În timp ce viețile au fost perturbate în multe feluri în timpul pandemiei, munca la distanță este o perturbare care pare a fi aici pentru a rămâne. Angajații au raportat, în cea mai mare parte, beneficii sporite ale muncii de la distanță, în timp ce angajatorii nu sunt atât de siguri dacă vor să lase această tendință de lucru de acasă să continue. Această discrepanță forțează o reglare de conturi cu privire la modul în care va arăta “revenirea la normalitate”, pe măsură ce va deveni sigur să se revină la birou.
Citiți mai departe pentru a vedea unde diferă angajatorii și angajații în ceea ce privește munca la distanță.
Productivitatea la locul de muncă
34% dintre angajați au raportat o productivitate sporită atunci când lucrează de la distanță, comparativ cu 52% dintre directori.
Unele locuri de muncă creative – cum ar fi designul grafic sau vocațiile bazate pe tehnologie care implică utilizarea calculatoarelor – pot înregistra o productivitate mai mare atunci când sunt acasă cu un laptop, dar lucrătorii din alte locuri de muncă nu înregistrează aceeași creștere a productivității. Chiar dacă predarea sau gestionarea strategiei de afaceri pot fi efectuate de acasă în situații de urgență, cum ar fi o pandemie, unii spun că sarcinile implicate sunt pur și simplu mai eficiente dacă sunt efectuate în persoană
Pregătirea managerială pentru munca la distanță
Cu 27% mai mulți directori decât angajați consideră că managerii au fost instruiți corespunzător pentru a conduce în medii la distanță.
Conectarea de la distanță este diferită de interacțiunea față în față, astfel încât instruirea privind leadershipul arată diferit în acest mediu.
Scopul spațiului de birouri
Angajatorii spun că scopul principal al biroului este de a crește productivitatea angajaților, în timp ce angajații spun că este de a oferi spațiu pentru colaborare
În prezent, există o dezbatere cu privire la faptul că productivitatea și colaborarea sunt în contradicție, iar acest punct de date sugerează că așa este. Unii angajați pot considera că spațiile de colaborare distrag atenția de la productivitate. Din acest motiv, multe companii, centre de cercetare și experți au analizat ce este considerat de fapt “productiv” față de “distragere a atenției”.
Ceea ce poate părea productiv poate să nu fie deloc productiv. Dacă angajații vor lucra de acasă în cea mai mare parte a timpului, spune un autor de management, colaborarea trebuie să fie integrată în mod chibzuit prin intermediul tehnologiei. Autorul subliniază, de asemenea, că colaborarea nu este un dat în cazul spațiilor de lucru în persoană care nu proiectează în mod chibzuit și birouri care să permită colaborarea fără distragerea atenției și întreruperi pe care multe birouri deschise le facilitează de fapt.
Sprijin adecvat pentru sănătatea mintală
Cu 26% mai mulți directori decât angajați au considerat că firmele lor au făcut suficient de mult pentru a sprijini sănătatea mintală a lucrătorilor
.În același mod în care nevoile variază în casele în care angajatul este și părinte, nevoile de sănătate mintală sunt diferite în fiecare caz. Grija față de sănătatea mintală a lucrătorilor nu este doar un lucru uman; neglijarea îngrijirii poate afecta negativ și productivitatea la locul de muncă. Dacă angajații raportează că nu beneficiază de suficient sprijin, acest lucru ar putea duce la scăderea productivității întregii companii – ceea ce ar trebui să fie o preocupare reală pentru angajatorii pentru care productivitatea este o prioritate absolută. Pandemia și criza a sporit povara sănătății mintale a lucrătorilor și evidențiază o îngrijire inadecvată, de la angajații care nu au o asigurare de sănătate bună până la angajatorii care nu iau în considerare factorii de stres și doliul sporit pe care îl resimt angajații lor.
Când să vă întoarceți la birou
Nu există un consens cu privire la faptul că toți angajații doresc să se întoarcă la birou, dar există opinii puternice cu privire la cât de multă muncă este necesar să se facă în persoană. Unii lucrători au descoperit beneficii pe care nu le anticipau lucrând de acasă mai multe zile în timpul săptămânii, cum ar fi o mai mare concentrare, în timp ce alții pur și simplu preferă să își pună o ținută și să meargă la birou în fiecare zi.
Angajații riscă acum un set diferit de lupte dacă companiile lor le permit să stea acasă, cum ar fi o supraveghere sporită.
Cât timp să petreceți la birou
55% dintre angajați au declarat că ar prefera să lucreze cel puțin trei zile pe săptămână la distanță, dar 68% dintre directorii chestionați au declarat că angajații ar trebui să petreacă cel puțin trei zile pe săptămână la birou
Unele locuri de muncă își ușurează revenirea angajaților la birou cu o abordare mixtă, în persoană și la distanță. Există modele hibride diferite pe care companiile le iau în considerare, fiecare cu propriile beneficii.
Printre alte opțiuni se numără ” la distanță prietenoasă”, care pune parametri asupra zilelor sau angajaților care pot lucra de acasă, și “hibrid complet flexibil”, care permite fiecăruia să aleagă când vrea să vină la serviciu. Deloc surprinzător, mai mulți angajați doresc ca cea mai mare parte a săptămânii să fie petrecută lucrând de acasă, în timp ce angajatorii ar prefera ca angajații lor să petreacă mai mult timp la birou decât în afara acestuia.
Dacă cultura poate fi construită de la distanță
În timp ce 29% dintre angajați doresc să lucreze de la distanță cu normă întreagă, doar 5% dintre angajatorii chestionați cred că munca exclusiv de la distanță poate susține cultura companiei.
Elementele care alcătuiesc cultura companiei s-au schimbat drastic în timpul pandemiei. Băuturile de după muncă, seminariile, prânzurile și învățăturile și tradițiile companiei s-au oprit complet sau au fost transferate la Zoom. Dar mulți angajați care au lucrat la distanță au constatat că lipsa aspectelor legate de cultura locului de muncă nu le-a afectat productivitatea – iar unii lucrători nu duc deloc dorul “culturii”.
Ideea de flexibilitate la distanță
26% dintre directori au declarat că preferă să limiteze munca la distanță, dar sunt pregătiți să ofere flexibilitate la distanță pentru a păstra și atrage talente
Angajatorii s-au aflat într-o încurcătură în ultimele luni, când mulți dintre ei au dorit ca lucrătorii să se întoarcă la birou și s-au confruntat cu împotriviri și refuzuri din partea angajaților care s-au obișnuit să lucreze de acasă. Unii lucrători decid să demisioneze în loc să se întoarcă la munca în persoană. În consecință, directorii care nu își doresc neapărat o forță de muncă la distanță sunt dispuși să permită flexibilitatea muncii la distanță pentru a păstra sau atrage talente.
Cât de multă muncă poate rămâne la distanță
Deși nu sunt de acord în ce măsură, angajatorii și angajații sunt în general de acord că munca la distanță va continua după pandemie, iar aproximativ 72% dintre directori spun că au investit în instrumente pentru colaborare virtuală
Aceste instrumente merg mult dincolo de Zoom. Companiile investesc în software pentru transcrierea ședințelor și oferă mai multe canale pentru ca angajații să comunice unii cu alții de oriunde. Software-ul de partajare a documentelor devine important pentru echipele care colaborează de la distanță. Experții în resurse umane spun că pandemia a scos la iveală gradul de pregătire digitală, sau lipsa acestuia, pe care companiile îl aveau înainte de pandemie. Recuperarea decalajelor înseamnă explorarea tuturor instrumentelor diferite existente și luarea unei decizii cu privire la ceea ce funcționează cel mai bine pentru fiecare echipă.
Activitatea la locul de muncă este încă mai scăzută decât nivelurile de dinaintea pandemiei, mulți angajatori alegând să își mențină forța de muncă la distanță sau să filtreze încet unii angajați înapoi la birou, uneori doar o zi sau două pe săptămână. Având în vedere riscurile continue pentru sănătate, variantele pandemiei și criza economică, mulți lucrători nu vor să se întoarcă la birou prea curând, dacă nu chiar deloc.