Networking-ul este un instrument puternic pentru dezvoltarea carierei. 70% dintre profesioniștii de la nivel mondial și-au obținut actualul loc de muncă prin crearea de rețele. Rețelele online și cele personale reprezintă 16-40% din totalul clienților noi. Scoateți-vă concurența din apă prin stăpânirea rețelelor de afaceri. Iată ce trebuie să țineți minte despre ce trebuie și ce nu trebuie să faceți în cadrul rețelelor de afaceri. Adaptați-vă programul pentru a participa la evenimente de networking, alăturați-vă organizațiilor profesionale din industria dvs. și conectați-vă cu experți și clienți online
Cele lucruri pe care trebuie să le faceți în cadrul rețelelor de afaceri
Fie că interacționați cu un potențial client sau asociat online sau în persoană, este important să respectați următoarele sfaturi pentru a stabili conexiuni semnificative.
Fiți cu adevărat interesat de ceilalți
Nu fiți persoana care domină întreaga conversație vorbind despre cariera sau afacerea dvs. În schimb, dați-i șansa celeilalte persoane să vorbească, punând întrebări pătrunzătoare. Ascultați activ răspunsurile lor și arătați un interes autentic față de munca și viața lor personală.
Este probabil ca oamenii, în special noile conexiuni, să comunice liber și să se deschidă față de persoanele care dau dovadă de curiozitate și atenție autentică. Nu uitați, scopul networking-ului este de a construi relații solide, nu de a colecta cărți de vizită.
Fiți un bun ascultător
Pentru a stăpâni networkingul profesional, trebuie să lucrați la abilitățile dumneavoastră de comunicare și de ascultare. Fiind un bun ascultător, veți crea încredere și veți demonstra că apreciați ceea ce spun ceilalți.
O modalitate sigură de a face acest lucru este să fiți atent la indicii verbale și nonverbale și să puneți întrebări perspicace pentru a clarifica orice nu înțelegeți.
Fiți autentic
Nu încercați să fiți cineva care nu sunteți. Noii clienți și asociații de afaceri pot detecta un fals de la un kilometru distanță. Relaxați-vă și lăsați-vă personalitatea să strălucească pe parcursul conversației. Fiți încrezător și direct cu privire la ceea ce faceți și puteți oferi. Autenticitatea este cheia pentru a construi relații care vor dura.
Fiți proactivi
Secretul pentru a fi în fața curbei și pentru a intra în contact cu mai mulți profesioniști este să fii proactiv în eforturile tale de networking. Oportunitățile nu vor veni automat în calea dvs.
Adaptați-vă programul pentru a participa la evenimente de networking, alăturați-vă organizațiilor profesionale din industria dvs. și conectați-vă cu experți și clienți online. Cu cât vă expuneți mai mult, cu atât mai multe oportunități veți avea pentru a construi conexiuni valoroase.
Începeți să fiți proactivi prin crearea unei cărți de vizită digitale. Aceasta vă va ajuta să vă împărtășiți detaliile de contact și informațiile de afaceri fără probleme atât online, cât și offline. Vă puteți împărtăși detaliile în câteva secunde cu o singură atingere sau scanare a codului QR al cardului dvs.
Fiți răbdător
Construirea unor relații puternice care să se traducă în vânzări sau afaceri necesită timp și efort. Rareori veți obține un nou client sau un loc de muncă peste noapte. Aveți răbdare, cultivați relațiile și fiți consecvent în eforturile dvs. de networking. Recompensele vor face ca tot efortul să merite în cele din urmă.
Ce nu trebuie să faceți pentru a crea rețele de afaceri
În timp ce cunoașterea lucrurilor pe care trebuie să le faceți în rețeaua de afaceri este crucială, evitarea celor pe care nu trebuie să le faceți este la fel de importantă. Iată cinci capcane comune pe care ar trebui să le evitați atunci când faceți networking pentru a obține valoare din conexiuni.
Nu fiți un argument de vânzare
Networking-ul nu înseamnă să te vinzi pe tine și compania. Este vorba despre construirea de relații cu alți oameni și despre a învăța despre ceea ce fac ei. Evitați să bombardați oamenii cu discursul dvs. de prezentare.
Să vorbești doar despre realizările tale în carieră și despre laudele din educație este rău pentru networking. Concentrați-vă pe purtarea unor conversații autentice și pe înțelegerea reciprocă.
Nu bârfiți și nu vă plângeți
Nimeni nu vrea să fie în preajma unei persoane negative. Conversațiile și gândurile negative vor da celeilalte persoane o perspectivă negativă asupra profesionalismului și personalității dumneavoastră.
Păstrați-vă interacțiunile pozitive și înălțătoare. Principalul dvs. obiectiv ar trebui să fie construirea unei relații bune și încurajarea unor conexiuni pozitive.
Nu fiți insistent sau îndreptățit
Networking-ul înseamnă să dai și să primești. Nu este unilaterală; este o relație reciprocă în care ambele părți beneficiază. respectați timpul și opiniile celorlalți cu privire la subiect. Nu vă așteptați la rezultate sau favoruri imediate. În schimb, construiți încredere și dovediți-vă credibilitatea oferind mai întâi ajutor și sprijin.
Nu exagerați cu mâncarea și băutura
Acest lucru poate părea evident, dar, în mod surprinzător, cei mai mulți oameni eșuează la crearea de rețele pentru că exagerează cu mâncarea și băutura. Participanții sunt atenți și vor să cunoască personalitatea și manierele persoanelor cu care interacționează.
Deși mâncarea și băuturile de la eveniment pot fi gratuite, este super important să vă păstrați controlul și profesionalismul. Exagerarea va crea o impresie negativă și vă va împiedica capacitatea de a stabili conexiuni semnificative.
Uitarea de a face un curs de urmărire
Să te conectezi cu cineva o singură dată nu este suficient. Nu presupuneți că își vor aminti și vă vor contacta după angajamentul inițial. Urmărirea prin trimiterea de mesaje, e-mailuri sau apeluri este crucială pentru a construi relații de durată.
Trimiteți-le un bilet de mulțumire, conectați-vă pe rețelele de socializare sau programați o întâlnire de urmărire pentru a rămâne în contact și a cultiva relația.
Rețelele profesionale de afaceri vă vor propulsa cariera și afacerea la nivelul următor. Evitați să faceți și să nu faceți ceea ce s-a evidențiat pentru a cultiva conexiuni semnificative care vă vor poziționa pentru succes. Auditați-vă în mod regulat eforturile de networking pentru a ști pe ce canale să vă concentrați mai mult și pe care să le modificați pentru a obține mai multe rezultate.