În ceea ce privește tendințele de consum în domeniul automobilelor, obiceiurile se schimbă: tot mai mulți clienți sunt din ce în ce mai interesați de modul în care folosesc un vehicul, în loc să îl dețină. Principalele lor criterii sunt flexibilitatea și disponibilitatea: să se deplaseze cu ușurință, să găsească un vehicul curat și disponibil în apropiere, atunci când au nevoie. Piața globală de car-sharing a înregistrat o creștere puternică în perioada 2015-2020. Se preconizează că piața va crește cu o rată de aproximativ 16% în perioada 2021-2026.
Ținând cont de incertitudinile legate de pandemie, urmărim și evaluăm în permanență influența directă, dar și indirectă a pandemiei asupra diferitelor sectoare de utilizare finală. Aceste informații sunt incluse în raport ca un factor important al pieței.
Carsharingul sprijină transportul în comun, ajută la atingerea obiectivelor de mediu, scade numărul de mașini personale, reduce distanța totală parcursă de vehicul, îmbunătățește utilizarea și dezvoltarea terenurilor urbane și oferă acces la vehicule la prețuri accesibile.
În prezent, nevoia tot mai mare de servicii de mobilitate rentabile și convenabile, în confluență cu progresele tehnologice care facilitează accesul simplificat la platformele de mobilitate partajată, influențează în mod pozitiv cererea de carsharing.
Există o creștere semnificativă a cererii de servicii de car-sharing din cauza creșterii emisiilor de gaze cu efect de seră, a preocupărilor tot mai mari legate de mediu și a adoptării tot mai frecvente a unor soluții noi de mobilitate.
Ca urmare, guvernele din numeroase țări întreprind inițiative și desfășoară campanii de conștientizare pentru a reduce emisiile și pentru a diminua numărul de vehicule private. În consecință, serviciile de carsharing au apărut ca o soluție eficientă.
În afară de aceasta, creșterea pieței poate fi acreditată și de ponderea tot mai mare a serviciilor de împrumut, care permit proprietarilor de mașini private să închirieze mașini personale.
În plus, diverse organizații se bazează pe car-sharing corporativ, deoarece le permite angajaților să rămână punctuali, reduce costurile de gestionare a flotei companiei și elimină nevoia de spații de parcare mari. Se anticipează că va înregistra o creștere odată ce se va reveni la normalitate.
Pentru a asigura un serviciu de calitate, profesioniști dedicați, cu o cunoaștere perfectă a vehiculelor, sunt responsabili de efectuarea lucrărilor de întreținere a caroseriei, de retușarea vopselelor, de resticking și de curățare.
Un alt avantaj important este faptul că dispun de o aprovizionare permanentă cu piese de schimb.