Măcelarii artizanali au abilități excelente de tranșare și cunoștințe excelente despre produse și caută să se aprovizioneze cu carne de cea mai bună calitate pentru a contribui la crearea unei baze de clienți loiali. Ghidul nostru practic vă va ajuta să vă înființați și să vă conduceți propria afacere de măcelărie.
Clienții sunt din ce în ce mai mult în căutare de comoditate și de produse de calitate garantată. Un studiu a constatat că mai mult de șase din zece cumpărători români sunt dispuși să plătească mai mult pentru carne proaspătă de calitate superioară, cu proveniență asigurată, demonstrată printr-un logo de asigurare a calității.
Comoditatea a devenit, de asemenea, un factor foarte important. Clienții își doresc alimente care sunt ușor de gătit și care nu necesită un timp de pregătire îndelungat. Cei mai mulți oameni spun că o oră este prea mult timp pentru a pregăti o masă și mulți consideră că chiar și 40 de minute sunt excesive.
Ar trebui să vă gândiți la modul în care tăiați carnea pentru a le oferi clienților ceea ce își doresc, de exemplu, folosind măcelărirea cu cusături, tăind mai mult mușchi în fripturi pentru a reflecta scăderea popularității fripturilor tradiționale. Mulți măcelari vând mini-pansamente care au rezultate bune.
De asemenea, ați putea să vă gândiți să tăiați diferite sortimente de fripturi, cum ar fi friptură de porc, friptură de vită și friptură de bistro, care sunt toate populare printre clienți. Aceștia preferă acum, în general, fripturi tăiate subțire, astfel încât, în loc de 250 g, mulți clienți preferă fripturi mai accesibile de 150 g. Acestea sunt considerate mai sănătoase, mai accesibile și mai rapid de gătit. Alte schimbări pentru a face carnea mai accesibilă includ noi feluri de carne, cum ar fi fripturi și pachete de diferite dimensiuni.
S-ar putea să constatați că, pentru a atrage un număr suficient de clienți, va trebui să oferiți produse care să fie într-un fel diferite de cele pe care le vând concurenții dumneavoastră.
Caracterul sezonier
Există o cerere crescută pentru diferite tipuri de carne în anumite perioade ale anului. Întotdeauna există o cerere mare de pui de Crăciun, precum și de alte păsări de curte, cum ar fi gâsca, și de vânat. Puiul s-a dovedit a fi mai popular pentru Crăciunul din 2022, dar a existat o scădere a vânzărilor de păsări întregi în favoarea unor opțiuni mai convenabile. Fripturile cu mai multe păsări au câștigat, de asemenea, în popularitate în ultimii ani. Este probabil că veți avea, de asemenea, vânzări crescute de alte îmbucături și plăcinte în această perioadă a anului. Vânzările de carne de miel cresc în general în perioada Paștelui. Este posibil să observați o creștere a cererii de alimente pentru grătar, cum ar fi cotlete, cârnați sau burgeri în timpul lunilor de vară, dacă vremea este bună.
Estimarea cererii
Este foarte important să faceți o estimare a numărului de persoane care vă vor folosi magazinul în fiecare zi și a sumelor pe care le vor cheltui. Trebuie să știți că sectorul cărnii cu amănuntul este dominat de marile supermarketuri și că, în consecință, numărul măcelarilor independenți – și cota de piață pe care o dețin aceștia – a scăzut semnificativ în ultimii 20 de ani. Supermarketurile și magazinele simbol au dominat piața între ele, în timp ce măcelarii independenți își văd cota de piață în scădere.
Carnea și alte articole vândute în mod normal de măcelari sunt disponibile în multe puncte de vânzare diferite, cum ar fi:
- supermarketuri
- magazine de proximitate, inclusiv cele deținute de lanțurile de supermarketuri
- centre de congelare
- magazine agricole, piețe agricole și magazine de delicatese
- măcelarii online
Așadar, este o idee bună să aflați dacă există loc în zona dvs. pentru măcelăria pe care o propuneți. Mai întâi de toate, verificați concurența locală. Numărați câte puncte de vânzare există deja în zona dumneavoastră care vând carne și produse din carne și identificați gama de produse pe care le vând. Dacă unele dintre acestea sunt măcelării specializate, notați dacă sunt independente sau fac parte dintr-un lanț regional.
Pentru a vă face o idee despre numărul de clienți potențiali, puteți sta în fața unui măcelar existent într-o locație din apropiere și să numărați numărul și tipul de persoane care fac cumpărături acolo. Notați orice zi mai aglomerată decât altele.
De ce vor alege clienții măcelăriile dumneavoastră?
Este important să faceți tot ce puteți pentru a vă asigura că un număr suficient de oameni vă vor alege afacerea în loc să cumpere carne și produse din carne de la concurenți, dintre care unii vor fi aproape inevitabil supermarketuri care oferă produsele pe care le vindeți la prețuri greu de egalat. După ce ați finalizat analiza gamei de produse vândute de concurenții dvs. imediați, veți avea o idee mai bună despre ce se vinde cel mai bine în zona dvs. locală. De asemenea, ar trebui să vă dea câteva idei de produse și servicii care nu sunt oferite în prezent de întreprinderile existente și care ar putea ajuta magazinul dvs. să se diferențieze de concurenți.
Zona de influență
Dacă intenționați să vă deschideți ca un măcelar cu amănuntul cu sediul în localuri, comerțul de trecere va fi foarte important pentru dumneavoastră. Notați diferitele tipuri de clienți potențiali (de exemplu, familii tinere, pensionari și așa mai departe) care locuiesc și lucrează în zona în care se va afla afacerea dumneavoastră. Acest lucru vă va ajuta să vă decideți asupra gamei de produse. De exemplu, dacă există multe birouri și alte locuri de muncă în apropierea magazinului dumneavoastră, puteți lua în considerare posibilitatea de a oferi produse gata de consum la prânz, cum ar fi sandvișuri și plăcinte. Multe măcelării s-au diversificat în liniile de panificație, astfel încât să poată oferi clienților o selecție de sandvișuri făcute din baghete, ciabatta și așa mai departe.
Din ce în ce mai mult, măcelarii își vând produsele online, ceea ce le poate permite să își extindă semnificativ baza de clienți potențiali.
Aflați ce își doresc oamenii
Poate fi o idee bună să ieșiți și să vorbiți cu oamenii din zona dumneavoastră despre planurile pe care le aveți pentru afacerea dumneavoastră.
Vânzări comerciale
S-ar putea să plănuiți să vindeți carne și produse din carne la magazinele locale, cum ar fi micile magazine alimentare independente sau la întreprinderi, cum ar fi restaurante și cafenele, baruri de sandvișuri, baruri cu mâncare la pachet, hoteluri, școli locale și așa mai departe.
Piața dumneavoastră
Este posibil să aveți mai multe tipuri diferite de clienți, în funcție de natura afacerii dumneavoastră.
Vânzări cu amănuntul
Publicul căruia îi vindeți cu amănuntul poate varia în funcție de locația magazinului dumneavoastră și de populația pe care o deservește. Acest lucru poate însemna, de exemplu, că merită să oferiți o gamă de produse de proximitate, cum ar fi pateuri și sandvișuri, pentru a le servi la prânz, sau chiar rulouri fierbinți cu șuncă, pentru a le oferi celor care fac naveta în drum spre serviciu dimineața.
Pe lângă supermarketuri, numărul tot mai mare de măcelari cu o prezență online reprezintă o concurență serioasă pentru magazinele locale independente. Ar fi bine să vă gândiți să vă vindeți produsele online pentru a putea concura. Acest lucru v-ar deschide piața potențială pentru a include clienți din toată țara.
Merită să ne amintim că aproximativ jumătate dintre gospodării sunt gospodării singure cu venituri moderate. Acești clienți caută comoditate și produse la prețuri accesibile.
Oferte speciale și reduceri
Puteți decide să oferiți reduceri anumitor grupuri de persoane, cum ar fi pensionarii sau studenții, sau la vânzările efectuate în perioadele mai liniștite ale săptămânii, ca o modalitate de a stimula vânzările. De asemenea, puteți decide să oferiți reduceri pentru stocurile care se apropie de data limită de vânzare, astfel încât să nu rămâneți cu cantități excesive de deșeuri la sfârșitul zilei.
Nu uitați să vă informați personalul cu privire la clienții care au dreptul la o reducere și la valoarea acesteia, dacă este cazul. Evitați ca personalul să ofere reduceri neautorizate prietenilor și rudelor lor. Stabiliți ce reduceri veți acorda personalului dumneavoastră și ce pot mânca gratuit în incintă (dacă, de exemplu, intenționați să vindeți produse pre-gătite).