În ultimul deceniu, tehnologia a crescut exponențial și a afectat modul nostru de viață de zi cu zi și a avut un impact asupra aproape tuturor industriilor, inclusiv asupra afacerilor internaționale. Tehnologia este, în cele din urmă, ceea ce face posibile comerțul și afacerile internaționale înfloritoare, iar fără tehnologie, afacerile internaționale ar fi lente, plictisitoare și ar consuma mult timp.
Tehnologia telecomunicațiilor este cea care face ca gestionarea unei afaceri internaționale să fie fezabilă. Este necesară pentru a trimite facturi, a trata cu clienții, a comunica cu furnizorii și a ține legătura cu angajații care pot locui în alte părți ale lumii.
Explozia călătoriilor cu avionul și a aeroporturilor din întreaga lume a făcut, de asemenea, mai accesibile călătoriile pentru oamenii de afaceri și a creat o creștere uriașă în industria turismului, creând oportunități pentru multe întreprinderi internaționale.
Dacă sunteți o afacere internațională care vinde produse, ați fi beneficiat în mod direct de cele mai recente inovații în domeniul producției. Tehnologia a jucat un rol major în procesele de producție pe care le cunoaștem astăzi și în procesele asociate, cum ar fi planificarea producției, planificarea financiară și marketingul. Datorită tehnologiei, companiile pot avea unități de producție și de fabricație în mai multe țări diferite, iar dumneavoastră puteți alege unde să vă creați unitatea de producție în funcție de locul în care materialele sunt ușor de procurat și unde forța de muncă calificată este accesibilă.
Globalizarea pieței a început să își formeze rădăcinile atunci când a devenit mai accesibil și mai fezabil să transporți și să vinzi bunuri în diferite țări. Internetul este văzut ca o rețea de globalizare a pieței cu costuri reduse în formă electronică. Datorită mijloacelor de comunicare socială, a televiziunii și a costurilor reduse pe care le implică transportul produselor în întreaga lume, a apărut un fel de convergență în preferințele și gusturile consumatorilor.
Platformele de comerț electronic sunt platforme sau site-uri web specializate în vânzarea de produse online, de obicei către un public internațional. De-a lungul anilor, am asistat la numeroase progrese în tehnologia comerțului electronic. Ca urmare, am ajuns la un punct în care aproape oricine își poate face propriul site de eCommerce cu foarte puține probleme, datorită tuturor șabloanelor și aplicațiilor existente. Acest lucru oferă atât unei persoane obișnuite, cât și unor corporații de mai multe milioane de dolari, posibilitatea de a-și avea bunurile online și de a le putea vinde.
Platformele de comerț electronic sunt, de obicei, complet integrate cu servicii de expediere, plată, servicii pentru clienți etc.
Tehnologia a jucat un rol important în serviciile bancare online și am înregistrat o creștere extraordinară doar în ultimii câțiva ani. Plata online, indiferent de locul în care vă aflați în lume, a devenit cu adevărat mai ușoară decât oricând și aveți la dispoziție atât de multe opțiuni.
Puteți utiliza cardul de credit, soluții de plată precum popularul Paypal, precum și monede digitale precum Bitcoin în unele cazuri. În plus, ratele de schimb și comisioanele de plată au devenit mai mici, ceea ce face ca cumpărăturile la nivel internațional să fie ușoare și accesibile.
Tehnologia este în continuă evoluție, iar lucrurile în peisajul afacerilor internaționale nu vor rămâne la fel pentru foarte mult timp. Ne așteptăm să vedem tendințe în afacerile internaționale care să se îndrepte mai mult spre servicii decât spre produse, includerea monedelor digitale ca forme de plată și un accent pus pe ecologie și transparență.