Dacă aveți o anumită experiență ca bonă, dădacă cu normă întreagă, îngrijitoare de copii, sunteți formată în psihologia copilului sau aveți o pasiune pentru îngrijirea copiilor, atunci puteți să vă transformați experiența sau pasiunea într-o afacere profitabilă prin începerea unei afaceri cu bone. Acest ghid vă oferă un proces ușor de parcurs pentru a începe și a conduce o afacere de succes cu bone. Veți găsi sfaturi relevante în fiecare etapă a procesului pentru a vă ajuta în călătoria dvs. de a deveni proprietarul unei afaceri de agenție de bone.
Începeți cu validarea afacerii și cu ideația
Primul pas în călătoria ta implică un brainstorming de idei într-un mod structurat, validarea acestora cu studii de piață primare și secundare și planificarea modului în care vei dori să îți înființezi agenția de bone.
Rezultatele unui bun exercițiu de ideare și validare a afacerii cu bone ar trebui să includă următoarele:
- Raportul de cercetare a pieței primare și secundare
- Numele afacerii de bone și proiectul de logo
- Un model de afaceri
Cercetare de piață primară și secundară
Este recomandabil să faci o cercetare de piață înainte de a lansa orice afacere, indiferent de experiența sau convingerile tale personale și profesionale. Vă puteți concentra cercetarea de piață asupra următoarelor întrebări:
- Cât de mare este piața? Sau, aproximativ câte familii au copii pe piața mea țintă?
- Acest lucru îl puteți afla prin observare, prin sondaj sau prin consultarea datelor demografice și de populație disponibile public în zona dvs.
- Ce îi va face pe aceștia să fie interesați de serviciile noastre, spre deosebire de a găsi bone pe cont propriu?
- Cât de ușor este să găsești o bonă bună în locația mea țintă?
- Există vreo agenție de bone în zonă? Cu ce greșesc acestea? Ce putem face mai bine pentru a obține un avantaj competitiv durabil?
- Ce servicii sau produse este posibil să ceară cel mai mult clientul meu țintă?
- Ce perspective sau noțiuni există în legătură cu bonele profesioniste în rândul publicului meu țintă? Cum le voi aborda pe cele negative prin publicitate și mesaje?
- Ce segmente de piață există pentru activitatea de bonă pe piața mea țintă? (părinți tineri care lucrează, familii mai în vârstă cu mai mulți copii, părinți singuri, familii înstărite etc.)
Nu subestimați puterea cercetării de piață la începutul călătoriei dvs. antreprenoriale. Constatările au atât de multă greutate, deoarece și definesc modul în care parcurgeți restul etapelor de formare a afacerii și dacă veți reuși sau nu, mai ales în etapa de început. Datele arată că peste 90% dintre companiile tinere eșuează în primii ani pentru că nu reușesc să pătrundă pe piața lor țintă.
Nume de afaceri pentru bone și idei de logo
Cel de-al doilea livrabil din această etapă este numele și logo-ul propus pentru afacerea dumneavoastră. Acestea nu trebuie să fie copii finale și sunteți liber să aveți mai multe opțiuni pentru fiecare în acest moment, astfel încât să aveți mai multă libertate mai târziu, atunci când vă veți înregistra agenția de bone. Veți avea nevoie de ele atunci când veți redacta alte documente în ultimele etape și vă pot servi drept motivație pentru a continua.
Poți să îți proiectezi singur logo-ul și să îți alegi singur numele afacerii sau să apelezi la un profesionist care să o facă pentru tine contra cost. Acest lucru vă permite să începeți să lucrați în mai puțin timp, deoarece nu trebuie să treceți printr-un proces plictisitor de angajare.
Al treilea și foarte important livrabil este modelul dvs. de afaceri. După cum sugerează și numele, acesta documentează modul în care agenția dvs. de bone va fi structurată ca o afacere l și ingredientele cheie de care aveți nevoie pentru a vă asigura că funcționați ca o afacere. O bună schiță de model de afaceri pentru agenția de bone ar trebui să includă următoarele elemente:
Numele și logo-ul afacerii
Secțiunea Activități cheie – aici enumerați toate activitățile în care vă veți implica ca afacere. Exemplele pentru o agenție de bone pot include lucruri precum recrutarea de bone, formarea de bone, plasarea de bone, elaborarea de manuale de îngrijire a copiilor etc.
Secțiunea de propuneri de valoare – folosiți această secțiune pentru a schița modul în care vă veți ajuta clienții să găsească bonele perfecte și ceea ce vă distinge de concurență sau de alternative. Cel mai important lucru este valoarea pe care o veți crea ca agenție de bone.
Secțiunea parteneriate cheie- agenția ta de bone ar trebui să aibă o secțiune care să enumere tipul de parteneriate și rețele de care vei avea nevoie ca afacere.
Secțiunea de resurse cheie – Secțiunea de resurse este foarte importantă în cadrul modelului tău de afacere pentru bone, deoarece te ajută să faci un brainstorming și să listezi toate lucrurile, de care vei avea nevoie pentru ca agenția ta să funcționeze. Exemplele includ bone profesioniste, dădace, site-uri web, profiluri de social media, cărți de vizită, formatori, locație fizică și spațiu de birou, conturi bancare etc.
Secțiunea de structură a costurilor – Includeți o secțiune de structură a costurilor în pânza de model de afaceri pentru agenția dvs. de bone pentru a documenta ce vă așteptați să cheltuiți ca afacere încă de la început. Această secțiune poate include estimări privind remunerarea angajaților, chiria, utilitățile, costurile de marketing, costurile de software etc.
Secțiunea fluxuri de venituri – Secțiunea fluxurilor de venituri este, probabil, cea mai importantă secțiune din modelul de afaceri al agenției tale de bone. Folosiți-o pentru a face brainstorming și pentru a documenta modul în care intenționați să vă monetizați afacerea cu bone și modelul de preț pe care îl veți folosi. Fluxurile de venituri tipice ale afacerii cu bone includ:
- Taxe de plasare a bonei – atunci când plasați bonele dvs. la o familie
- Taxe de formare – atunci când părinții își aduc bonele pentru o formare formală (veniți cu programe de formare bune pe lucruri precum îngrijirea de bază a copiilor, prim ajutor, resuscitare respiratorie, formarea vorbirii copilului, formarea mobilității, etc.
- Venituri din manuale de formare pentru îngrijirea copiilor- folosiți-vă expertiza și experiența pentru a crea manuale de calitate pe teme de îngrijire a copiilor, cum ar fi înțărcarea, psihologia copilului etc.
- Taxe recurente pentru salarizarea dădace
Folosiți această secțiune pentru a documenta modul în care veți gestiona relațiile și comunicarea cu clienții pentru a le câștiga încrederea. Exemplele includ contactul direct, e-mail, asistență telefonică etc.
Secțiunea segmente de clienți al dvs. ar trebui să includă o secțiune în care să documentați segmentele de clienți țintă, cum ar fi cuplurile tinere care lucrează, familiile bogate, familiile monoparentale etc. Informațiile din această secțiune vă vor fi utile atunci când vine vorba de marketing și de gestionarea relațiilor.
Creați un plan de afaceri
Al doilea pas logic după ideare și validarea afacerii este crearea unui plan de afaceri pentru afacerea ta cu bone. Un plan de afaceri este folosit pentru a documenta fiecare detaliu al agenției tale de bone într-un format structurat și ușor de citit. Acesta ar trebui să conțină informații într-un limbaj formal și să fie cât mai cuprinzător posibil.
Creați un plan de afaceri pentru bona
Am abordat modul în care trebuie să procedați pentru a crea un plan de afaceri bun pentru agenția de bone, dar, pentru orientare, planul dvs. de afaceri ar trebui să conțină următoarele detalii.
Secțiunea dvs. de afaceri pentru agenția de dădace vă va ajuta la executarea afacerii și poate fi, de asemenea, utilizată pentru a obține finanțare externă de la creditori de afaceri, bănci, granturi guvernamentale locale și împrumuturi de afaceri.
Executarea afacerii
Acești trei pași următori implică realizarea lucrurilor concrete pentru a vă înființa afacerea de agenție de bone ca entitate juridică și pentru a pune totul laolaltă astfel încât să puteți începe să recrutați și să obțineți clienți. Vă rugăm să folosiți cunoștințele din etapa de validare și din planul de afaceri în timpul execuției afacerii.
Înregistrarea afacerii dvs. de bona
Primul lucru pe care trebuie să îl faceți în timpul executării afacerii este să vă înregistrați afacerea urmând liniile directoare locale de înregistrare a afacerii, astfel încât să puteți obține o licență generală de afaceri. Va trebui, de asemenea, să alegeți tipul de afacere cu care doriți să fiți identificat din punct de vedere legal, iar pentru aceasta, aveți trei opțiuni:
Înființați-vă agenția de bone
Penultimul pas în călătoria dvs. pentru a vă alătura lumii proprietarilor de afaceri cu bone este înființarea afacerii dvs. online și fizic, în funcție de structura planului dvs. de afaceri. Vom presupune că ați asigurat deja finanțarea pentru a trece prin acest pas, de obicei dificil. Iată câteva dintre lucrurile pe care le puteți face în această etapă:
- Găsește și închiriază adresa fizică a agenției tale de bone și echipeaz-o cu furnituri de birou
- Recrutați angajații esențiali, cum ar fi agenții de marketing și secretarele (externalizați acolo unde este posibil)
- Configurați site-ul de afaceri al agenției dumneavoastră de bone, adresa oficială de e-mail și alte canale de comunicare
- Elaborați o strategie de recrutare și de integrare care să includă planuri cu privire la modul de verificare a antecedentelor, contracte cu bonele, cum să găsiți bone pentru agențiile dumneavoastră, cum să le instruiți etc.
- Înscrieți și instruiți bone calificate în agenția dvs. cu normă întreagă, cu jumătate de normă sau în funcție de nevoi (bone și dădace la cerere).
Promovarea agenției de bone
Ultimul pas în această călătorie este să vă comercializați agenția de bone folosind canalele disponibile aplicabile planului dvs. de afaceri. Folosiți ideile documentate în modelul de afaceri și în planul de afaceri atunci când elaborați planul dvs. de marketing.
După cum vedeți din pașii de mai sus, înființarea unei agenții de bone este un proces simplu pe care oricine îl poate urma pentru a avea succes. Dacă reușești să parcurgi corect primii doi pași, atunci îți va fi mai ușor cu restul procesului și vei economisi mult timp și bani. De asemenea, nu uitați că nimic nu este turnat în piatră, așa că sunteți liber să urmăriți înapoi și să faceți schimbări în planurile dvs. în orice moment, pe măsură ce învățați.