Viețile noastre stresante înseamnă că o mulțime de oameni au nevoie de ajutor profesional pentru a-și atinge obiectivele. Dacă aveți abilități bune de relaționare cu oamenii, coaching-ul de viață ar putea fi pentru dumneavoastră. Consultați ghidul nostru practic pentru a începe și a vă conduce propria afacere de coaching de viață.
Cercetați-vă piața țintă
Fiți conștienți de faptul că, în ultimii ani, industria de autoperfecționare în ansamblu a devenit extrem de competitivă, deoarece cererea pentru serviciile pe care le oferă a crescut, iar numărul persoanelor care le oferă a crescut enorm. Deoarece sectorul este în mare parte nereglementat, acest lucru a dus la o creștere semnificativă a numărului de persoane care oferă servicii de sprijin personal de un fel sau altul, inclusiv coaching de viață.
Estimarea nivelului cererii de servicii de coaching de viață poate fi dificilă. În cadrul studiului dumneavoastră de piață, gândiți-vă la zona în care vă veți stabili, la numărul și tipul de persoane care locuiesc și lucrează acolo. Gândiți-vă dacă va exista o cerere suficientă în zona dvs. pentru o anumită gamă de servicii pe care intenționați să le oferiți. De exemplu, dacă intenționați să-i ajutați pe oameni să obțină un echilibru mai bun între viața profesională și cea privată, ideal ar fi să vă amplasați într-o zonă urbană, mai degrabă decât într-o zonă slab populată, cu un nivel scăzut de ocupare a forței de muncă.
Pe lângă estimarea nivelului probabil al cererii, este important să fiți conștienți de concurență.
Multe întreprinderi de autoperfecționare au un site web, așa că ați putea încerca, de asemenea, o căutare pe internet pentru antrenori de viață pentru a încerca să vă stabili:
- ce servicii oferă aceștia
- tarifele lor
- modul în care își oferă serviciile (față în față, prin apel video sau telefonic)
- ce pregătire și calificări/acreditare au
- dacă oferă o consultație inițială gratuită
Dacă intenționați să oferiți coaching prin telefon, apel video sau e-mail, piața dumneavoastră potențială va fi mult mai largă, deoarece clienții dumneavoastră ar putea fi localizați oriunde în țară sau chiar în străinătate – de exemplu, ajutând expatriații să se adapteze la un nou stil de viață. Identificarea cererii pentru afacerea dvs. de coaching de viață la nivel național sau internațional este puțin mai dificilă. Vă puteți folosi de contactele de rețea pe care le aveți pentru a vă ajuta să estimați care ar putea fi cererea pentru serviciile dumneavoastră.
Profilul clientului
Natura bazei dumneavoastră de clienți va depinde în mare măsură de metodele pe care le utilizați pentru a vă oferi serviciile de coaching. De exemplu, dacă decideți să oferiți servicii de coaching doar prin întâlniri directe, atunci este probabil ca majoritatea clienților dvs. să locuiască și să lucreze la nivel local. Pe de altă parte, dacă decideți să vă oferiți serviciile prin telefon, apel video și e-mail, clienții dvs. ar putea fi localizați practic oriunde.
Clienții dvs. vor include, probabil, multe tipuri diferite de persoane din toate categoriile sociale.
Cercetările arată, de asemenea, că coaching-ul de afaceri este domeniul cu cea mai rapidă creștere în sectorul de coaching de viață.
Relația de lucru pe care o stabiliți cu clientul dvs. este foarte importantă, deoarece reprezintă fundamentul întregii experiențe de coaching. Indiferent cine sunt clienții dumneavoastră, este vital ca amândoi să înțelegeți ce speră să obțină clientul. Coaching-ul de viață implică o relație profesională și personală continuă cu clientul dumneavoastră, care are ca scop să îl ajute să își atingă obiectivele și să își îmbunătățească anumite aspecte ale vieții. În prima ședință este important să aflați ce dorește clientul dumneavoastră să obțină, astfel încât să puteți fi amândoi clari cu privire la rezultatele dorite ale contractului de coaching pe care l-ați încheiat cu clientul dumneavoastră.
Atunci când acceptați un nou client, este o idee bună să îi trimiteți o scrisoare de angajament care să stabilească în mod clar:
- termenii și condițiile de angajare
- ceea ce veți face dumneavoastră, în calitate de coach
- ceea ce se așteaptă de la client să facă
- baza pe care veți percepe onorariul
- tariful dumneavoastră
- când vă așteptați să fiți plătit
Competențe și calități
Pe lângă domeniile dumneavoastră de cunoștințe de specialitate și de expertiză, majoritatea clienților se vor aștepta ca antrenorul de viață pe care îl numesc să aibă anumite abilități și calități, cum ar fi:
- abilități de ascultare
- abilități de observație
- abilități excelente de comunicare
- experiență
- flexibilitate
- capacitatea de concentrare
- integritate
- capacitatea de a gândi creativ și practic
- compasiune
- capacitatea de a fi decisiv
Decideți ce servicii să oferiți
Gama de servicii pe care decideți să le oferiți clienților dumneavoastră va depinde de propria formare, calificări, experiență și domenii de specializare. Unele dintre serviciile de coaching pe care le-ați putea oferi ar putea include următoarele:
Sănătate, bunăstare și stil de viață
De exemplu, puteți oferi sprijin și încurajare unui client care urmează un program de slăbire.
Stabilirea obiectivelor și motivația
Clientul dvs. poate visa să se mute, dar nu știe cum să își atingă obiectivul. Îl puteți ajuta să-l motivați să planifice un curs de acțiune care să-i permită să-și atingă obiectivul.
Competențe la locul de muncă
Clienții pot căuta ajutor pentru a-și gestiona afacerea sau pentru a-și îmbunătăți abilitățile, cum ar fi vorbitul în public.
Antrenament executiv
Persoanele care lucrează în poziții de conducere corporativă sau care își încep sau își construiesc propria afacere pot căuta ajutor pentru a-și atinge obiectivele de lucru și pentru a-și îmbunătăți anumite abilități de management.
Coaching în carieră și căutarea unui loc de muncă
Persoanele care caută o schimbare de loc de muncă, doresc să avanseze în carieră sau au fost concediate pot avea nevoie de ajutor pentru a-și trasa viitorul.
Conștientizarea financiară
Este posibil să aveți un client care se luptă să își gestioneze finanțele lunar. Îl puteți ajuta să identifice problema și îl puteți încuraja să pună în aplicare măsuri pentru a-și echilibra veniturile cu ceea ce cheltuiește în fiecare lună, pentru a-și ușura grijile financiare.
Gestionarea schimbării
Mulți oameni reacționează negativ la schimbare și se simt incapabili să facă față. Vă puteți ajuta clientul să se simtă încrezător în acceptarea și gestionarea proactivă a schimbării.
Coaching în domeniul relațiilor
Clientul dumneavoastră poate avea “blocaje” sau anumite tipare de gândire care îi afectează relațiile. În calitate de antrenor, l-ați putea ajuta să depășească aceste obstacole pentru a se bucura de o relație mai satisfăcătoare cu partenerul său.
Gestionarea timpului
Având în vedere programul de lucru din ce în ce mai lung și creșterea presiunilor zilnice, din ce în ce mai multe persoane întâmpină dificultăți în a atinge un echilibru semnificativ între viața profesională și cea privată. Ați putea ajuta clienții să își “dezordoneze” viața de zi cu zi și să-i ajutați să obțină un echilibru prin gestionarea mai eficientă a timpului.
Spiritualitate
Ați putea să vă ajutați clientul să identifice ideile și credințele care îi pot oferi orientare și sens în viața de zi cu zi.
Indiferent de accentul pe care îl puneți pe coaching, pentru a avea succes va trebui să:
- să ascultați cu atenție și cu empatie ceea ce vă spune clientul dvs.
- să vă asigurați că îi înțelegeți preocupările, convingerile și filozofia
- să stabiliți ce schimbări ar dori clientul dumneavoastră să facă și care sunt obiectivele sale
- să stabiliți în mod clar etapele pentru atingerea acestor obiective
- să vă ajutați clientul să recunoască dificultățile și piedicile probabile care trebuie depășite
- oferiți-i sprijinul și îndrumarea necesare pentru a-l ajuta să își atingă obiectivele.
Rețea
Crearea de rețele este vitală pentru succesul afacerii dumneavoastră de coaching de viață. Prin crearea unei rețele de alți antrenori, contacte din industrie și potențiali clienți, puteți găsi de lucru prin recomandări, recomandări și, eventual, proiecte comune. De asemenea, crearea de rețele va face ca afacerea dvs. de coaching de viață să fie mai cunoscută și vă va ajuta să vă stabiliți reputația.
Promovarea afacerii dvs.
Indiferent de natura afacerii dumneavoastră coaching-ului de viață, veți dori să vă asigurați că potențialii clienți știu despre dumneavoastră și despre serviciile pe care le oferiți. Fiți conștienți de faptul că promovarea unei afaceri de coaching de viață necesită multă activitate de marketing și crearea de rețele cu contactele dumneavoastră.
Un site web de afaceri bun poate fi o modalitate foarte eficientă de promovare a afacerii dumneavoastră – ați putea include pe acesta detalii despre domeniile dumneavoastră de specializare, orice calificări pe care le dețineți și orice afilieri pe care le aveți la furnizorii de formare acreditați. De asemenea, ați putea include mărturii de la clienți mulțumiți, deoarece astfel de recomandări pot contribui la atragerea de noi clienți.
Luați în considerare posibilitatea de a menține un blog pentru a ține oamenii la curent cu cele mai recente evoluții din afacerea dvs. și din lumea coaching-ului de viață.