O microberărie este o afacere care se dezvoltă odată cu comunitatea sa. Acest lucru se datorează faptului că mulți producători de bere încep prin a folosi distribuitori mici pentru a vinde către comercianții cu amănuntul locali care apoi vând clienților. Piețele bune pentru această afacere includ zonele în care restaurantele și comercianții cu amănuntul de bere sunt în creștere, precum și piețele din apropierea colegiilor și universităților. Acest lucru se datorează faptului că, în medie, consumatorul de microberi este mai educat decât un consumator de bere standard, iar aceste medii au, de asemenea, românii care favorizează experiențele în locul produselor obișnuite.
Aflați cum să vă începeți propria microberărie și dacă aceasta este potrivită pentru dumneavoastră.
Ce nume veți da afacerii dumneavoastră?
Alegerea numelui potrivit este importantă și provocatoare.
Dacă operați o întreprindere individuală, este posibil să doriți să operați sub o altă denumire comercială decât numele dvs.
Care sunt costurile implicate în deschiderea unei microberării?
Deschiderea unei microberării poate costa peste 500.000 de euro. Principalii contribuitori la costuri includ închirierea spațiului pentru 12 luni, costurile operaționale pentru primele trei luni (aproximativ 60.000 de euro) și echipamentul microberăriei în sine, care costă aproximativ 18.000 de euro. Inventarul de pornire poate costa peste 16.000 de euro, în timp ce costurile de echipare pentru zonele de tejghea, zonele de servire și echipamentele din magazin pot ajunge la 26.000 de euro sau mai mult. Între timp, costurile legale – inclusiv obținerea licențelor și permiselor corespunzătoare, angajarea unui consultant și achiziționarea asigurării necesare – este posibil să coste aproximativ 7.500 de euro.
Pentru cei care doresc să se lanseze în acest tip de afacere la un cost mult mai mic, o nanoberărie este o idee mai bună decât o microberărie la scară largă. Deoarece o nanoberărie produce, de obicei, mai puțin de 20 de butoaie pe an, echipamentul este la scară mai mică și aveți nevoie de mai puține echipamente și de mai puține materiale anuale. Faptul că aveți nevoie de mai puțin spațiu înseamnă, de asemenea, că puteți scăpa cu chirie un spațiu de birouri mult mai mic decât ar necesita o microberărie. De fapt, mulți oameni își transformă garajele de acasă într-o nanoberărie.
Care sunt cheltuielile curente pentru o microberărie?
Multe dintre costurile curente ale acestei afaceri sunt variabile, în funcție de regiune, de mărimea afacerii și de fluctuația piețelor. Cheltuielile principale vor fi plata materialelor necesare pentru fabricarea berii (cum ar fi malțul, drojdia, hameiul), costurile curente ale utilităților (cum ar fi electricitatea, gazul, canalizarea) și costurile curente pentru curățarea și repararea echipamentelor, inclusiv achiziționarea regulată de echipamente de curățare. Dincolo de acestea, cheltuielile curente includ plata chiriei lunare pentru afacere și plata salariilor pentru orice angajați.
Cine este piața țintă?
De obicei, producătorii de bere nu au de-a face direct cu clienții. Mai degrabă, clienții lor sunt distribuitorii de bere. O modalitate de a găsi distribuitori este de a căuta marii distribuitori locali care sunt specializați în vânzarea de mărci. Este posibil ca aceștia să nu fie interesați să vândă aroma dvs. locală, dar istoricul și rețeaua lor profundă vă pot îndruma probabil spre distribuitori locali specializați în importuri (o opțiune bună pentru întreprinderile mici de fabricare a berii) sau spre cei care sunt specializați în bere artizanală (o opțiune ideală pentru o întreprindere mică de fabricare a berii).
Cum face bani o microberărie?
O microberărie funcționează, de obicei, pe un sistem cu trei niveluri pentru a face bani. În cadrul unui sistem pe trei niveluri, producătorul de bere folosește un distribuitor pentru a vinde alcool la barurile locale, magazinele alimentare, magazinele de băuturi alcoolice etc. Aceste unități care se adresează clienților vând apoi către consumatori. Microbenzile sunt vândute în mod constant pe tot parcursul anului și mulți producători de bere creează oferte sezoniere unice. Prin urmare, este important de reținut că, deși berea este vândută indiferent de sezon, vânzările ating cote maxime în timpul sezonului de vară și de iarnă, dar înregistrează scăderi în toamnă și primăvară.
Producătorii de bere aflați la început de drum pot lua în considerare autodistribuția: deși acest lucru nu este permis în toate statele, îi permite producătorului de bere să elimine intermediarul de distribuție și să vândă berea direct în zonele lor locale. În acest fel, amploarea distribuției va fi limitată, însă reducerea cheltuielilor generale înseamnă că pot fi reduse costurile operaționale și costurile berii.
Cât de mult puteți cere clienților?
Prețul final al microberiilor dvs. către clienți este, de obicei, de minimum 10 euro pentru un pachet de șase beri. În funcție de popularitatea berii dvs. și de calitățile mărcii, este posibil să puteți susține prețuri mai mari de 15 euro pentru un pachet de șase beri.
Deși acestea sunt prețuri standard în industrie, este esențial ca toate costurile curente să fie recuperate în preț cu o marjă de profit rezonabilă. Costurile curente includ fabricarea, îmbutelierea și ambalarea berii, luând în considerare, de asemenea, o marjă medie a distribuitorului de 21 % și o marjă medie a comerciantului cu amănuntul de 31 %, precum și taxele de vânzare relevante.
Cât profit poate face o microberărie?
Este important de reținut că poate dura mai mult de un an pentru ca o nouă afacere de microberărie să obțină profit în mod regulat, totuși, și că fluctuațiile în costul unor lucruri precum cerealele pot reduce această marjă de profit. În cele din urmă, există o necesitate constantă de a reinvesti o parte din profit în creșterea afacerii pentru a ajunge la mai mulți clienți și a ieși în evidență față de concurență.
Cum vă puteți face afacerea mai profitabilă?
Găsiți un distribuitor dispus să vândă aceste beri artizanale unui public mai larg.
Calea cea mai stabilă către creșterea profitului este creșterea producției: capacitatea de a genera mai multe butoaie pe an este direct legată de valoarea profitului pe care îl puteți obține, ceea ce poate însemna, în cele din urmă, modernizarea echipamentelor pentru a genera mai multe afaceri.
Formați o entitate juridică
Cele mai comune tipuri de structuri de afaceri sunt întreprinderea individuală, parteneriatul, societatea cu răspundere limitată. Înființarea unei entități juridice de afaceri, cum ar fi o SRL, vă protejează de răspunderea personală în cazul în care microberăria dvs. este dată în judecată.
Configurați contabilitatea întreprinderii
Înregistrarea diferitelor cheltuieli și surse de venit este esențială pentru a înțelege performanța financiară a afacerii dumneavoastră. De asemenea, ținerea unei contabilități exacte și detaliate simplifică foarte mult depunerea anuală a declarațiilor fiscale.
Obțineți permisele și licențele necesare
Neobținerea permiselor și licențelor necesare poate duce la amenzi mari sau chiar la închiderea afacerii dvs.
Cele mai multe întreprinderi sunt obligate să colecteze impozitul pe vânzări pentru bunurile sau serviciile pe care le furnizează.
Considerații suplimentare
Toți angajații implicați în fabricarea sau manipularea berii trebuie să aibă peste 18 ani din punct de vedere legal. Pentru a minimiza răspunderea, multe fabrici de bere angajează doar angajați care au peste 21 de ani.
Obțineți o asigurare de afaceri
La fel ca și în cazul licențelor și permiselor, afacerea dumneavoastră are nevoie de asigurare pentru a funcționa în siguranță și în mod legal. Asigurarea pentru afaceri protejează bunăstarea financiară a companiei dvs. în cazul unei pierderi acoperite.
Există mai multe tipuri de polițe de asigurare create pentru diferite tipuri de afaceri cu riscuri diferite. Dacă nu sunteți sigur de tipurile de riscuri cu care se poate confrunta afacerea dumneavoastră, începeți cu asigurarea generală. Aceasta este cea mai frecventă acoperire de care au nevoie întreprinderile mici, așa că este un punct de plecare excelent pentru afacerea dvs.
O altă poliță de asigurare notabilă de care multe întreprinderi au nevoie este asigurarea de compensare a lucrătorilor..
Definiți-vă marca
Brandul dvs. reprezintă ceea ce reprezintă compania dvs., precum și modul în care afacerea dvs. este percepută de public. Un brand puternic va ajuta afacerea dvs. să se evidențieze față de concurenți.
Cum să promovați și să comercializați o microberărie
Marketingul unei microberării începe prin publicitate prin canale tradiționale, cum ar fi programele locale de televiziune și radio și prin anunțuri în ziare. Este important să aveți un site web atrăgător și o prezență în rețelele de socializare care să permită clienților fideli să răspândească vestea despre berărie prietenilor lor. Este posibil să ajungeți la pasionații de microberi prin intermediul blogurilor de invitați pe blogurile de bere artizanală. În cele din urmă, puteți utiliza strategii de marketing prin e-mail pentru a ajunge atât la clienții anteriori, cât și la cei interesați care se înscriu pentru a primi informații prin intermediul rețelelor sociale sau al site-ului companiei.
Creșterea interesului și loialității consumatorilor pentru marca dvs. nu numai că vă va ajuta să obțineți mai multe vânzări prin intermediul distribuitorilor existenți, dar va crea și noi oportunități de distribuție.
Cum să-i faci pe clienți să revină
Există multe strategii posibile pentru atragerea de noi clienți. Iată doar câteva idei:
- Dacă deschideți un local, oferiți beri speciale pe care clienții nu le pot cumpăra din altă parte.
- Vorbiți frecvent cu clienții dvs. și descoperiți tipurile de bere pe care le preferă; începeți să încorporați sugestiile lor în următoarea dvs. creație.
- Găzduirea unor evenimente ocazionale, cum ar fi seri cu fructe de mare și seri cu microfon deschis, poate stimula, de asemenea, implicarea comunității.
- Creați beri unice și asigurați-vă că distribuitorul dvs. le comercializează către categoriile demografice interesate.
Creați-vă un site de afaceri
După ce v-ați definit brandul și v-ați creat logo-ul, următorul pas este să creați un site web pentru afacerea dumneavoastră.
Această afacere este perfectă pentru antreprenorii extrovertiți și creativi cărora le place să creeze ceva special și apoi să îl împărtășească cu comunitatea lor locală. Natura unei microberării se pretează la un orar oarecum flexibil, deși producătorul de bere poate fermenta adesea la ore ciudate și va trebui să țină legătura cu diverși distribuitori și manageri și să se adapteze la unele dintre restricțiile de program ale acestora.
Ce se întâmplă într-o zi obișnuită la o microberărie?
Exploatarea unei afaceri de microberărie implică multă curățenie. Este nevoie de o varietate de recipiente pentru a fermenta și ambala produsul, toate acestea ducând la o varietate de rezervoare, unelte. Atunci când echipamentul adesea umed ajunge să se strice în timpul unui proces de fermentare sensibil la timp, producătorul de bere va trebui să știe cum să repare multe dintre aceste lucruri. În cele din urmă, actul propriu-zis de fermentare necesită răbdare pentru sarcinile repetitive și o atenție meticuloasă la detalii și la ținerea de evidențe.
Care sunt câteva abilități și experiențe care vă vor ajuta să construiți o microberărie de succes?
Cea mai bună experiență pe care o poate avea cineva înainte de a deschide o microberărie este să fi lucrat ca asistent berar, ceea ce îi oferă competențele și experiența necesare.
Experiența anterioară de fabricare a berii la domiciliu sau de gestionare a unei nanofabrici de bere mai mici poate fi, de asemenea, un avantaj major.
Fabricarea berii se poate face la scări foarte mici, inclusiv având o nanoberărie. O nanofabrică de bere este o operațiune mai mică care produce mai puține beri – de obicei, nu mai mult de trei butoaie de bere pe lot. O nanoberărie poate fi primul pas spre deschiderea unei microberării mai mari, care produce, de obicei, mai puțin de 15.000 de lirtri de bere pe an. Extinderea afacerii dincolo de acest punct depinde, de obicei, de găsirea unor distribuitori mai mari, dispuși să distribuie în regiuni mai mari, ceea ce poate duce, în cele din urmă, la o marcă națională.