Un brand nu este neapărat ceva ce se poate atinge sau vedea, dar ajută la informarea opiniilor companiilor, produselor și persoanelor fizice. Mărcile ar trebui să fie ușor de recunoscut de către oameni și, ca atare, utilizează repere de identificare ca parte a identității lor de marcă, cum ar fi logo-uri, fonturi specifice și scheme de culori. Mărcile pot oferi unei companii sau unei persoane un avantaj competitiv în industrie, în funcție de cât de bine este percepută marca de către publicul său țintă.
Construirea unei identități de marcă puternice este posibilă, dar necesită ceva muncă. Dacă doriți să creați un brand pentru dumneavoastră, pentru compania dumneavoastră sau chiar pentru un client, citiți mai departe pentru a vă oferi cele mai bune șanse de succes.
Identitatea de marcă este adesea percepută ca fiind doar o tactică de marketing online sau importantă doar pentru persoanele implicate în activism social, responsabilitate corporativă.
Atunci când este insuflată în mod corespunzător, o identitate de marcă puternică va:
Acționa ca un reprezentant al afacerii dvs. – Ar trebui să le spună consumatorilor despre ce este vorba și ce reprezintă afacerea dvs.
Construiește încredere și credibilitate în rândul clienților dumneavoastră – Identitatea de marcă vă stabilește afacerea ca o autoritate în domeniul său, mai ales atunci când este văzută ca fiind consecventă în timp. Prezentarea mărcii dvs. ca fiind demnă de încredere va atrage mai mulți membri ai pieței dvs. țintă.
Acționați ca un șablon publicitar – Identitatea de marcă a afacerii dvs. va modela tot ceea ce includeți în campaniile dvs. publicitare. Atunci când afacerea dvs. are o față și o reputație puternică în domeniu, este într-o poziție bună pentru a avea un impact asupra potențialilor clienți.
Vorbesc despre misiunea unei companii – Prin crearea unei identități pentru brandul dumneavoastră, îi oferiți ceva pentru care să reprezinte, dându-i companiei dumneavoastră un scop. Fără o identitate, o declarație de misiune nu poate exista.
Atrageți noi clienți și oferiți clienților existenți o impresie pozitivă – Atunci când un brand are o identitate clară care prezintă ceea ce reprezintă și creează încredere, acesta va atrage oameni care au valori similare. Clienții existenți vor continua să se identifice cu identitatea mărcii, oferindu-le un sentiment de apartenență și inspirându-le loialitate.
Cum să creați un brand pentru afacerea dvs.
Cercetați
Primul pas în crearea unei identități de marcă, ca majoritatea pașilor în demararea unei afaceri, este de a face o cercetare de piață amănunțită. Atunci când efectuați cercetări, scopul dvs. este de a aduna informații despre modul în care publicul țintă va percepe mesajele pe care intenționați să le transmiteți. Încercați să aflați următoarele informații:
Cine este publicul dumneavoastră? – Stabilirea publicului dumneavoastră sau a pieței țintă este primul pas. Înțelegerea publicului căruia îi veți vinde vă va informa asupra modului în care vă veți orienta produsul. De exemplu, nu ați ținti un produs către o adolescentă în același mod în care ați face-o către un bărbat în vârstă. Înțelegerea publicului dumneavoastră și a ceea ce își dorește de la o afacere ca a dumneavoastră este crucială dacă doriți să creați un brand de care acesta să fie atras.
Stabiliți propunerea dvs. de valoare și concurența – Propunerea dvs. de valoare răspunde, în esență, la întrebarea: “De ce ar trebui să cumpere clienții produsul dvs.”? Propunerea de valoare pe care o prezentați vă poate oferi un avantaj față de concurenții dumneavoastră. Cunoașterea diferenței dintre dvs. și concurență, în special a ceea ce vă face unic în industrie și a ceea ce afacerea dvs. oferă, ceea ce alții nu pot face, vă va ajuta să dezvoltați un brand de succes.
Care este misiunea afacerii dumneavoastră? – Misiunea unei companii definește etica, valorile, agenda, cultura și obiectivele fundamentale ale acesteia. În esență, misiunea dvs. spune publicului despre ce este vorba în compania dvs., ce contează pentru ea și ce reprezintă. Crearea unei identități de marcă depinde în mare măsură de misiunea sa. Fără a ști despre ce este vorba într-o afacere, nu puteți crea o personalitate pentru acea afacere.
Care este personalitatea afacerii dumneavoastră? – Pentru ca oamenii să se raporteze la brandul dumneavoastră, acesta trebuie să aibă caracteristici umane cu care să se poată identifica. Vreți ca brandul dvs. să fie personal. Să spunem, de exemplu, că doriți ca brandul dvs. să pară amuzant și excentric. În acest caz, ați alege fonturi, culori și imagini care să susțină această personalitate, cum ar fi culori strălucitoare, asimetrie și ați încorpora un simț al umorului în eforturile dumneavoastră.
Logo și design
Odată ce vă înțelegeți cu adevărat afacerea, puteți începe să îi dați viață prin design și elemente vizuale. Țineți cont de faptul că acest element vizual al identității mărcii dvs. va servi drept fața afacerii dvs.
Logo – Este adevărat că logo-ul nu reprezintă întreaga identitate a mărcii, dar este o componentă importantă. Logo-ul dvs. va fi probabil partea cea mai ușor de recunoscut a brandului dvs., deoarece va apărea pe orice, de la cărți de vizită la antetul de scrisoare, la site-ul dvs. web, la reclame online și postări pe rețelele sociale. Nu vă grăbiți cu designul logo-ului; este de o importanță vitală pentru afacerea dumneavoastră.
Culoarea și fontul – Atunci când este folosită corect, o anumită paletă de culori va deveni sinonimă cu marca dvs. și va fi recunoscută instantaneu de către clienții dvs. Cu o paletă de culori atribuită brandului dumneavoastră, veți putea crea modele unice care vor fi ușor de asociat cu identitatea brandului dumneavoastră.
Fontul are un impact asupra identității mărcii dvs. în mai multe moduri. Pentru început, tipul de font pe care îl alegeți va vorbi despre personalitatea afacerii dumneavoastră. De exemplu, un font elegant și minimalist transmite un mesaj foarte diferit față de un font ghiolbanat de mână liberă. Deși cu siguranță puteți amesteca și potrivi câteva tipuri de fonturi, doriți să mențineți o anumită coerență pentru a crea o identitate de marcă coerentă.
Șabloane – Orice afacere va trimite o cantitate destul de mare de corespondență, inclusiv scrisori, e-mailuri și distribuirea de cărți de vizită. Având un șablon pregătit pentru toate acestea, creați un aspect profesional și unitar pentru afacerea dumneavoastră.
Consecvență – Dacă există un punct comun care trebuie remarcat la fiecare etapă, acesta este că consistența este vitală și poate fi factorul decisiv pentru o identitate de brand de succes. Partea vizuală a identității de marcă constă în a fi recunoscută la prima vedere, ceea ce este aproape imposibil de realizat fără un anumit tip de consecvență.
Flexibilitate – La fel de importantă ca și consecvența pentru identitatea de brand, trebuie să păstrați un anumit spațiu pentru flexibilitate. Deoarece consumatorii și natura afacerilor sunt în continuă schimbare și evoluție, este imperativ să lăsați loc pentru ca brandul dvs. să evolueze odată cu vremurile. Cheia aici este să fiți consecvent în ceea ce privește flexibilitatea. De exemplu, dacă vă decideți să vă modernizați logo-ul, actualizați restul stilului vizual și aplicați-l în întreaga marcă, inclusiv în detalii precum cărțile de vizită și semnăturile de e-mail.
Integrați-vă în cadrul comunității
După ce v-ați luat timp și ați depus eforturi pentru a crea un brand pentru afacerea dvs., puteți începe să puneți la punct un plan pentru a vă conecta, a face publicitate și a construi un număr mare de urmăritori în social media. Integrarea brandului dvs. în cadrul comunității este un pas vital care nu trebuie ratat.
O modalitate simplă și eficientă de a realiza acest lucru este ca brandul dvs. să înceapă să pună la dispoziție conținut de calitate online. Atunci când publicați conținut online, vă vindeți efectiv brandul la o scară enormă. Publicarea de conținut online oferă audienței dvs. online o idee despre ceea ce reprezintă brandul dvs. Poți vorbi despre povestea ta, despre industrie, despre produse și multe altele. Fiecare bucată de conținut pe care o publici în lume reflectă brandul tău, așa că este esențial să transmiți mesajul pe care îl dorești.