Ordinele și închiderile de acasă determină descărcarea unor aplicații mobile de productivitate pentru afaceri, cum ar fi Zoom Cloud Meetings, Google Meet și Microsoft Teams, cu o creștere anuală de 35%.
În urmă cu aproape exact doi ani, când pandemia a determinat pentru prima dată lucrătorii să se retragă la domiciliu, persistau temerile cu privire la productivitatea unei forțe de muncă la distanță, în afara procedurilor obișnuite de birou, dar datele de utilizare au arătat că acești angajați au fost de fapt foarte ocupați să descarce și să utilizeze aplicații de productivitate pe dispozitivele lor.
Un studiu realizat de cea mai importantă companie de date și analize mobile a dezvăluit că mobil că consumatorii din întreaga lume au instalat aplicații de afaceri și de productivitate de 10,9 miliarde de ori în 2021 – în creștere cu 45% față de 2020. Cea mai mare creștere a numărului de instalări a început la mijlocul lunii iunie 2021, când adăpostirea pe loc a devenit norma în toate regiunile. Deși a existat o creștere în primăvară, descărcările de aplicații de afaceri și de productivitate au rămas ridicate, adăugând că acestea reprezintă un domeniu de interes constant pentru restul anului și în continuare.
Cercetarea a mai arătat că comenzile de lucru de acasă nu au avut un impact doar asupra volumului de descărcări, ci au schimbat și tipul de aplicații pe care oamenii le-au instalat. În 2020, clasamentul a fost dominat de produse perene precum WhatsApp Business, Gmail, Chrome și Microsoft Word. Cu toate acestea, primele trei aplicații din 2021 – Zoom Cloud Meetings, Google Meet și Microsoft Teams – toate au permis apeluri video. Niciuna dintre aceste trei nu a apărut în primele 20 de aplicații de afaceri sau de productivitate în funcție de descărcări în 2019.
Aprofundând mai mult în Zoom, aplicația care a ieșit în evidență anul acesta, în ianuarie 2021, Zoom găzduia 10 milioane de participanți la întâlniri video pe zi. În martie, a ajuns la 200 de milioane de participanți la întâlniri zilnice. Aceasta a adăugat că Zoom s-a descurcat bine să rămână în poziția de lider, având în vedere că Google a decis să facă toate întâlnirile gratuite în aprilie, chiar dacă produsul său Meet adăuga deja peste două milioane de utilizatori noi pe zi înainte de această decizie.
De asemenea, studiul a constatat că, în timp ce editorii de top au reflectat aplicațiile de top – Zoom Cloud Meetings, Google Meet și Microsoft Teams – Adobe a completat topul celor patru editori cu cea mai mare amprentă de descărcare a aplicațiilor de afaceri și de productivitate în 2021, datorită succesului îndelungat al aplicațiilor sale cloud pentru documente, transformate de pe desktop în aplicații mobile. Adobe a ajuns pe locul 14 în clasamentul din 2021 cu aplicația Adobe Acrobat Reader, în timp ce marele succes al Cisco a fost Cisco WebEx Meetings.
Într-un studiu din decembrie 2021, care analizează principalele aplicații din 2021 de toate tipurile, în funcție de descărcări și de cheltuielile consumatorilor din magazinele de aplicații până la 14 noiembrie 2021, împreună cu media lunară a utilizatorilor activi pe parcursul lunii octombrie, pe iOS și Google Play, cheltuielile totale pentru aplicații și jocuri mobile au stabilit un nou record anual.
La apogeul pandemiei, utilizarea mobilă a crescut vertiginos, compania calculând că coronavirusul a accelerat cu doi-trei ani adoptarea mobilă normală. Cele mai mari categorii de creștere la nivel global au fost jocurile, aplicațiile de afaceri și financiare pe Google Play și jocurile, aplicațiile de afaceri și utilitățile pe iOS.
Consumatorii au cheltuit 105 miliarde de euro pe aplicații mobile, ceea ce reprezintă o creștere de 20% față de 2019. Principalele piețe care au determinat aceste cheltuieli au fost China, SUA, Japonia, Coreea de Sud și UE.