Inteligența artificială (AI) transformă modul în care companiile își desfășoară operațiunile și comunică cu clienții. Va cuceri inteligența artificială lumea? Folosind computere asemănătoare cu cele umane, companiile au început să automatizeze majoritatea funcțiilor îndeplinite anterior de oameni, deoarece AI le poate îndeplini mult mai bine, mai rapid și mai eficient. Această revoluție a dus la o schimbare a cerințelor de competențe în majoritatea locurilor de muncă, iar pe măsură ce tehnologia se consolidează, roboții vor depăși eficiența și inteligența umană în orice sarcină.
Prin urmare, liderii de resurse umane se pregătesc acum pentru viitorul muncii prin învățare și recalificare. Deoarece inteligența artificială este mai inteligentă, unele locuri de muncă sunt fie automatizate, fie înlocuite cu inteligență artificială și roboți. Acest lucru duce la întrebarea: “Este locul meu de muncă în siguranță?”.
Totuși, există anumite locuri de muncă care nu pot fi înlocuite cu un dispozitiv computerizat. Acestea necesită coordonare, creativitate, emoții, empatie și multe altele.
În cazul în care, în momentul de față, vă căutați un loc de muncă, serviciul de redactare a CV-ului vă va ajuta. Este o mare oportunitate de a vă economisi timp și energie. Veți primi ajutor calificat pentru bani puțini.
Iată care sunt locurile de muncă care vor fi înlocuite în curând de inteligența artificială și roboți și cele care nu pot fi automatizate.
Contabili
Organizațiile își automatizează sistemele de contabilitate, ceea ce s-a dovedit a fi mult mai ieftin și mai eficient decât oamenii. De asemenea, sistemele de finanțe și contabilitate nu trebuie monitorizate și nici nu trebuie să tot urmărești în permanență datoriile și creanțele, deci mult mai bine.
Vânzători de publicitate
Companiile au trecut de la reclamele de la televizor și din presa scrisă la marketingul digital. Marketingul social este mai puțin costisitor și fără frontiere. Astfel, în loc de vânzători de publicitate, organizațiile apelează la studiouri de animație pentru a genera reclame și videoclipuri animate de înaltă calitate.
Managerii de beneficii
Cererea de locuri de muncă este în scădere pe măsură ce organizația crește în dimensiune și intră pe piețele multinaționale. Astfel, companiile își automatizează sistemele de beneficii pentru a economisi bani și timp, în loc să folosească oameni pentru a face hârțogăraie, ceea ce poate fi greoi pentru organizațiile mari.
Curieri/persoane care fac livrări
Roboții și dronele se ocupă de funcțiile de logistică și de lanțul de aprovizionare, deoarece sunt rapide, mai puțin costisitoare și eficiente. În viitor, se așteaptă o creștere mai mare a utilizării inteligenței artificiale, pe măsură ce schimbările sociale și economice devin evidente.
Directorii de servicii pentru clienți
Deoarece această funcție necesită un nivel mai scăzut de inteligență socială sau emoțională pentru a fi îndeplinită, majoritatea companiilor folosesc AI pentru a răspunde la întrebările de asistență pentru clienți și la întrebările frecvente. De fapt, companiile folosesc chatbot-urile în interacțiunea cu clienții și pentru a răspunde la întrebările interne.
Funcționar introducere date și contabilitate
Companiile automatizează evidența contabilă prin introducerea acesteia în ciclul de produse. Mai mult, există multe software-uri pe piață care oferă contabilitate care sunt mai puțin costisitoare în comparație cu salariul unei persoane.
Doctori
Lumea adoptă din ce în ce mai mult chirurgii roboți pentru a efectua operații majore sau critice, deoarece aceștia au mai multe șanse de a face tratamente eficiente și precise decât chirurgii umani. Mai mult, rata infecțiilor este mai mică datorită reducerii erorilor umane și a măsurilor de sterilizare.
Analiștii de cercetare a pieței
Organizațiile nu se pot lipsi de analiștii de cercetare de piață, deoarece aceștia ajută la crearea de conținut, la dezvoltarea produselor și la campaniile de marketing. Cu toate acestea, AI a automatizat acest rol, iar un robot poate efectua sondaje sau cercetări de piață și poate genera un raport complet de cercetare de piață.
Corectori
Dezvoltarea aplicațiilor și a software-ului de corectare a corecțiilor a redus oportunitățile de corectare. Site-urile de bloguri pot utiliza aplicații și instrumente de autoverificare a scrierii pentru a verifica erorile gramaticale, a corecta structurile propozițiilor și a detecta plagiatul.
Recepționeri
În prezent, recepționerii sunt înlocuiți de telefoane automate și de sisteme de programare. Acest lucru este obișnuit în companiile moderne de tehnologie, în corporațiile multinaționale și în birourile la distanță fără sisteme de telefonie la nivelul întregului birou.
Vânzători cu amănuntul
Clienții fac acum cercetări de piață și cumpărături online. Comerțul electronic a preluat controlul, iar magazinele de cumpărături online au îmbunătățit experiențele de cumpărare. Prin urmare, clienții nu mai au nevoie să viziteze un magazin fizic pentru a cumpăra un articol, deoarece pot face acest lucru cu ajutorul smartphone-ului lor.
Agenții de securitate
Evoluția tehnologiei a introdus schimbări extraordinare în domeniul securității. Aceasta include introducerea sistemelor de recunoaștere facială și a gărzilor robotizate de înaltă tehnologie în locul unui agent de securitate. De asemenea, pentru ca gărzile de securitate să fie eficiente, au nevoie de aceste dispozitive computerizate, de unde și necesitatea de a elimina acest rol și de a-l înlocui cu inteligența artificială.
Soldați
Există o utilizare crescută a roboților pentru a efectua operațiuni militare, cum ar fi informații, supraveghere și altele. Acesta este un indicator că viitoarele câmpuri de luptă vor avea roboți care au dovedit că pot urma ordinele fără a fi supravegheați în mod constant.
Șoferi de taxi și autobuz
Introducerea mașinilor care se conduc singure și a vehiculelor complet autonome arată că șoferii umani vor dispărea în curând. Sectorul transporturilor va fi în curând complet automatizat.
Televânzătorii
Spațiul de telemarketing se reduce din cauza roboților care sună în numele companiilor. Acest rol nu are nevoie de un nivel ridicat de capacități emoționale, de inteligență sau sociale pentru a reuși, de unde și utilizarea inteligenței artificiale pentru a face vânzări prin telefon.
După cum s-a spus mai sus, există locuri de muncă specifice care nu pot fi automatizate, deoarece necesită calități care sunt exemplificate doar de oameni. Astfel, următoarele locuri de muncă nu pot fi schimbate cu dispozitive dotate cu inteligența artificială.
Directorii executivi
Gestionarea unei întregi organizații nu este o sarcină simplă care poate fi automatizată. Relația cu angajații este una dintre sarcinile directorilor executivi. Liderul trebuie să își motiveze echipa, să gestioneze conflictele, să îi îndrume și multe altele. Acest lucru necesită diferite abilități de conducere și nu există o modalitate absolută de a învăța o mașină să le îndeplinească.
De asemenea, aceștia trebuie să răspundă în fața consiliului de administrație și a acționarilor, care nu vor fi încântați să primească rapoarte de profit sau strategii viitoare de la roboți.
Clericul
Un preot are calități precum credința, dragostea, empatia și emoția, ceea ce îi ajută să predice, să ghideze, să inspire și să insufle încredere oamenilor. A învăța un robot să exemplifice astfel de calități sau să îndeplinească astfel de roluri poate fi o provocare.
Editorii
Software-ul de corectare a fost capabil să reducă într-o anumită măsură munca editorilor. Cu toate acestea, este nevoie de un om pentru a revizui acuratețea, claritatea și originalitatea conținutului. Nu este orice rol în editare pe care îl poate îndeplini o mașină.
Designeri grafici
Este nevoie de timp pentru a înțelege ce își dorește o altă persoană, deoarece aceasta are nevoi, gusturi și preferințe diferite. Designerii grafici combină arta și tehnicile pentru a crea ceva original.
Mai mult, fiecare client va emite cerințe unice și se așteaptă ca un designer grafic să creeze ceva conform instrucțiunilor specificate. Roboții nu au abilitățile și creativitatea necesare pentru această muncă.
Avocați
Avocații știu cum să îndoaie legea în favoarea lor, dar roboților le lipsește abilitatea de a găsi argumentul potrivit și de a-l răsuci pentru a-l lovi pe adversar. Ei nu pot raționa sau convinge oamenii; prin urmare, este o sarcină uriașă să înlocuiască această profesie.
Managerii de marketing
Aceștia creează conținut, monitorizează tendințele, interpretează datele și supraveghează campaniile. De asemenea, analizează feedback-ul de la clienți și ajută organizația să adopte schimbările de pe piață. Astfel, este posibil ca programele bazate pe inteligența artificială să nu fie capabile să reacționeze la schimbări așa cum o fac oamenii; prin urmare, rolul managerului de marketing va rămâne o meserie orientată către oameni.
Managerii de proiect
În general, rolul managerului de proiect este de a conduce un proiect sau un program de la început până la închidere. O persoană trebuie să conducă o echipă, să aplice resursele în mod eficient și să gestioneze procesele și activitățile pentru a crește rata de succes a proiectului.
Manageri de relații publice
Acesta este un rol care mizează pe o rețea de contacte și relații. Managerii de relații publice sporesc gradul de conștientizare și de atragere a fondurilor. Aceștia creează o campanie și motivează oamenii să participe la ea. Prin urmare, acesta este un job care este clar croit pentru oameni și nu pentru roboți.
Psihiatrii
Este greu de înțeles cum funcționează un creier uman și nici măcar cei mai buni medici și oameni de știință nu au reușit să facă acest lucru. În mod similar, roboților le lipsește capacitatea de a exprima sentimente, de a manifesta empatia și compasiunea necesare pentru a se conecta cu oamenii și nici nu pot înțelege creierul uman. Astfel, a avea un robot psihiatru ar putea să nu fie posibil în viitorul apropiat.
Managerii de vânzări
Acest job folosește inteligența emoțională pentru a atinge obiectivele lunare sau anuale, pentru a motiva o echipă numeroasă, precum și pentru a colabora cu clienții. De asemenea, aceștia trebuie să interpreteze tendințele, să monitorizeze activitățile concurenților și să se adapteze la noile situații de pe piață. Acesta este un rol care nu poate fi ușor de automatizat.
Cercetători
Știința nu înseamnă doar efectuarea de experimente în laborator umed. Implică efectuarea de miriade de cercetări pe care mașinile nu le pot face. Cu toate acestea, ele pot ajuta la analiza datelor, deși le lipsește creativitatea necesară pentru a parcurge anumite provocări atunci când efectuează cercetări și găsesc soluții la anumite probleme.
Dezvoltatorii de software
Aceasta este una dintre meseriile dificile chiar și pentru ființe umane. Implică crearea de software și aplicații. Fiecare client are cerințe unice, iar personalizarea produselor nu este standard; astfel, inteligența artificială nu poate să reproducă această muncă și să creeze un obiect perfect.
Scriitori
Practic, scriitorii produc materiale scrise originale. Aceștia își folosesc creativitatea și imaginația pentru a crea conținut atractiv și informativ. În timp ce inteligența artificială poate scrie articole, o mare parte din muncă va fi făcută de oameni, cum ar fi sugestia de titluri, editarea și revizuirile.
Prin urmare, unele locuri de muncă vor fi complet automatizate, iar lucrătorii vor fi nevoiți să învețe noi abilități pentru a continua să lucreze. Cu toate acestea, unele locuri de muncă nu vor putea fi niciodată înlocuite cu dispozitive computerizate sau roboți, deoarece este nevoie de anumite ființe umane pentru a îndeplini aceste sarcini.