Companiile mari din România riscă să piardă angajați valoroși dacă nu încep să crească investițiile în retenția angajaților și în dezvoltarea competențelor. Ca atare, planurile de dezvoltare a resurselor umane, prin programe de training, se află printre prioritățile acestei perioade și ale anului 2022, în topul marilor companii active în România.
De asemenea, managementul resurselor, digitalizarea și eficientizarea vor deveni tot mai importante în organizațiile din România. În același timp, dezvoltarea emoțională a top managerilor, experiența clienților cu produsele și serviciile companiei și retenția resurselor umane valoroase sunt subiecte importante pentru lideri în viitor, având în vedere contextul actual.
Mai mult de 60% dintre multinaționalele de top intenționează să crească anul acesta investițiile în programe de training, leadership și coaching, având în vedere provocările contextului actual.
De fapt, criza sanitară reprezintă o preocupare pentru mai mult de 40% dintre liderii intervievați. Un alt subiect important pentru manageri este dezvoltarea emoțională și sănătatea mintală în cadrul organizațiilor, 35% dintre aceștia menționând-o ca subiect pe agenda lor în perioada următoare.
În plus, peste 65% dintre liderii companiilor care au participat la studiu au precizat că managementul resurselor, digitalizarea și eficientizarea proceselor în organizațiile pe care le conduc reprezintă o preocupare constantă.
Liderii trebuie să se asigure că membrii echipei lor se simt valorizați și să țină în atenție diversitatea și incluziunea.
Cei mai mulți dintre managerii de top din companiile românești caută anumite calități atunci când angajează manageri de top în această perioadă.
Cele mai importante sunt caracterul și valorile morale, 92% dintre lideri consideră că este esențial ca un manager de top să aibă valorile și integritatea potrivite.
Energia și motivația (80%), dar și orientarea către client (75%), completează topul calităților căutate la recrutarea persoanelor cu putere de decizie în unele companii.