Exporturile mondiale de mașini de cafea pentru uz casnic au scăzut considerabil la 79 milioane de unități în 2020, cu o scădere de -45,5% față de anul precedent.
În termeni valorici, livrările au crescut de la 6,3 miliarde de dolari la un nivel record de 7,3 miliarde de dolari .
China (17 milioane de unități), urmată la mare distanță de Italia (6,4 milioane de unități), România (5,6 milioane de unități), Ucraina (5,3 milioane de unități), Germania (5,1 milioane de unități), Ungaria (4,7 milioane de unități) și Olanda (4,3 milioane de unități) au reprezentat cei mai mari exportatori de aparate electrice de cafea sau ceai de uz casnic, constituind împreună 62% din volumul total.
Malaezia (3,5 milioane de unități), Polonia (3,5 milioane de unități), Franța (3,3 milioane de unități), Emiratele Arabe Unite (2,6 milioane de unități), Belgia (2,4 milioane de unități) și Hong Kong (1,8 milioane de unități) au urmat la mare distanță în urma liderilor.
În termeni valorici, China (1,9 miliarde de dolari) rămâne cel mai mare furnizor intern de aparate de cafea la nivel mondial, cuprinzând 27% din exporturile globale.
A doua poziție în clasament a fost ocupată de Italia (770 milioane de dolari), cu o cotă de 11% din livrările globale. Ea a fost urmată de Germania, cu o cotă de 7,7%. În China, valoarea exporturilor interne de mașini de cafea a crescut cu +3,7% de la an la an în 2020.
Celelalte țări exportatoare au înregistrat următoarele rate de creștere: Italia (+14,0% pe an) și Germania (+16,4% pe an). Prețul mediu de export al mașinilor de cafea de uz intern a urcat vertiginos de la 43 de dolari pe unitate în 2019 la 92 de dolari pe unitate în 2020.
Au existat diferențe semnificative în ceea ce privește prețurile medii între principalele țări exportatoare.
Țara cu cel mai mare preț a fost Italia (121 de dolari pe unitate), în timp ce Emiratele Arabe Unite (15 dolari pe unitate) a fost printre cele mai mici.
În 2020, cea mai notabilă rată de creștere în ceea ce privește prețurile a fost atinsă de China.
Prețul mediu de export pentru mașinile de cafea chinezești a crescut de cinci ori.