Odată ce o companie stabilește un plan de afaceri, fiecare departament ar putea folosi un plan de afaceri specific departamentului pentru a stabili repere și obiective. Departamentul de vânzări este primul și cel mai important în ceea ce privește necesitatea unui plan de departament. Planurile de vânzări detaliază elemente precum obiectivele companiei și modul în care departamentul de vânzări va îndeplini aceste obiective.
Un plan de vânzări guvernează modul în care funcționează un departament de vânzări, cum ar fi identificarea obiectivelor, a publicului țintă și a modalităților de atingere a obiectivelor până la provocările pe care echipa de vânzări le-ar putea întâmpina. Acesta modelează și ghidează fiecare fațetă a strategiei generale de vânzări a unei afaceri. Un plan de vânzări eficient face ca departamentul de vânzări să continue să lucreze în vederea atingerii unui obiectiv și comunică companiei progresul echipei și modul în care acesta se raportează la planul companiei.
Planurile de afaceri și cele de vânzări sunt strâns legate între ele. Planul de vânzări, însă, ar trebui să prezinte acțiunile pe care departamentul le va întreprinde pentru a atinge obiectivele mai largi ale companiei. Un plan de vânzări diferă de un plan de afaceri, deși ambele lucrează în același scop.
Un plan de vânzări are rolul de a stabili obiectivele, tacticile de nivel înalt, de a determina publicul țintă și potențialele obstacole în atingerea acestuia. Deși se aseamănă cu un plan de afaceri tradițional, un plan de vânzări se concentrează în mod specific pe strategia de vânzări care va îndeplini obiectivele companiei.
Un plan de vânzări menține departamentul de vânzări pe drumul cel bun, luând în considerare detaliile modului în care trebuie să opereze pentru a-și atinge țintele și pentru a atinge obiectivele companiei. Deoarece echipa de vânzări este motorul nr. 1 al veniturilor, acesta este un document incredibil de important.
Cu toate acestea, nu este neobișnuit să întâlnești obstacole pe parcurs. Un plan de vânzări bun ține cont de acest lucru.
Urmați aceste sfaturi pentru a crea un plan de vânzări eficient.
1. Stabiliți obiective realiste.
Stabiliți obiective realizabile și încercați să includeți ceea ce poate realiza departamentul de vânzări într-un anumit termen. Provoacă echipa de vânzări, dar nu forțați prea tare.
Obiectivele intermediare ajută, de asemenea, la ridicarea moralului și mențin echipa lucrând pentru atingerea unui obiectiv. În loc de un drum lung până la final, obiectivele mai mici oferă puncte de control și consolidează succesul departamentului și al companiei.
2. Folosiți instrumentele de vânzări.
Urmărirea vânzărilor pe tot parcursul mandatului este utilă și puteți utiliza instrumente pentru a urmări fiecare membru al echipei, precum și departamentul.
3. Identificați circumstanțele și așteptările unice.
Există, de asemenea, elemente comune tuturor afacerilor, în timp ce unele industrii au considerații specifice. De asemenea, este necesar să precizați structurile de comisioane și modul în care volumul vânzărilor sau anumiți clienți ar putea aduce comisioane mai mari.
Atribuiți obiective și responsabilități fiecărui membru al echipei pentru a face așteptările clare. Acest lucru este valabil fie că fiecare membru al echipei are aceleași obiective, fie că obiectivele sunt individualizate pentru fiecare membru al echipei de vânzări.
4. Sprijiniți-vă planul de vânzări cu formare profesională.
Pe parcurs, ar putea fi necesară o anumită instruire pentru a menține ritmul.
Un CRM eficient menține lucrurile organizate și ajută la delegarea sarcinilor și responsabilităților după un program care utilizează informațiile despre lead-urile companiei.
Fiecare plan de vânzări ar trebui să se adapteze la specificul companiei. Cu toate acestea, anumite puncte ar trebui să fie acoperite pentru un plan eficient. Planul dvs. ar trebui să:
- Să definească obiectivul.
- Să precizeze situația actuală.
- Să precizați toate barierele care există.
- Să treacă în revistă punctele forte și atuurile care vor contribui la succes.
- Să stabilească o strategie de vânzări.
- Enumerați cerințele dumneavoastră.
- Schițați un plan de acțiune.
Planul de vânzări trebuie să se refere la planul de afaceri și la modul în care planul de vânzări conduce la obiectivele stabilite în planul de afaceri. Planul de vânzări trebuie să includă obiective pe termen scurt și pe termen lung.
Strategia trebuie să arate pașii care trebuie urmați pentru a atinge obiectivele pe termen lung. Obiectivele de vânzări pot fi urmărite prin numărul de unități vândute, numărul de clienți obișnuiți și care revin sau volumul de clienți noi care au făcut tranzacții. Obiectivul trebuie să fie semnificativ și cuantificabil.
Planurile de vânzări ar trebui să fie unice pentru companie și pot folosi chiar o reîmprospătare în fiecare trimestru; cu toate acestea, există componente cheie pe care ar trebui să le includă întotdeauna. Deoarece există o anumită formulă și, cu siguranță, aspecte comune care sunt aproape obligatorii, puteți folosi un șablon – pe care multe companii îl oferă gratuit, deși adesea în schimbul datelor dumneavoastră de contact – pe care îl puteți găsi online la agenții și companii de marketing.