Managementul a fost întotdeauna o profesie solicitantă și în continuă evoluție. Iar dezvoltarea abilităților de management potrivite este esențială pentru un ecosistem profesional înfloritor – ca să nu mai vorbim de calitatea de manager excelent. Fie că sunteți nou într-o poziție de management, fie că vreți să vă perfecționați competențele sau doriți să investiți în echipa dumneavoastră – acest ghid vă poate ajuta. Vom analiza abilitățile practice de manager și cele mai valoroase domenii în care managerii trebuie să își investească timpul.
Puteți aplica abilitățile de management la o gamă largă de cariere și industrii în afara managementului de persoane. Astfel, multe dintre competențele necesare sunt transferabile între aceste diverse roluri. De la middle management la antreprenori, abilitățile de management sunt un atu valoros pentru majoritatea profesioniștilor.
Dar ce sunt competențele manageriale?
Pe scurt, abilitățile manageriale sunt competențe care îi ajută pe manageri să conducă mai bine, să motiveze, să organizeze, să programeze, să planifice, să bugeteze și să rezolve probleme. Fie că este vorba de stabilirea obiectivelor echipei, care se încadrează în obiectivele organizaționale, fie că este vorba de a face o pledoarie pentru o nouă angajare, managerii valorifică o mână de competențe esențiale pentru a realiza fiecare aspect al muncii lor.
Deși există multe abilități esențiale pe care managerii ar trebui să le dezvolte, acestea tind să se încadreze în trei categorii principale:
Competențe tehnice: Competențele tehnice sunt abilitățile dificile necesare pentru a-și îndeplini obiectivele. Pe lângă înțelegerea instrumentelor și a software-ului relevant, competențele tehnice includ, de asemenea, tehnici și strategii necesare pentru a finaliza proiectele și a-și atinge obiectivele.
Competențe conceptuale: Această gândire de ansamblu este esențială pentru ca managerii să își înțeleagă sarcinile și să construiască un plan de acțiune eficient. Managerii ar trebui să fie capabili să dezvolte idei și inițiative de rezolvare a problemelor care să sprijine departamentul lor.
Abilități de gestionare a oamenilor: Oamenii sunt adesea principalii factori care determină acțiunile orientate spre obiective. Managerii ar trebui să aibă aptitudini interpersonale puternice pentru a ajuta la motivarea, conducerea și buna colaborare cu ceilalți.
Care sunt cele mai valoroase competențe manageriale?
După cum probabil v-ați dat seama, există o listă lungă de competențe hard și soft benefice pe care trebuie să le adopte managerii de top.
Un rol cheie al managerilor este acela de a dezvolta echipe funcționale și coezive. În mod ideal, aceste echipe lucrează independent, iar managerul se asigură că acestea dispun de resursele și competențele necesare pentru a-și atinge obiectivele.
Dacă o echipă nu este conștientă de o resursă de care are nevoie sau de un alt departament cu care ar trebui să colaboreze, de exemplu, ar putea întâmpina dificultăți în a-și finaliza proiectele.
Oferirea de direcții
Direcționarea este probabil locul unde se duce mintea celor mai mulți oameni când se gândesc la manageri. Și este o parte vitală a unui rol de manager. Dirijarea poate fi sub forma delegării sau revizuirii muncii, acționând ca o formă de control al calității sau gestionând termenele.
O bună comunicare se află în centrul direcționării, iar inteligența emoțională ajută la dezvoltarea încrederii pe tot parcursul procesului.
Leadership
Nu toți managerii sunt lideri înnăscuți, așa că este important ca aceștia să lucreze la abilitățile lor de conducere. Liderii influenți îi inspiră și îi motivează pe ceilalți prin comportamentul lor. Aceștia dau tonul pentru echipă, se întind pentru feedback, recunosc eforturile echipei lor și deleagă în mod strategic.
Toate aceste acțiuni sunt vitale pentru persoanele influente și pentru managementul proiectelor.
Organizație
După cum am menționat, a fi manager este un rol provocator. Managerii supervizează adesea mai multe proiecte cu termene și termene limită variate. Așadar, a avea abilități organizatorice stelare îi ajută pe manageri să rămână eficienți, să respecte termenele limită și să reducă stresul.
Planificare
Una dintre responsabilitățile semnificative ale unui rol de manager este îndeplinirea obiectivelor. Acestea pot fi pentru o companie sau la nivel individual. Unii manageri fac parte din procesul de planificare a obiectivelor, iar alții nu. Oricum ar fi, un manager trebuie să elaboreze un plan pentru a îndeplini aceste obiective. Vederea imaginii de ansamblu și a modului în care diferite elemente se îmbină unele cu altele este o abilitate utilă pe care managerii trebuie să o perfecționeze în timpul planificării.
Comunicare clară
A ști cum să comunici în mod clar gândurile, planurile, feedback-ul și strategiile este crucial pentru orice rol de management. Angajații dvs. pot prospera atunci când știu ce se așteaptă de la ei și cum se leagă de obiectivele generale.
Responsabilitate și asumarea responsabilității
La fel cum raportorii direcți și colaboratorii individuali sunt trași la răspundere pentru munca lor, la fel sunt și managerii. Faptul că vă considerați proprietarul muncii dvs. și al contribuțiilor echipei dvs. va contribui în mare măsură la consolidarea încrederii și a integrității în cadrul echipei dvs.
Formarea profesională
Instruirea este o modalitate excelentă de a vă împărtăși cunoștințele și de a sprijini dezvoltarea echipei dumneavoastră. Fie că îi pregătiți pe aceștia în ceea ce privește abilitățile mai tehnice sau cele interpersonale, contribuția dvs. consolidează încrederea și capitalul intelectual.
Managementul timpului
Este de la sine înțeles că managerii buni și marii lideri știu cum să-și gestioneze eficient timpul și energia. Acest lucru devine și mai important atunci când îl cuplezi cu alte abilități, cum ar fi oferirea de direcții și asumarea responsabilității pentru munca ta. Dacă vă înțelegeți limitele și vă luați angajamente conștiente atunci când vă asumați mai multă muncă, echipa dvs. vă va mulțumi pentru asta. Veți avea mintea limpede în timpul verificărilor 1:1, veți fi un participant activ la ședințe și vă veți finaliza munca mai confortabil.
Colaborare
Munca în echipă și colaborarea reprezintă coloana vertebrală a multor organizații. Companiile tind să funcționeze mai bine atunci când departamentele ies din silozurile lor și indivizii lucrează împreună. Același lucru se poate spune și despre lideri. Este responsabilitatea unui lider să faciliteze mediile de lucru colaborative și să fie el însuși un colaborator puternic.
Cum să vă dezvoltați abilitățile de management
Deși există multe modalități de a vă dezvolta abilitățile de manager, cheia este participarea. Fie că vă înscrieți la un curs de vorbit în public sau vă oferiți voluntar pentru a conduce o nouă inițiativă, participarea este primul pas în îmbunătățirea acestor abilități esențiale.
Iată câteva idei despre cum să începeți și unde să vă puneți energia:
Luați-vă timp pentru a reflecta
Înainte de a face un singur pas înainte, faceți o pauză pentru a vă gândi unde vă aflați. Puteți vorbi cu un prieten sau cu un membru al familiei în afara serviciului, vă puteți scrie gândurile sau pur și simplu le puteți păstra pentru dumneavoastră. Indiferent de metoda pe care o folosiți, reflectați asupra a ceea ce ați realizat, unde vreți să ajungeți în continuare și care considerați că sunt cele mai mari obstacole pentru a ajunge acolo.
Căutați feedback
Odată ce știți unde vă vedeți și care sunt obiectivele dvs. pe termen lung și scurt, puteți căuta feedback extern. Vorbiți cu managerul dvs. despre obiectivele dvs. și cereți-i părerea cu privire la abilitățile pe care le puteți îmbunătăți în primul rând, precum și la ce vă pricepeți cu adevărat. S-ar putea să nu vă dați seama că faceți deja progrese ca un comunicator puternic, de exemplu. Așa că obținerea acestei perspective externe vă poate oferi o perspectivă.
Managerul dvs. vă poate ajuta, de asemenea, să concepeți un plan de acțiune și să vă ajutați să găsiți modalități de a lucra la aceste abilități de management. De asemenea, vă poate sugera cursuri de formare în domeniul managementului, în cazul în care compania dvs. le oferă.
Oferiți-vă să conduceți o inițiativă sau un proiect
Dacă vedeți o oportunitate de a avea un impact, ridicați mâna și expuneți-vă ideile. Sau dacă vedeți o șansă de a îmbunătăți un proces, anunțați-l pe managerul sau echipa dvs. Faptul că arătați că aveți inițiativă și că sunteți dispus să vă împărtășiți ideile este adesea apreciat. A face un pas mai departe și a vă exersa abilitățile de conducere, conducând un proiect, poate fi, de asemenea, o mișcare puternică pentru a arăta că sunteți angajat să vă dezvoltați aceste abilități.
Găsiți oportunități de a vă pregăti colegii
Acest lucru ar putea fi dificil, așa că discutați cu managerul dvs. despre cea mai bună modalitate de a începe coaching-ul între colegi în cadrul echipei dvs. Atunci când este făcută bine, aceasta este o modalitate excelentă de a vă dezvolta abilitățile interpersonale și de a vă flexibiliza abilitățile tehnice. Poate că există o oportunitate pentru un coleg sau un raport direct de a oferi sprijin într-un domeniu în care are deja un interes. Îi puteți ajuta să exploreze un domeniu nou, dezvoltându-vă în același timp abilitățile de coaching.
Sărbătoriți victoriile colegilor dvs.
Un membru al echipei s-a străduit să contribuie la obiectivele echipei? Sau un coleg a contribuit pentru a vă ajuta să încheiați un proiect la timp? Faptul că vă arătați aprecierea pentru realizările și munca depusă de ceilalți este o modalitate excelentă de a vă dezvolta abilitățile de management.
Ascultați și participați la ședințe
Dacă sunteți în ore nesfârșite de ședințe, poate fi o provocare să vă implicați în fiecare dintre ele. Dar încercați să rămâneți prezent, să ascultați activ și să puneți întrebări bine gândite atunci când acestea apar. Să rămâi în cameră, ca să spunem așa, este o abilitate de excepție – mai ales în zilele cu multe întâlniri.
Uitați-vă la mentorii și liderii pe care îi admirați
Gândiți-vă la liderii, managerii și mentorii care vă motivează și vă inspiră. Luați în considerare punctele lor forte și modul în care se prezintă. Cum comunică și cum își împărtășesc ideile? Ce strategii folosesc pentru a oferi feedback și respingere? Luând act de aceste lucruri vă va oferi ceva la care să aspirați pe măsură ce vă dezvoltați abilitățile de management.
În mediul de afaceri de astăzi – cu organizații matriciale complexe, cu noi generații de colaboratori mai bine educați și cu echipe fluide care se reunesc pentru perioade scurte de timp fără structuri ierarhice clare – trebuie să conducem oamenii prin influență și persuasiune, mai degrabă decât prin utilizarea tradițională a puterii.
Managementul este o meserie provocatoare, cu cerințe în continuă creștere într-un mediu fluid și imprevizibil. Pentru a fi un bun manager în prezent, trebuie să vă dezvoltați diverse competențe. Dar este probabil înțelept să vă concentrați asupra stăpânirii câtorva competențe esențiale care să vă servească drept platformă de bază solidă de la care să vă dezvoltați.