Când vine momentul să închideți o societate limitată, în special una în care ați depus mult efort pentru a o înființa, poate fi un moment emoționant și stresant. O modalitate de a face acest proces mai puțin stresant este să știți tot ce trebuie să știți despre închiderea unei societăți cu răspundere limitată. În acest fel, nu veți mai merge înainte și înapoi între diferite autorități și veți putea să vă concentrați pe închiderea societății dvs. limitate cât mai eficient posibil.
Întregul proces poate dura până la trei luni de la început până la nesfârșit, așa că ar trebui să vă pregătiți. Dacă închiderea societății dvs. cu răspundere limitată va fi o nimica toată sau o provocare care necesită îndrumare profesională, totul va depinde de circumstanțele dvs. particulare. În acest articol, vă prezentăm tot ceea ce trebuie să știți cu privire la închiderea societății dvs. limitate în România.
De asemenea, întreprinderea dvs. va trebui să îndeplinească următoarele cerințe:
- Ultimele trei luni nu au fost luni fără activitate comercială
- Întreprinderea dvs. nu și-a schimbat denumirea în ultimele trei luni.
- nu există proceduri judiciare în curs care să implice întreprinderea dvs.
- Nu au fost efectuate cesiuni de bunuri sau de drepturi în valoare de bunuri sau drepturi
Lichidarea voluntară a unui membru
Numai societățile solvabile au posibilitatea de a se închide în cadrul unei lichidări voluntare a membrilor. Aceasta este considerată ca fiind cea mai apropiată soluție de “radiere” pentru societățile care nu îndeplinesc criteriile de radiere. Pentru a vă închide afacerea prin lichidare voluntară, administratorii societății trebuie să declare că întreprinderea va fi în măsură să își plătească toate datoriile în termen de 12 luni de la procesul de închidere.
Primul pas este să faceți o declarație de solvabilitate. În următoarele cinci săptămâni, administratorii societății dvs. vor trebui să propună o rezoluție de lichidare voluntară a societății. Va trebui să existe un vot de 75% pentru a continua.
Lichidarea voluntară a creditorilor
Cealaltă opțiune pe care o aveți la dispoziție este lichidarea voluntară a creditorilor. Aceasta este o opțiune în cazul în care societatea dumneavoastră limitată nu își poate plăti datoriile. Un director va trebui să convoace toți acționarii la o adunare pentru a da startul. Va trebui să se adopte o rezoluție specială, iar de aici va trebui să fie numit un lichidator care să se ocupe de întreaga
Lichidarea obligatorie
Lichidarea forțată are loc atunci când o societate nu își poate plăti facturile sau datoriile și nu se poate ajunge la niciun compromis sau rezoluție cu creditorii dumneavoastră. În acest caz, creditorii pot deveni foarte nemulțumiți și se pot asocia pentru a solicita instanței o cerere de lichidare și pentru a obține lichidarea tuturor activelor dumneavoastră.
Acesta poate fi un proces incredibil de stresant și este posibil să doriți să solicitați ajutor profesional dacă vă aflați în această situație.
Costurile evidente pe care le implică închiderea unei companii sunt plata datoriilor și a salariilor și indemnizațiilor angajaților dumneavoastră. Dar există și alte costuri implicate în închiderea unei companii.
Când vine vorba de lichidarea voluntară a creditorului, vă puteți aștepta la costuri ridicate, cum ar fi onorariul lichidatorului. Tot ceea ce nu pot acoperi activele va trebui să fie acoperit de administratorii înșiși. În cadrul unei lichidări voluntare a creditorilor, o parte din costuri sunt suportate de creditori, dar vă puteți aștepta ca toate activele dumneavoastră să fie lichidate.
Deoarece închiderea unei societăți cu răspundere limitată implică o perioadă de preaviz, există posibilitatea ca părțile interesate să formuleze obiecții. Cine ar putea fi aceste părți interesate? Acestea pot fi angajații, directorii, clienții, creditorii, acționarii sau chiar societatea însăși.
La o societate cu răspundere limitată dizolvarea are loc prin hotărârea adunării generale sau în celelalte cazuri prevăzute de art. 227 din Lege.
Ce se întâmplă dacă o firmă nu este lichidată la timp? Are loc un proces de închidere firmă din oficiu, la cererea ANAF, iar în acest caz asociații sau acționarii pot suporta consecințele prevăzute pentru nerespectarea legii. În cazul lichidării de bunăvoie a firmei, se va întocmi și un bilanț de lichidare, reprezentat de formularul S1039. Acesta poate fi descărcat de pe internet, de pe site-ul ANAF.
Radierea firmei reprezintă ștergerea acesteia din Registrul Comerțului. Radierea are loc, de regulă, la cererea unui lichidator numit de societatea comercială, în termen de 15 zile de la ultimul act de lichidare. Radierea din oficiu a unui SRL, are loc atunci când nicio persoană interesat nu se adresează judecătorului delegat de numire a unui lichidator și, de asemenea, atunci când asociații firmei nu procedează la numirea unui lichidator. Încheierea de radiere se înregistrează în Registrul Comerțului, se comunică persoanei juridice la sediul social, dar totodată și către ANAF și către direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București.