Dacă aveți o pasiune pentru cafea, s-ar putea să fiți interesat să vă deschideți o cafenea în centrul orașului dvs. pentru a avea profituri semnificative. Cu toate acestea, ca și în cazul demarării oricărei afaceri, este esențială o planificare atentă. Cercetarea minuțioasă, selectarea locației și planificarea detaliată vă vor pune pe drumul spre succes, cu mult înainte de a servi primul latte.
Elaborați un plan de afaceri
Unul dintre cei mai importanți pași pentru a începe o afacere este să scrieți un plan de afaceri detaliat, care vă obligă să vă gândiți la toate aspectele legate de planificarea și structurarea companiei dumneavoastră. Luați-vă timp pentru a cerceta industria și piața locală, astfel încât să știți unde să vă poziționați magazinul pe piață.
Alegeți cu înțelepciune o locație
Este adevărat că locația este totul, mai ales dacă afacerea dvs. depinde de faptul că clienții vă pot găsi. Luați în considerare mai mult decât prețul pe metru pătrat atunci când căutați un spațiu de închiriat. Parcarea convenabilă, apropierea de locurile de divertisment, accesul ușor la drumurile intens circulate sau la cartierele comerciale aglomerate sunt toți factori importanți care ar putea afecta volumul de afaceri condus către magazinul dvs.
Dezvoltarea unei identități de marcă
Deși se așteaptă ca industria cafelei din România să continue să crească, concurența este acerbă, așa că este esențial să vă poziționați strategic pe piața locală. Înțelegeți câte și ce tip de alte cafenele sunt în zona dumneavoastră și apoi stabiliți cum să vă diferențiați. Decideți cum să satisfaceți o nevoie în cadrul comunității dvs. și marcați-vă magazinul în funcție de această nișă. Unele idei de luat în considerare includ:
- Comoditate: intrare și ieșire rapidă, serviciu de servire a mașinii, mic dejunuri la pachet.
- Un loc de întâlnire pentru comunitate: cluburi de lectură, muzică live.
- Stil de cafenea: meniu extins pentru mai mult decât o simplă cafea.
- Spațiu de lucru: Wi-Fi gratuit și mese mari pentru întâlniri.
- Faceți-o legal
De asemenea, trebuie să vă ocupați de toate aspectele legale ale înființării afacerii dvs. Un contabil sau un consilier pentru întreprinderi mici vă poate oferi îndrumări.
Renovați-vă și mobilați-vă magazinul
Pe baza conceptului dvs. de brand, renovați-vă magazinul cu o amenajare adecvată pentru scaune, serviciul de cafea și traficul pietonal în magazin. Țineți cont de faptul că micile retușuri, cum ar fi iluminatul, decorul și plantele, pot oferi o atmosferă pentru magazinul dvs.
Comercializarea cafenelei dvs.
Marketingul noii dvs. afaceri începe înainte de a vă deschide ușile. Profitați de strategiile tradiționale de marketing, cum ar fi dezvoltarea unui site web sau stârnirea interesului prin intermediul rețelelor de socializare, dar lucrați, de asemenea, la conectarea cu comunitatea.
Distribuiți mostre gratuite la un târg comunitar sau trimiteți fluturași la întreprinderile locale și oferiți-le o tavă de brioșe de probă. Plasați un cupon de reducere în ziarul local. Faceți o reclamă pe fațada magazinului dumneavoastră, mai ales dacă vă aranjați exteriorul; folosiți ocazia pentru a crea interes pentru “ce se întâmplă în acel loc?”.
Estimați veniturile anuale
Câți bani câștigați depinde de foarte mulți factori, inclusiv:
- Numărul de vânzări zilnice.
- Suma medie pe chitanță.
- Numărul de clienți care revin în mod constant.
- Capacitatea dvs. de a crește suma pe chitanță.
- Capacitatea dumneavoastră de a crește numărul de vânzări.
- Costurile dumneavoastră.
Ca bază de referință, dacă aveți 100 de tranzacții pe zi și valoarea medie a chitanței de vânzare este de 5 dolari, veți câștiga 500 de euro pe zi și aproximativ 15.000 de europe lună, presupunând că sunteți deschis în fiecare zi. Într-un an, ați obține venituri brute de 180.000 de euro. Pentru multe magazine, vânzările se dublează adesea în decurs de trei până la cinci ani. Cu toate acestea, trebuie să luați în calcul și cheltuielile, inclusiv chiria, salariile angajaților, asigurările, utilitățile și consumabilele pentru a vă determina profitul.
Cheia pentru a vă crește marja de profit este să creșteți atât vânzările, cât și încasările brute, deoarece unele dintre cheltuielile dvs. vor rămâne fixe. În medie, în cadrul acestei industrii, o cafenea de dimensiuni mici și medii poate aduce un venit personal de 60.000 de euro până la 160.000 de euro pentru proprietarul magazinului.
Deschide un magazin de delicatese lângă cafenea
Magazinele de mezeluri vând o varietate de sandvișuri și alte produse alimentare. Din fericire, celor mai mulți oameni le place să mănânce, ceea ce înseamnă că, dacă deschideți un magazin de delicatese cu un sortiment delicios de carne, pâine și supe, este foarte probabil ca persoanele din comunitatea dumneavoastră să vă susțină afacerea. Cu toate acestea, deschiderea unei băcănii de delicatese se poate dovedi o provocare. Înainte de a închiria o locație, aflați de ce este nevoie pentru a deschide o delicatesă și apoi analizați dacă aceasta este afacerea potrivită pentru dumneavoastră.
Pregătește un plan de afaceri pentru cafenea
Pregătiți un plan de afaceri pentru magazinul dumneavoastră de delicatese și produse alimentare. Găsirea banilor pentru a finanța afacerea dvs. de început va necesita prezentarea băncilor și investitorilor cu un plan de afaceri care evidențiază modul în care intenționați să vă conduceți magazinul de delicatese și băcănie. Dacă este necesar, angajați un redactor profesionist de planuri de afaceri.
Caută finanțare pentru a deschide o cafenea
Căutați finanțare pentru afacerea dumneavoastră. Costul deschiderii unei cafenele variază și depinde în mare măsură de mărimea și de locația afacerii propuse. Solicitați un împrumut de afaceri sau o linie de credit la banca dvs. pentru a avea acces la numerar sau contactați investitori locali. Un plan de afaceri, o rată de credit bun și garanții vă pot ajuta să obțineți un împrumut, o linie de credit sau investitori de afaceri.
Cercetați licențele de oraș pentru deschiderea unei cafenele.
Căutați locații pentru magazinul dumneavoastră de delicatese. Locația este esențială pentru succesul magazinului dumneavoastră de delicatese. Alegeți o locație care să primească trafic pietonal. De exemplu, puteți deschide magazinul de delicatese într-o zonă din centrul orașului, în cadrul unui cartier sau într-un centru comercial. Căutați o locație care este deja amenajată pentru o afacere de alimentație publică, ceea ce înseamnă că are o bucătărie și un frigider de nivel comercial, precum și o zonă de servire.
Achiziționați sau închiriați echipamentul necesar pentru a opera o băcănie de delicatese. Veți avea nevoie de articole precum mese, scaune, rafturi și decorațiuni.
Decideți un meniu pentru magazinul dumneavoastră de delicatese. De exemplu, puteți alege să serviți doar sandvișuri sau puteți decide să oferiți o varietate de opțiuni, cum ar fi salate și supe. 7. Întrucât afacerea dvs. va servi și ca magazin alimentar, stabiliți ce produse alimentare veți vinde.
Contactați vânzătorii de produse alimentare pentru a compara prețurile, odată ce v-ați definit ofertele afacerii dumneavoastră.
După ce ați selectat un furnizor, stabiliți și stabiliți un program de livrare a produselor.
Angajați personal care să vă ajute să administrați magazinul alimentar. Anunțați persoanele care au experiență de lucru într-un restaurant, magazin de delicatese sau magazin alimentar.
Faceți publicitate pentru marea deschidere. Poziționați un banner de mare deschidere în fața magazinului dvs. de delicatese și distribuiți pliante în comunitate pentru a încuraja vizitatorii. Creați o promoție de deschidere, cum ar fi “Cumpărați un sandviș, primiți unul gratis”, sandvișuri la jumătate de preț sau băuturi gratuite, pentru a încuraja clienții să vă viziteze locația.
Continuați să vă promovați afacerea și după marea deschidere pentru a încuraja interesul comunității. Afișați pliante în ziarele locale, trimiteți săptămânal corespondențe sau încurajați participarea angajaților în comunitate pentru a genera o comunitate care să vă urmărească.