Deși o afacere de curățenie poate să nu sune atât de fermecător, există cu siguranță o mulțime de bani care pot fi câștigați în industria curățeniei. Întotdeauna va exista o cerere de agenți de curățenie profesioniști, iar în epoca pandemiei, igienizarea și curățenia au o importanță mai mare ca niciodată.
O altă provocare pe care este posibil să o întâlniți este reprezentată de clienții dificili. Clienții pot fi foarte duri cu agenții de curățenie, cerând excelență și ca lucrurile să fie toate curățate în timp util. Deși ar trebui să faceți întotdeauna tot ce puteți, trebuie să gestionați și așteptările clienților pentru a vă asigura că acestea sunt realiste.
Creați un plan de afaceri
Unul dintre cei mai importanți pași în demararea oricărui tip de afacere este să construiți un plan de afaceri solid. Acest plan va fi incredibil de important, deoarece îl veți folosi pentru a-l prezenta creditorilor, în cazul în care aveți nevoie de finanțare, precum și investitorilor. Dar, mai mult decât atât, planul de afaceri va acționa ca un punct de referință la care vă puteți referi oricând în cazul în care simțiți că vă abateți de la drumul cel bun.
Planul dvs. de afaceri ar trebui să includă:
- Numele afacerii dvs.
- Zona în care intenționați să activați
- Furnizorii dvs.
- Bugetele
- Tarifele pentru serviciile dvs. de curățenie
- Opțiunile de curățenie pe care intenționați să le oferiți
- Planuri de creștere
- Cheltuieli de pornire
- De ce aveți nevoie pentru a începe
- De cât capital veți avea nevoie
- Identitatea și valorile mărcii dvs.
- Ce sperați să realizați cu afacerea dvs.
Planul dvs. de afaceri trebuie să respecte un format structurat și trebuie să fie ușor de găsit ceea ce căutați.
Accesați finanțarea
Odată ce planul dvs. de afaceri este gata, puteți începe să căutați să accesați finanțarea de care aveți nevoie pentru a vă lansa afacerea. Cele mai multe afaceri de curățenie nu ar trebui să aibă nevoie de prea multă finanțare pentru a începe; cu toate acestea, există întotdeauna costuri implicate în demararea unei afaceri. Ați putea accesa finanțare din următoarele surse:
Economiile dvs. – Există întotdeauna opțiunea de a vă folosi economiile personale drept capital pentru afacerea dvs.
Bănci – Majoritatea băncilor vor oferi împrumuturi pentru afaceri. Mergeți la banca dvs. și informați-vă despre opțiunile de împrumut pentru afaceri pe care le oferă.
Creditori privați IFN – Creditorii privați vor oferi, de asemenea, împrumuturi de afaceri, atâta timp cât îndepliniți anumite criterii.
Investitori – Oferind investitorilor o parte din afacerea dumneavoastră, ați putea atrage investițiile acestora în afacerea dumneavoastră.
Dacă aveți un plan de afaceri clar și un scor de credit bun, vă veți crește șansele de a obține finanțarea de care aveți nevoie.
Înregistrați-vă afacerea
Dacă aveți o afacere de curățenie, doriți să vă asigurați că sunteți 100% conform, ceea ce înseamnă că trebuie să vă înregistrați afacerea.
Aveți posibilitatea de a alege între a vă înregistra ca întreprinzător individual sau ca societate cu răspundere limitată. Ambele opțiuni vin cu avantajele și dezavantajele lor și ar trebui să faceți câteva cercetări înainte de a lua o decizie. Țineți cont de faptul că, înregistrându-vă ca comerciant limitat, finanțele dvs. personale și cele ale afacerii vor fi complet separate. Dacă vă înregistrați ca întreprinzător individual, finanțele dvs. și cele ale afacerii vor fi văzute oarecum ca o singură entitate. Cealaltă opțiune este să vă înregistrați ca societate în nume colectiv, dacă intenționați să vă conduceți afacerea împreună cu un partener.
Luați în considerare asigurarea pentru afacerea dvs. de curățenie
Asigurarea ar trebui să fie, de asemenea, un aspect important de luat în considerare atunci când vine vorba de începerea unei afaceri de curățenie. Vreți să vă asigurați că echipamentul de curățenie este acoperit, precum și să vă asigurați că veți fi acoperit în cazul altor circumstanțe nefericite. Tipurile de asigurare pe care ar trebui să vă uitați să le obțineți dacă conduceți o afacere de curățenie includ următoarele:
Angajarea personalului de curățenie
Angajarea de personal este o responsabilitate uriașă, dar poate fi necesară pe măsură ce afacerea dvs. de curățenie începe să se dezvolte. Ar trebui să fiți foarte atent cu privire la persoanele pe care le angajați, deoarece, odată ce ați angajat pe cineva, poate fi foarte dificil să îl concediați dacă simțiți că nu este potrivit. Asigurați-vă că contractele de muncă sunt detaliate și complete și ar trebui să vă gândiți și la ce tip de angajare intenționați să oferiți și dacă doriți să oferiți muncă ocazională, cu jumătate de normă sau cu normă întreagă.
Deși femeile de serviciu nu au neapărat nevoie de o pregătire formală pentru a fi bune în ceea ce fac, ar trebui să căutați cu siguranță femei de serviciu care au experiență, o bună reputație cu referințe legitime pe care le puteți suna pentru a le întreba despre performanțele lor și femei de serviciu care au, de asemenea, bune abilități interpersonale, deoarece este posibil să fie nevoite să interacționeze cu clienții. În cele din urmă, vă doriți agenți de curățenie care să reprezinte bine afacerea dvs.
Branding și marketingul afacerii dvs. de curățenie
Brandingul și marketingul ar trebui să fie o prioritate atunci când vă începeți afacerea de curățenie. Ar trebui să investiți într-un logo și un nume de marcă identificabile, precum și într-un site web și pagini de socializare unde potențialii clienți pot afla cu ușurință despre serviciile dvs. și vă pot contacta.
Nu vă puteți baza doar pe cuvântul din gură în gură. Marketingul este deosebit de important în etapele de început pentru a vă face afacerea cunoscută. Luați în considerare contractarea serviciilor oferite de agențiile profesioniste de marketing digital pentru a vă asigura că afacerea dvs. are o prezență online puternică. De asemenea, vă puteți uita și la forme mai tradiționale de marketing, cum ar fi afișele și distribuirea de pliante.
Deși este posibil să vă începeți afacerea de curățenie ca o afacere foarte mică, cu jumătate de normă, există o oportunitate masivă de creștere atunci când vine vorba de o afacere de curățenie. Prin asigurarea câtorva clienți mari, obișnuiți, ați putea schimba întreaga structură a afacerii dumneavoastră.
În timpul perioadelor de creștere rapidă, multe companii se deteriorează și capătă o reputație proastă, deoarece nu pot ține pasul cu cererea și, astfel, își dezamăgesc clienții. Nu lăsați ca acest lucru să se întâmple cu dumneavoastră și cu afacerea dumneavoastră! Pregătirea este întotdeauna esențială.