Multe dintre soluțiile implementate în mediile de birouri și de retail pentru a reduce riscul de infecție au fost împrumutate din domeniul medical. Și chiar dacă nu este încă clar dacă unele dintre aceste tehnologii se vor răspândi pe piața imobiliară comercială, ele ar putea ajuta dezvoltatorii din domeiul imobiliar să satisfacă cerințele complexe ale chiriașilor precauți.
Pe lângă accentul major pus pe sănătate, companiile imobiliare au continuat, de asemenea, să își digitalizeze operațiunile, ceea ce, la rândul său, ar putea oferi și mai multă flexibilitate pentru diverse aranjamente de lucru.
Proprietarii de proiecte de birouri lucrează la dezvoltarea de aplicații pentru spațiile lor, prin care utilizatorii pot rezerva locuri, săli de ședință și chiar locuri de parcare.
Proprietarii de proiecte de birouri au folosit tehnologia pentru a-și adapta clădirile la noile cereri ale chiriașilor și speră că aceste soluții pot susține o redresare a pieței în următorii ani.
Noi tehnologii au fost dezvoltate special pentru clădirile de birouri, cum ar fi automatele fără fir care pot fi operate fără a fi atinse sau butoanele de autocurățare ale liftului.
Unele dintre soluțiile de sănătate și siguranță implementate în clădiri nu se vor generaliza. Cu toate acestea, ele ar putea contribui la a face diferența în rândul clădirilor de clasă A, la fel ca și certificările verzi.
Standardul are peste 100 de reguli de semnate pentru a preveni și a limita răspândirea virușilor, bacteriilor sau a substanțelor chimice toxice, care sunt similare cu cele pe care le găsim într-o unitate medicală.
Sectorul imobiliar este o industrie complexă care s-a dovedit a fi o nucă greu de spart pentru startup-uri, mai ales dacă vorbim despre domeniul construcțiilor.
Cu toate acestea, canalele digitale de vânzare au fost impulsionate în economia pandemică, iar dezvoltatorii din domeniul imobiliar și-au adaptat argumentele de vânzare cu platforme digitale imersive care au îmbunătățit experiența potențialilor cumpărători sau chiriași. Procesul accelerat de digitalizare a oferit, de asemenea, o oportunitate de afaceri pentru startup-urile din domeniul tehnologiei imobiliare
Digitalizarea este aici pentru a rămâne, iar managerii de investiții imobiliare, de fonduri, de active și de proprietăți pot fie să o adopte, fie riscă să fie marginalizați în cadrul pieței. Directorii care doresc să îmbrățișeze transformarea digitală trebuie să fie conștienți de șase factori: experiență umană ridicată și fără fricțiuni, relații în timp real, angajați împuterniciți, decizii bazate pe date, livrare la cerere și acțiuni și procese activate de tehnologie.
Munca la distanță, modelele diferite de vânzare cu amănuntul, digitalizarea contractelor și colaborarea globală re mote îmbunătățită sunt toate exemple ale modului în care companiile s-au adaptat – în unele cazuri aproape peste noapte – la pandemie.
Finanțarea dinamică pentru în primul trimestru al acestui an arată că este posibil să apară noi oportunități în domeniul imobiliar și al locuințelor, care ar putea proveni din bulversarea provocată de pandemie în industria imobiliară și în cea a călătoriilor, potrivit analiștilor.
Privind în perspectivă, lățimea de bandă și capacitatea de date sporită oferite de noul standard wireless 5G vor sprijini noile modalități de lucru și transformarea spațiilor de birouri.
Birourile 5G complet integrate ar putea crea oportunități sporite de venituri pentru proprietarii de terenuri prin diferite tipuri de modele de închiriere. Modelele de afaceri care includ birouri flexibile, birouri de rezervare și săli de ședință cu capacități digitale specifice ar putea deveni mai frecvente pe măsură ce rețelele 5G se extind. De exemplu, proprietarii de spații ar putea să profite de îmbinarea 5G privată pentru a in crește randamentele prin oferirea de servicii personalizate chiriașilor lor.
Între timp, rețeaua 5G funcționează deja în București, deși la o capacitate limitată, dar acoperirea va fi extinsă odată ce spectrul pentru noul standard va fi licitat.