Educați-i pe ceilalți manageri cu privire la modul în care pot demonstra leadership de criză când angajații sunt implicați și participă la bunăstarea acestora – chiar dacă este vorba doar de postarea unor puncte de discuție pe intranetul companiei, astfel încât să știe cum să abordeze subiectele legate de bunăstare în timpul întâlnirilor individuale.
1. Luați în considerare proiectarea (și reproiectarea) postului
Fiți atent la designul real al postului unui angajat – luați în considerare problemele de afaceri pe care le rezolvă postul sau dacă există cantitatea “potrivită” de implicare. Dacă angajații indică faptul că sunt plictisiți sau nu sunt provocați, reangajați-i prin reproiectarea rolurilor lor.
2. Responsabilizați angajații și ajutați-i să găsească un sens
Împingeți autonomia decizională în prima linie. Atunci când îi împuterniciți pe angajați să facă un pas înainte, să ia propriile decizii și să își deschidă propriul drum spre succes, creați o cultură mai bună la locul de muncă. Creați mecanisme pentru ca angajații să aibă un cuvânt de spus și urmăriți să luați măsuri pe baza a ceea ce auziți. Încurajați managerii să discute cu angajații despre modul în care contribuie la misiunea generală a companiei.
Oferiți angajaților o voce. Fie că este vorba de o contribuție la un proiect recent sau de feedback-ul de la o întâlnire a companiei, solicitați în mod activ opiniile pentru a vă asigura că toți angajații au șansa de a contribui. În cadrul convorbirilor video, unde este deosebit de ușor ca ideile să se piardă în învălmășeală, solicitați în mod proactiv contribuția noilor colaboratori.
3. Construiți încrederea
Managerii pot câștiga încrederea în primul rând concentrându-se pe ceea ce contează cel mai mult pentru echipele lor. Servirea celorlalți, crearea unui sentiment de comunitate, punerea accentului pe munca în echipă, împărțirea puterii – toate acestea sunt modalități de a dovedi că oamenii dvs. contează pentru dvs. Același lucru se întâmplă și cu susținerea bunăstării angajaților, abordarea conflictelor din echipă și acordarea unei atenții individuale nevoilor angajaților. Toate aceste comportamente construiesc încrederea prin acțiuni, nu prin cuvinte, creând un sentiment de siguranță mai durabil.
4. Oferiți feedback regulat și sprijiniți creșterea și învățarea
Susțineți activ creșterea angajaților prin crearea de oportunități de provocare și de mișcare (nu doar în sus). Asigurați-vă că angajații învață noi abilități și oferiți misiuni extinse în cadrul și în afara rolului lor. Cel mai important, asigurați-vă că oferiți un feedback regulat, astfel încât angajații dvs. să aibă posibilitatea de a crește cu adevărat.
Trimiteți frecvent mesaje de susținere și încurajare angajaților (de exemplu, felicitări de mulțumire sau recunoaștere în timpul ședințelor de echipă). Dacă forța dvs. de muncă este la distanță sau virtuală, folosiți o aplicație de comunicare sau o platformă de mesagerie pentru a vă arăta aprecierea.
5. Sprijiniți angajații în mod holistic
Este adevărat că indivizii se simt mai apreciați atunci când organizația lor se preocupă de întregul angajat. La nivel de conducere, încurajați managerii eficienți și asigurați-vă că liderii știu ce se așteaptă de la ei. Pentru angajați, oferiți activități și beneficii care să îi ajute să își îmbunătățească bunăstarea fizică, emoțională, financiară și profesională. Apreciați și tratați-vă angajații în mod corect, recunoscând frecvent o muncă bine făcută și încurajați-i să se reîncarce.
6. Încercați gamificarea la locul de muncă
Gamificarea este motivul pentru care aplicațiile de fitness funcționează. Atunci când soneria semnalează că ai atins 10.000 de pași, câștigi. Chiar și evaluările de performanță conțin elemente de game design – atunci când angajații tăi își depășesc toate obiectivele și trec la următorul nivel de carieră, câștigați amândoi.
Utilizarea gamificării pentru a îmbunătăți angajamentul angajaților vă poate ajuta angajații să își atingă obiectivele și să își îmbunătățească sănătatea.
7. Recunoașteți și recompensați angajații
Știți cum să recunoașteți și să recompensați angajații, în special pe cei mai performanți. Scopul este de a sărbători angajații pentru realizările lor, pentru munca grea sau pentru o treabă bine făcută. Concentrați-vă pe aprecierea semnificativă a angajaților pentru a ajuta la declanșarea altor inițiative de îmbunătățire a angajamentului angajaților. (P.S. Acest lucru nu înseamnă neapărat să înmânați bani).
8. Cunoașteți-vă angajații la un nivel mai profund
Realizați că ceea ce se întâmplă într-o parte a vieții unui angajat are impact asupra tuturor celorlalte. Acest lucru este valabil mai ales în timpul COVID-19. Familia, hobby-urile și factorii de stres se suprapun în moduri neașteptate. Pentru a sprijini pe deplin angajații, este esențial ca managerii să ia în considerare viața din afara serviciului.
9. Conduceți prin exemplu
Promovați o cultură de sprijin care să se ralieze la bunăstarea și implicarea la locul de muncă. Amintiți-vă că și dumneavoastră contați. Programați-vă timp pentru a avea grijă de dvs. și împărtășiți cu angajații dvs. obiectivele și prioritățile de bunăstare – faceți pauze zilnice de stres, îndepărtați-vă de birou sau ieșiți la o plimbare de 10 minute. Alocați-vă timp pentru a vă îngriji de nevoile familiei dumneavoastră și oferiți-le angajaților dumneavoastră flexibilitatea de a face același lucru.
10. Accesați instrumente și resurse
Obțineți instrumentele de care aveți nevoie pentru a promova bunăstarea în vederea îmbunătățirii angajamentului la locul de muncă. Un program structurat de bunăstare poate oferi activități personalizate care se adaptează la nevoile fiecărui angajat.