De ce punem întrebări la interviul de plecare? La urma urmei, să ne luăm rămas bun de la un angajat valoros nu este niciodată distractiv. Angajații calificați și dedicați sunt cei care conduc succesul organizației. Dar ce este chiar mai rău decât să pierzi un membru de top al echipei tale? Să nu știi de ce pleacă, în primul rând. Chiar mai rău, nu știți ce ați fi putut face pentru a-i face să rămână și pierdeți, ca urmare, membri mai valoroși ai echipei. Înțelegerea motivelor pentru care pleacă angajații este o parte importantă a reducerii la minimum a fluctuației de personal. Această conversație are loc în timpul unui interviu de plecare cu angajatul care pleacă. Dar numai cu întrebările potrivite pentru interviul de plecare puteți obține cu adevărat informațiile importante pe care le căutați.
Să analizăm câteva dintre cele mai bune întrebări la interviul de plecare pe care să le puneți, astfel încât să puteți face ca fiecare interviu de plecare să conteze.
Ce este un interviu de plecare?
Un interviu de plecare este o conversație care are loc între un angajat care părăsește o companie și HR sau un manager din aceeași companie. Ideea este de a avea o conversație deschisă și sinceră despre motivul pentru care persoana părăsește compania. Un proces bun de interviu de plecare oferă informații utile pentru manager și pentru companie, pentru a ajuta la păstrarea altora. Doriți să aflați exact de ce pleacă persoana respectivă și cum ați putea atenua acest lucru în cazul altor angajați.
În cadrul interviurilor de plecare, puteți afla cum simt angajații că este condusă compania pe baza stilului actual de management. De asemenea, puteți determina dacă un angajat a fost sau nu suficient sprijinit și unde a simțit că a fost dezamăgit.
Persoana care pune întrebările din cadrul interviului de ieșire ar putea fi managerul sau supervizorul direct al angajatului, un membru al departamentului de resurse umane sau chiar șeful companiei. Depinde de cine este angajatul care pleacă, de poziția pe care a ocupat-o și de motivele plecării. Este important să organizați interviul de plecare astfel încât angajatul care pleacă să se simtă suficient de confortabil pentru a fi sincer. În caz contrar, este posibil să nu învățați prea multe din această experiență.
De ce să organizați interviuri de plecare?
Companiile organizează interviuri de plecare pentru a colecta informații valoroase de la angajații care pleacă despre experiențele lor individuale și nu numai. De asemenea, aceste interviuri ajută la evaluarea și îmbunătățirea culturii companiei, la evaluarea eficienței managementului și a conducerii și la asigurarea conformității legale. Datele interviurilor de ieșire pot fi utilizate pentru evaluarea comparativă, planificarea succesiunii și menținerea unor relații pozitive cu angajații. În general, interviurile de plecare joacă un rol crucial în învățarea de la angajații care pleacă și în promovarea unui mediu de lucru mai pozitiv și mai productiv.
De ce este important să puneți întrebările potrivite pentru interviul de plecare
Există o mulțime de informații importante pe care le puteți obține în urma unui interviu de plecare eficient. Dacă nu puneți întrebările potrivite, nu veți obține feedback-ul de care aveți nevoie pentru a vă îmbunătăți afacerea și pentru a vă păstra ceilalți angajați valoroși.
Atunci când puneți întrebările care contează și ascultați răspunsurile, veți vedea beneficii precum:
Obțineți informații despre cultura locului de muncă
Aflarea dacă un angajat pleacă din cauza culturii companiei poate face o mare diferență.
Angajații vorbesc între ei, iar ceilalți membri ai echipei pot ști deja de ce pleacă cineva. Dar atunci când liderii au o perspectivă asupra unei ieșiri, ei pot fi proactivi în loc să reacționeze pur și simplu după ce angajații pleacă.
Comportamentul se poate schimba destul de semnificativ atunci când șeful nu este prin preajmă. Atunci când puneți întrebările potrivite, puteți descoperi lucruri care se întâmplă pe la spatele dumneavoastră sau când ușa biroului este închisă.
Întrebați-l pe angajat despre viața de zi cu zi la locul de muncă și dacă acest lucru face parte din motivul pentru care pleacă. Ei pot evidenția aspecte ale experienței angajatului pe care nu le-ați observat pentru că nu vă afectează direct.
De exemplu, unul dintre motivele pentru care pleacă poate fi frustrarea cauzată de lentoarea software-ului de gestionare a afacerii. Cu aceste informații valoroase, puteți investiga soluții alternative de care vor beneficia și alți angajați.
Primiți răspunsuri sincere
Nu este vorba doar despre ce întrebări puneți. Este vorba și despre a le pune în modul corect.
Cercetările arată că schimbarea modului în care formulați o întrebare poate influența dacă oamenii răspund sincer sau dacă ascund adevărul.
Încercați să vă formulați întrebările într-un mod care să nu fie exigent sau acuzator. Doriți să încurajați comunicarea deschisă, chiar dacă răspunsurile includ feedback negativ.
Unele interviuri de ieșire a angajaților ar putea necesita purtarea unei conversații dificile. Aceasta este o parte firească a procesului de plecare a angajaților pe care nu ar trebui să o evitați.
Creșteți satisfacția profesională pentru angajații care nu pleacă
Ascultați activ angajatul care pleacă și faceți schimbări pozitive pe baza feedback-ului său constructiv. În acest fel, puteți face viața mai bună pentru cei care încă lucrează pentru dvs. și pentru viitorii angajați.
O mai bună satisfacție la locul de muncă va duce la creșterea moralului angajaților și a implicării acestora.
Îmbunătățirea retenției angajaților
Un efect secundar al unei satisfacții mai bune la locul de muncă este prevenirea unei rotații ridicate și a pierderii angajaților în cadrul companiei dumneavoastră.
Este mult mai puțin probabil ca angajații să caute un nou loc de muncă sau să fie atrași de o altă companie dacă sunt mulțumiți de locul de muncă pe care îl au.
Întrebări pentru interviul de ieșire
Iată o listă de întrebări din care puteți alege pentru următorul interviu de plecare. Multe dintre acestea pot fi aplicate la majoritatea interviurilor de plecare, dar le puteți adapta, de asemenea, în mod specific pentru compania dvs.
V-ați simțit echipat pentru a vă face treaba?
Faptul că nu aveți competențele și cunoștințele potrivite poate fi o cauză majoră de nemulțumire la locul de muncă. Cunoscând răspunsul la această întrebare puteți preveni plecarea altor angajați.
Această întrebare de la interviul de ieșire vă oferă, de asemenea, informații despre cum să îmbunătățiți procesele de integrare și angajare a angajaților. Pe baza acesteia, vă puteți actualiza lista de verificare a noilor angajați în mod corespunzător.
Ați fost mulțumit de modul în care v-a tratat managerul dumneavoastră?
Managementul angajaților este o parte esențială pentru păstrarea acestora. Din cauza pandemiei și a modelului de lucru hibrid, managerii au nevoie de noi competențe pentru a promova un leadership incluziv.
Dacă angajații se simt maltratați de managerii lor, este posibil ca aceștia să nu dorească să rămână la locul de muncă.
V-ați simțit confortabil să vorbiți cu managerul/supervizorul dumneavoastră?
Este esențial ca raportorii direcți să simtă că pot vorbi cu superiorii lor despre preocupările lor. Doar aducând în discuție problemele de la locul de muncă, acestea pot fi abordate.
De ce ați început să căutați un nou loc de muncă?
Răspunsul la această întrebare va fi diferit pentru fiecare persoană. Este posibil ca angajații să fi început să caute un nou loc de muncă în căutarea unei remunerații mai bune, a unor beneficii pentru angajați sau a unei culturi de lucru. Este posibil ca unii să fi dorit pur și simplu o schimbare.
Doar adresând această întrebare tuturor angajaților care pleacă puteți identifica teme comune.
Ce v-a determinat să plecați?
Dacă a existat un incident incitator, puteți găsi modalități de a preveni ca acesta să se mai întâmple cu alți angajați. Dacă a existat o serie de incidente mai mici, puteți găsi modalități de a le diminua și de a diminua impactul acestora.
Puteți da exemple specifice despre ceea ce v-a plăcut sau nu v-a plăcut la munca aici?
Afirmațiile generale și generale nu vor fi constructive pentru modul în care puteți îmbunătăți compania dumneavoastră. Cereți exemple specifice despre ceea ce le-a plăcut sau nu le-a plăcut în legătură cu munca în compania dumneavoastră. Cu toate acestea, nu îi presați până la punctul în care să se simtă inconfortabil sau stresat.
V-ați împărtășit sentimentele cu cineva din cadrul companiei?
Dacă angajatul a avut anumite preocupări, dar acestea nu au fost niciodată exprimate, trebuie să știți de ce și dacă există o modalitate de a îmbunătăți liniile de comunicare. Dacă știți că există o problemă, o puteți rezolva înainte ca un alt angajat valoros să plece.
Cum ați descrie cultura companiei noastre?
Cultura locului de muncă este o mare parte din ceea ce îi face pe oameni să dorească sau nu să lucreze într-o companie. Trebuie să știți cum văd angajații dvs. cultura din afacerea dvs.
Credeți că descrierea inițială a postului dvs. era corectă?
Un alt motiv pentru care angajații demisionează este dacă simt că nu fac ceea ce au fost angajați să facă. Dacă rolurile și responsabilitățile nu sunt definite clar, acest lucru trebuie abordat.
Care a fost partea dvs. preferată în ceea ce privește munca aici?
Găsirea aspectelor pozitive într-un mediu de lucru este importantă. Veți învăța pe ce să construiți și să continuați.
Ați simțit că sunteți un angajat valoros?
Faptul că știi că îi apreciezi pe ei și munca lor poate face o mare diferență în decizia unui angajat de a pleca. Asigură-te că știi cum se simt ei în acest punct. Este posibil să existe loc de îmbunătățire în ceea ce privește recunoașterea angajaților în cadrul companiei dumneavoastră.
Ce oferă noul tău loc de muncă și noi nu avem?
Nu este nimic greșit în a privi o comparație directă în descrierile posturilor și ofertele de angajare. S-ar putea să descoperiți că nu sunteți competitiv pe piață și că trebuie să faceți schimbări importante.
Care au fost factorii decisivi în acceptarea noului dvs. loc de muncă?
Este bine de știut dacă a fost ceva ce a greșit afacerea dvs. sau dacă a fost ceva ce noua companie face mai bine decât dvs.
Există ceva ce ar putea fi făcut pentru a vă face să vă răzgândiți în privința plecării?
Dacă angajatul este cu adevărat important pentru afacerea dumneavoastră, ar trebui să luptați pentru a-l păstra.
Dar scopul acestei întrebări nu trebuie neapărat să fie acela de a-i face să se răzgândească. În schimb, răspunsul lor ar putea pur și simplu să vă ajute să păstrați alți angajați în continuare.
V-ați gândi vreodată să vă întoarceți la această companie?
Păstrarea ușii deschise pentru viitor arată că îl prețuiți pe angajat. De asemenea, vă spune dacă motivul pentru care a plecat a fost legat de afacerea dvs. sau de nevoile lor personale.
Punerea întrebărilor corecte la interviul de plecare și luarea de măsuri în funcție de acest feedback vă poate ajuta să vă îmbunătățiți rata de retenție a angajaților. Acest lucru este vital pentru o afacere puternică, deoarece nu va trebui să căutați și să instruiți continuu noi angajați.