
De la începutul pandemiei la începutul anului 2020, industria lanțului de aprovizionare logistică a început să întâmpine dificultăți. Din cauza restricțiilor impuse călătorilor aerieni în majoritatea țărilor, transportul aerian a fost primul care și-a redus zborurile normale programate, ceea ce a perturbat expedierile de transport aerian.
Apoi, transportul maritim s-a confruntat cu propriul set de probleme; navele au trebuit să acosteze mai mult timp în afara oceanului, deoarece porturile funcționau la jumătate din capacitate din cauza programului de lucru alternativ al lucrătorilor săi.
Problemele s-au înrăutățit odată cu o cerere crescută de capacitate de containere din partea producătorilor asiatici din cauza cererii explozive a comerțului electronic. Ca urmare, navele de linie nu au fost suficient de rapide pentru a returna containerele goale în Asia, ceea ce a creat o întârziere în lanțul de aprovizionare și o creștere a prețurilor în industrie.
Taxele de transport maritim internațional au crescut semnificativ în ultimii doi ani.
Compania de logistică (transportatorul) a operat o metodă de afaceri offline timp de zeci de ani. Operarea afacerilor într-un mediu offline face ca funcționarea și administrarea să fie lente, costisitoare și netransparente.
Ofertele oferite de transportatori enumerau prea multe taxe detaliate, ceea ce face dificilă analiza acestora de către expeditori. Taxele la origine și la destinație variază de la un transportator la altul.
Expeditorii care doresc să obțină cinci cotații trebuie să se informeze la cinci transportatori locali diferiți, ceea ce necesită aproximativ 2-3 zile pentru a primi o cotație.
Companiile de logistică care folosesc o metodă de afaceri offline nu sunt eficiente și sunt cu mult în urma celor care s-au adaptat la tehnologie. Trăim acum într-o lume online, în care știrile de pe platformă, comunicarea socială și cumpărăturile se fac într-o clipă, iar companiile ar trebui să folosească o platformă tehnologică în avantajul lor.
Tehnologia internetului este un factor important în viața noastră de zi cu zi. Relația dintre transportatori și expeditorii lor este acum mai interactivă, cu o comunicare directă.
O platformă cu algoritmul său încorporat în digitalizare ar accelera și ar minimiza operațiunea manuală a transportatorilor și administrarea hârtiilor.
Identitatea camionului și a șoferului este disponibilă pentru expeditorii din Tokyo pentru a fi urmărită înainte ca transportul să fie eliberat.
Spațiul de depozitare devine ușor de căutat prin selectarea operatorilor de depozit disponibili în care operează platforma. Procesul decizional este mai rapid, cu mai puțină implicare umană, iar operarea devine mai simplă.
Acum putem face aproape orice cu ajutorul smartphone-ului, iar acesta a devenit identitatea noastră și partenerul nostru de încredere 24/7. Orice persoană cu un smartphone poate crea produse și vinde online din orice colț al lumii.
Există acum mai multe persoane care s-au alăturat pieței digitale globale, fie ca cumpărător, fie ca vânzător, ceea ce stimulează cererea de servicii logistice.
Companiile care nu reușesc să prindă din urmă cu Digitalizarea și Automatizarea vor pierde Dezvoltarea Creșterea lor pentru a se conecta Lumea Online, care cere interacțiune directă, prețuri competitive și consolidate.