Multe companii se angajau în transformarea digitală înainte de apariția crizei sanitare, făcând acest lucru pentru a răspunde așteptărilor în schimbare ale clienților și nevoilor de afaceri. Dar liderii au văzut că ritmul călătoriei lor digitale s-a accelerat dramatic în timpul pandemiei pentru a ține pasul cu evoluția experienței clienților. Experiența clientului a devenit în mare parte digitală, iar pentru companii a devenit imperativ să se concentreze pe întreaga experiență, care reprezintă totalitatea traseului pe care îl parcurge un consumator în timp ce caută, cumpără și folosește un produs sau un serviciu.
Dar liderii au văzut că ritmul călătoriei lor digitale s-a accelerat dramatic în timpul pandemiei pentru a ține pasul cu evoluția experienței clienților.
Peste jumătate dintre consumatori consideră că experiențele online vor fi mai importante decât cele în persoană. Având în vedere că tot mai multe cumpărături, achiziții și vânzări se fac online, companiile trebuie să învețe cum să se conecteze cu clienții în domeniul digital și să le ofere o experiență care să îi facă să dorească să revină.
Este vorba de fiecare pas și de fiecare punct de contact în călătoria de la interes la achiziție. Multe companii trebuie să regândească diferitele tipuri de interacțiuni pe care consumatorii le au cu ele. Atunci când ritmul digital este făcut bine în toate domeniile, poate permite afacerii dvs. să își construiască brandul și relații de lungă durată cu clienții.
Sfaturile principale pentru ca firmele să îmbunătățească experiența clienților prin mijloace digitale:
- Să fiți pregătiți cu informațiile corecte. Clienții dvs. sunt mereu “on” în lumea digitală, așa că este esențial să le oferiți informațiile potrivite pentru a răspunde nevoilor lor. Aceasta este o sarcină mare; o singură persoană nu poate face față la atât de multe scenarii. Dar faptul de a fi modernizată digital oferă unei companii tehnologia necesară pentru a avea o platformă de cunoștințe centralizată, unde informațiile pot fi accesate rapid.
- Mergeți dincolo de date și interacționați cu clienții. Folosirea analizelor vă ajută să înțelegeți unde se duc utilizatorii odată ce ajung pe site-ul dvs. web sau vă deschid aplicația. Dar obținerea opiniilor clienților este crucială. Discutați cu cei care au trecut prin experiența dvs. digitală. Luați date din sondaje, e-mailuri și social media pentru a aduna mai multe informații. Trasați o călătorie digitală a clientului pentru a evidenția punctele de contact și asigurați-vă că fiecare interacțiune funcționează.
- Să fiți consecvent pe toate platformele. Vreți ca clienții dvs. să aibă o experiență unitară pe toate canalele digitale pe care le folosesc atunci când interacționează cu marca dvs.? Datele trebuie să fie consecvente și interacțiunile să fie similare pe toate platformele. Trebuie să vă cunoașteți brandul și să vă asigurați că l-ați poziționat astfel încât tot ceea ce este online să îl susțină.
- Optimizați pentru mobil. În condițiile în care consumatorii trăiesc prin intermediul telefoanelor lor, este foarte logic să vă asigurați că site-ul dvs. web, aplicația sau alte materiale găsite online sunt optimizate pentru mobil. Fiți atenți la timpul de încărcare a paginilor și la ușurința de navigare. Oamenii vor viteză și comoditate.
Este esențial să creați cea mai bună strategie de experiență a clienților pentru interacțiuni digitale pozitive cu marca dvs. Mărcile care nu adoptă soluții digitale vor avea de suferit.
Experiența clientului a devenit în mare parte digitală, iar pandemia a accelerat această tranziție către o perioadă interesantă pentru companiile care gândesc în perspectivă.