Angajarea unui consultant extern este o investiție mare. Nu numai că aduci pe cineva nou (și extern) în compania ta, dar o faci știind că la orizont se anunță schimbări mari de strategie. Un consultant de marketing este un consilier extern care ajută companiile să dezvolte și să implementeze strategiile de marketing potrivite pentru a le ajuta să își atingă obiectivele. Consultanții de marketing au ei înșiși o vastă experiență în marketing. Aceștia pot lucra pentru o firmă de consultanță în marketing sau ca și consultant independent. Companiile aleg pe care să îl angajeze în funcție de preferințele și nevoile lor specifice.
În ceea ce privește specializările specifice – variază. Unii consultanți de marketing pot avea experiență și expertiză în mai multe domenii. Alții se pot specializa într-unul sau două. Mai jos este o listă de competențe și domenii de expertiză comune pe care le oferă de obicei consultanții în marketing.
Lista de competențe ale consultanților de marketing.
Companiile pot alege un consultant de marketing specializat dacă au un domeniu foarte specific pe care doresc să îl execute sau să îl îmbunătățească. Cei care caută o strategie de marketing cuprinzătoare au nevoie de un consultant de marketing care oferă servicii mai generalizate.
De ce au nevoie companiile de un consultant de marketing?
Este ușor să presupunem că orice companie care angajează un consultant de marketing trebuie să fie într-o situație disperată în ceea ce privește strategia de marketing. Acest lucru nu este de fapt cazul.
Sigur, este adevărat că unele companii angajează un consultant de marketing atunci când performanța lor de marketing este în dificultate. Și au dreptate să facă acest lucru! Dar nu este singurul motiv pentru care companiile vor sau trebuie să angajeze unul.
În multe cazuri, companiile angajează un consultant de marketing deoarece caută în mod proactiv să îmbunătățească o anumită zonă a strategiei lor sau chiar să lanseze una nouă cu totul. De exemplu, o companie ar putea avea o strategie de succes de SEO și de marketing de conținut, dar alege să angajeze un consultant care să o ajute să lanseze prima lor campanie de marketing prin e-mail.
În acest caz, nu înseamnă că au probleme – înseamnă doar că vor să facă lucrurile bine de prima dată.
Unele companii pot obține rezultate decente, dar recunosc că ar trebui să obțină un randament mai mare al investiției. Alte companii pot dori doar o perspectivă externă care să le ajute să se îmbunătățească și să identifice oportunitățile pe care le-ar putea rata. Companiile noi ar putea să își construiască prima lor echipă de marketing și să dorească un expert care să le ajute să lanseze strategia inaugurală.
Cconsultanții de marketing sunt angajați pentru o gamă largă de motive. Faptul că faceți acest lucru nu înseamnă automat că firma dvs. are probleme. Ar putea însemna pur și simplu că doriți să îmbunătățiți, să optimizați sau să lansați ceva nou.
Nu există soluții magice
Aveți nevoie de un produs și de o propunere de valoare excelentă pentru ca orice strategie de marketing să funcționeze. Dacă există o lipsă de cerere pentru soluțiile tale, deoarece clienții nu le doresc sau nu au nevoie de ele, angajarea unui consultant de marketing nu va schimba acest lucru. Dacă compania dvs. se luptă să crească din cauza unor probleme care depășesc marketingul, este o idee bună să le explorați înainte de a angaja un consultant.
Rezultatele necesită timp
Noile strategii de marketing au nevoie de timp pentru a arăta rezultate. Acest lucru este valabil indiferent de tacticile și inițiativele pe care le folosiți. Generarea unui nou lead, de exemplu, durează aproximativ 8 atingeri cu un nou prospect. Asta înseamnă că noua dvs. campanie de marketing prin e-mail va trebui să fie în vigoare de ceva timp înainte de a începe să vedeți rate de conversie în creștere.
Marketingul de conținut generează un randament al investiției mai mare decât orice altă metodă de marketing digital – costă cu 62% mai puțin și generează un număr de 3 ori mai mare de lead-uri în comparație cu metodele tradiționale de marketing. Dar, de asemenea, este nevoie de până la 6-9 luni pentru a începe să arate rezultate reale. De fapt, primele câteva luni pot fi un pas, deoarece vedeți un vârf inițial de creștere, apoi experimentați o scădere înainte de a vedea o performanță ridicată constantă.
Este important de știut că, indiferent de strategiile și tacticile pe care le sugerează consultantul dvs. de marketing, va fi nevoie de timp pentru a le aplica. Va trebui să petreceți timp la început pentru a oferi informații de bază și pentru a planifica strategii, de asemenea.
Cu alte cuvinte: veți vedea randamentul investiției în urma colaborării cu un consultant de marketing bun în timp, dar nu este o soluție care se rezolvă peste noapte.
Aveți în continuare nevoie de un campion intern
Un consultant de marketing este doar atât: un consultant. Ei sunt acolo pentru a vă ajuta să reușiți, dar nu sunt un membru intern al echipei dvs. Ei nu vor fi acolo în fiecare zi pentru a se asigura că planul dvs. este executat și nu au aceleași cunoștințe de primă mână pe care le aveți dvs. despre compania dvs. sau despre clientul dvs.
Pentru a profita la maximum de colaborarea cu un consultant de marketing, aveți nevoie de un campion intern (sau mai mulți) care să se angajeze să execute planurile pe care consultantul dvs. vă ajută să le dezvoltați. Consultantul este ghidul dumneavoastră, dar, în cele din urmă, dumneavoastră sunteți propria echipă de execuție. Asigurați-vă că îl aveți la dispoziție înainte de a face investiția.
Va trebui să acceptați cu plăcere feedback-ul constructiv
Sunteți pregătit să primiți un feedback real și onest cu privire la planurile și strategia dvs. actuală de marketing? Dacă angajați un consultant de marketing, va trebui să vă pregătiți pentru asta.
Nu uitați – sarcina unui consultant de marketing este să vă ajute să vă îmbunătățiți și să vă optimizați eforturile. Pentru a face acest lucru, ei trebuie, de asemenea, să evidențieze unde lucrurile nu funcționează și de ce. Un consultant de marketing de calitate va oferi, de asemenea, soluții sugerate, alături de acest feedback constructiv.
Nu este întotdeauna ușor să auziți feedback constructiv despre eforturile dvs. atunci când ați investit timp și energie în ele pentru o perioadă lungă de timp. Dar țineți cont de faptul că nu vă puteți îmbunătăți fără a recunoaște mai întâi lacunele și problemele care trăiesc în cadrul strategiilor dvs. actuale. Fiți gata să primiți feedback-ul constructiv ca pe o oportunitate de a vă îmbunătăți și de a vă dezvolta afacerea.
Pentru a avea succes, este necesară implicarea conducerii
Angajarea unui consultant de marketing este o investiție în sine. O investiție mai mare vine mai târziu și poate varia ca mărime în funcție de instrumentele, resursele și tacticile pe care le aveți deja în vigoare sau pe care trebuie să le implementați ulterior.
Investiția financiară necesită, de obicei, acceptul conducerii companiei dumneavoastră. Cel mai bine este să obțineți acest acord înainte de a angaja un consultant de marketing. Ultimul lucru pe care doriți să îl faceți este să angajați un consultant de marketing doar pentru a întâmpina mai târziu un blocaj de aprobare!
Faceți cercetări, explicați de ce un consultant este cea mai bună opțiune pentru strategia dvs. de marketing și pregătiți liderii pentru investițiile pe care le veți face probabil mai târziu.
Puteți face acest lucru cu cel mai mare succes concentrându-vă pe rezultate. Cum va avea această investiție un impact direct și pozitiv asupra companiei dumneavoastră? Cum va ajuta compania dumneavoastră să se dezvolte? La ce rezultate specifice se poate aștepta echipa dvs. de conducere să vadă îmbunătățiri?
Informațiile care comunică rezultate tangibile au cele mai mari șanse de a obține sprijinul important al conducerii de care aveți nevoie.
Aveți nevoie de o echipă de execuție
Știm deja că consultanții de marketing vă ajută să lucrați la strategie – ei nu vin la biroul dumneavoastră în fiecare zi pentru a se ocupa de aspectele legate de execuție. Această responsabilitate va cădea în sarcina echipei dvs. interne.
O parte din succesul eforturilor dvs. de marketing constă în a avea oamenii potriviți în autobuz. Asigurați-vă că aveți încredere în capacitatea echipei dvs. de a lucra cu un consultant și de a executa noi planuri. Comunicați în mod eficient și des despre modul în care va funcționa consultanța, ce responsabilități ar trebui să se aștepte fiecare membru al echipei și ce responsabilități noi pot apărea.
La fel ca și în cazul conducerii companiei dumneavoastră, cu cât vă concentrați mai mult pe valoare și vă includeți echipa în planificare, cu atât mai multe șanse aveți să obțineți acceptul și implicarea echipei dumneavoastră. Și veți avea nevoie de aceasta pentru a avea succes!
Servicii de agenție ca opțiune alternativă
Unul dintre principalele lucruri pe care trebuie să le știți înainte de a angaja un consultant de marketing este că aceștia sunt consilieri externi. Ei nu sunt o echipă de execuție, iar un singur consultant nu poate realiza o strategie de marketing la nivelul întregii companii.
Dar dacă asta este ceea ce aveți nevoie?
În multe cazuri, companiile știu care este strategia potrivită, dar nu au lățimea de bandă pentru a o executa. Uneori, echipele lor interne de marketing nu au experiența necesară pentru a pune în aplicare tactici de marketing mai noi sau pentru a naviga prin noile instrumente tehnologice fără îndrumare. Alteori, nu are sens să suporte greutatea financiară a unei echipe interne de marketing, astfel încât companiile au nevoie de o soluție alternativă.
Cel mai bun lucru este că agențiile de marketing investesc la fel de mult ca și dvs. în rezultatele dvs., deoarece acestea reprezintă indicatorul numărul unu al eficienței lor. Ele vă execută planul și vă împărtășesc în mod constant rezultatele performanței, astfel încât veți avea încredere în serviciile lor și veți dori să continuați relația de afaceri.