra promoțiilor de preț. Oferirea de reduceri suplimentare pentru membrii programelor de loialitate, gratuități sau upgrade-uri gratuite ar putea să-i atragă pe cei care caută să își facă sejurul mai confortabil în ciuda unui buget de călătorie redus.
Pe măsură ce călătoriile încep să revină, este probabil ca cei care călătoresc după pandemie să aibă fonduri reduse, iar hotelurile de buget vor beneficia. Promoțiile de preț și stimulentele ar putea fi o strategie crucială pentru hotelurile de dimensiuni medii și superioare pentru a contracara această tendință, însă, este mai probabil ca călătorii să fie influențați de preț în perioada inițială de recuperare a călătoriilor.