Cât de mult vă dezvăluiți despre dumneavoastră la locul de muncă? Tratați informațiile pe baza principiului “trebuie să știți”? Sau dezvăluiți detalii personale și mai târziu vă doriți să le retrageți? De ce este important? Pentru că faptul că colegii de muncă își împărtășesc mai multe despre ei înșiși face parte din alchimia construirii unor relații mai puternice și mai pline de încredere. Iar cercetările noastre arată că, atunci când angajații formează legături mai multe și mai profunde la locul de muncă, ei beneficiază și echipele lor. Dacă sunteți manager, este important să faceți din construirea unor echipe mai conectate o prioritate. Acest lucru începe cu modelarea comportamentului prin faptul că sunteți adevăratul dvs. sine autentic la locul de muncă. Iar asta înseamnă să vă simțiți confortabil cu o anumită cantitate de dezvăluire de sine. Pentru a avea un impact, autodezvăluirea trebuie să fie, de obicei, personală și intenționată. Riscul și încrederea sunt, de asemenea, factori importanți în joc, motiv pentru care poate fi atât de puternică.
Dar nu vă faceți griji. A dezvălui mai mult despre tine nu înseamnă să împărtășești prea mult sau să-ți dezbraci sufletul în fața colegilor.
Cu toate acestea, pe măsură ce dezvăluirea de sine la locul de muncă devine tot mai frecventă și chiar încurajată, este inevitabil să aveți întrebări.
În acest articol, vom defini autodezvăluirea, vom lua în considerare întrebările comune și vom analiza importanța autodezvăluirii la locul de muncă. De asemenea, vom lua în considerare numeroasele beneficii ale utilizării acesteia la locul de muncă, precum și capcanele și câteva sfaturi pentru a le evita. Apoi, vom parcurge câțiva pași pentru a promova autodezvăluirea în echipele dumneavoastră și conexiunile care decurg din aceasta.
Caracteristicile cheie ale autodezvăluirii eficiente
Pentru a avea un impact, autodezvăluirea trebuie să fie, de obicei, personală și intenționată. Riscul și încrederea sunt, de asemenea, factori importanți în joc, motiv pentru care poate fi atât de puternică. Autodezvăluirea nu include întotdeauna toate cele patru caracteristici. Dar pentru a fi eficientă în construirea unor relații interpersonale puternice, ea implică de obicei aceste aspecte.
Intenționalitate
Autodezvăluirea de sine trebuie să pară naturală pentru a fi privită ca fiind autentică. Dar trebuie să fie și intenționată. Atunci când liderii împărtășesc ceva despre ei înșiși sau despre sentimente în mod intenționat, este mai probabil să își atingă obiectivul.
De exemplu, o poveste personală îi poate ajuta pe ceilalți să se liniștească sau să demonstreze înțelegere pentru ceea ce simt. Atunci când oamenii sunt intenționați și autentici, tonul vocii, expresia feței și alt limbaj corporal sunt în ton cu mesajul lor. Ei oferă validare. Cu toate acestea, atunci când cuvintele lor nu se potrivesc cu semnalele lor nonverbale, pot transmite neintenționat o opinie sau un sentiment pe care nu au vrut să îl dezvăluie. Aceste și alte acte accidentale de auto-dezvăluire subminează încrederea. De asemenea, ele pot favoriza neînțelegerile.
Personal
Atunci când oamenii împărtășesc informații care nu dezvăluie ceva mai mult despre ei decât ceea ce se știe în mod obișnuit, atunci nu este privită ca fiind o dezvăluire de sine. Cu toate acestea, în funcție de situație, informațiile nu trebuie să fie profund personale pentru a avea un impact. Adesea, a fi personal și specific poate fi suficient pentru a-i ajuta pe oameni să se cunoască sau să găsească ceva în comun. De exemplu, colegii ar putea începe să creeze legături după ce au aflat că amândoi iubesc escalada sau că sunt mari cunoscători de ciocolată neagră.
Risc și încredere
Unele dintre cele mai semnificative acte de autodezvăluire implică un anumit nivel de risc și încredere, care merg mână în mână. Riscul există atunci când liderii împărtășesc ceva care îi face vulnerabili. Poate fi o greșeală jenantă sau semnificativă pe care au făcut-o cândva la locul de muncă. Ar putea fi o situație dificilă acasă. Sau poate că sunt îngrijorați în legătură cu un proiect sau o prezentare. În procesul de dezvăluire, ei își asumă un risc și demonstrează că au încredere în cei cu care împărtășesc.
Regulile ale dezvăluirii de sine
Nu există reguli scrise de autodezvăluire, în sine. Nu există o formulă prestabilită pentru cât de mult ar trebui să dezvăluim despre noi înșine. Nivelul de intimitate se schimbă de la persoană la persoană și de la situație la situație.
De asemenea, dorim să lucrăm cu oameni care se cunosc și țin unii la alții. Vrem să ne putem susține reciproc în momentele dificile. Nu putem face acest lucru dacă nu am creat un mediu sigur pentru a împărtăși subiecte personale.
Dacă sunteți un manager sau un lider, modul în care gestionați dezvăluirea de sine este mai important ca niciodată pentru a da tonul.
Dar stăpânirea dezvăluirii de sine poate fi o provocare pentru liderii aflați în orice etapă a carierei. Este greu să găsim acel punct în care împărtășim doar atât cât trebuie, dar nu prea mult.
Aceste linii directoare vă pot ajuta să vă faceți echipa să avanseze cu o autodezvăluire mai eficientă.
Dezvoltarea conștiinței de sine
A te simți confortabil cu autodezvăluirea începe cu o bază de autocunoaștere sănătoasă. Înainte de a dezvălui informații personale, oamenii trebuie să perceapă corect modul în care îi văd ceilalți. Dezvăluirea de sine eficientă necesită abilitatea de a citi camera. Fără o percepție de sine precisă, este greu de înțeles cum ar putea reacționa ceilalți. În caz contrar, anecdotele personale riscă să cadă în gol sau chiar să jignească. Coachingul este o modalitate sigură de a începe să dezvolți conștiința de sine. A cere colegilor de muncă un feedback sincer este un alt pas important.
Păstrați relevanța
Înainte de a deveni personal, bunii comunicatori se gândesc dacă este relevant și adecvat situației. Va fi de ajutor în comunicarea mai eficientă a subiectului? Liderii puternici știu când să împărtășească tipul potrivit de poveste personală pentru a-i inspira pe ceilalți și a motiva o echipă.
Luați în considerare contextul cultural și organizațional
Normele din jurul împărtășirii personale variază foarte mult între culturi și organizații. Comunicatorii pricepuți își fac o idee despre cultură înainte de a împărtăși informații personale. Ei iau în considerare genul, cultura și poziția. Aceștia acordă atenție nivelului de dezvăluire de sine al celeilalte persoane și îi permit acesteia să preia inițiativa.
Fiți conștienți de momentul și durata
Comunicatorii pricepuți par să știe exact momentul potrivit pentru a împărtăși o experiență personală. Ei știu cât de mult să dezvăluie și cât de repede. Poveștile au mai mult impact atunci când sunt scurte și la obiect. Colaboratorii valoroși își respectă timpul celuilalt. Ei evită poveștile lungi și sar peste detaliile inutile.
Amânați sau evitați dezvăluirile foarte personale
Împărtășirea de informații extrem de personale poate pune în pericol cariera. De asemenea, îi poate face pe ceilalți să se simtă inconfortabil. Păstrați un ton profesional. Informațiile intime nu au ce căuta la locul de muncă. Întotdeauna este mai bine să vă faceți timp să vă gândiți mai întâi. Un antrenor poate servi ca o cutie de rezonanță pentru a vă ajuta să decideți dacă trebuie să împărtășiți informații sensibile.
Fiți sincer
Autodezvăluirea eficientă este întotdeauna adevărată. De asemenea, evită exagerările. Angajații nu au încredere în liderii sau colegii care nu sunt sinceri. Împărtășirea unor povești personale inventate sau înfrumusețate se va întoarce împotriva ta.
Răsplătiți
Pentru a fi eficientă în construirea încrederii și a conexiunilor, dezvăluirea de sine trebuie să fie reciprocă. Relațiile de lucru productive se consolidează doar atunci când împărtășirea personală merge în ambele sensuri.
Iată câteva modalități de a încuraja tipul de dezvăluire de sine care promovează conexiunea în echipa dumneavoastră:
Exemplificați modul adecvat de autodezvăluire
Angajații urmează exemplul dat de liderii lor. Atunci când sunteți dispus să fiți deschis cu privire la propriile slăbiciuni, ceilalți se simt mai confortabil să le împărtășească pe ale lor. În același timp, doriți să dați dovadă de profesionalism și să evitați împărtășirea excesivă. Dacă aveți tendința de a fi mai rezervat în ceea ce privește împărtășirea, acesta este un subiect bun de abordat cu un profespor. În calitate de lider, fiți clar cu privire la intenția dumneavoastră de a împărtăși o poveste. Aceasta ar trebui să fie aceea de a construi încrederea și de a vă aprofunda relația cu echipa, nu de a vă descărca. Atunci când un manager folosește în mod corespunzător dezvăluirea de sine, echipa are un model pentru modul în care să împărtășească și să se sprijine reciproc.
Fiți atenți la semnalele nonverbale
Una dintre cheile pentru a crea o conexiune autentică și profundă cu echipa dvs. este comunicarea nonverbală eficientă. Limbajul corpului, tonul vocii și atitudinea dumneavoastră pot avea un impact mult mai mare decât ceea ce spuneți de fapt. Când cineva devine personal, asigurați-vă că semnalele dvs. nonverbale demonstrează sprijin, respect și empatie.
Asigurați-vă timp și spațiu pentru comunicări informale
Fără timp pentru discuții informale și schimburi spontane, echipa dvs. nu va avea prea multe șanse să se cunoască între ei. Creați oportunități cu verificări rapide la începutul ședințelor de echipă. Salutați întrebările și cererile de ajutor. Fiți accesibil. Atunci când vă faceți timp pentru comunicări informale, membrii echipei vor reflecta comportamentul dumneavoastră între ei.
Fiți un ascultător activ
Ascultarea este la fel de importantă pentru o bună comunicare ca și faptul de a fi un vorbitor priceput. Oferiți angajaților timp pentru a-și exprima sentimentele și acordați-le timp pentru a-și cunoaște stilul de comunicare. Este posibil ca aceștia să facă o pauză sau să se blocheze atunci când împărtășesc ceva dificil. Aveți răbdare și sprijiniți-i. Spuneți-le să nu se grăbească. Lăsați-i să știe că îi ascultați și că le înțelegeți sentimentele. Gestionate bine, acestea sunt momentele în care construiți o încredere mai profundă și formați cele mai strânse legături.
Procesul de dezvoltare a unor relații mai apropiate prin autodezvăluirea este o călătorie. Teoria penetrării sociale afirmă că, pe măsură ce relațiile se dezvoltă, comunicarea trece de la niveluri relativ superficiale, neintime, la niveluri mai profunde, mai personale. Nu ar trebui să fie forțată sau grăbită. Pe măsură ce managerii caută strategii pentru a contribui la consolidarea echipelor lor, ei ajută la promovarea unui mediu în care angajații se pot cunoaște și pot construi legături mai strânse.