Atunci când clienții pleacă și nu se mai întorc, proprietarii de afaceri și directorii executivi sunt nevoiți să-și dea seama de ce. Un vinovat probabil este faptul că afacerea nu a reușit să mențină legătura cu clienții și angajații, în timp ce a implementat cele mai recente tehnologii de comunicare care au împins interacțiunile relaționale în afara realității experienței consumatorului lor. Procentul de persoane care încetează să mai folosească produsul sau serviciul dumneavoastră într-o anumită perioadă de timp este cunoscut sub numele de rata de abandon.
Tehnologia schimbă rapid modul în care oamenii fac schimb de informații și idei, ceea ce duce la oportunități extraordinare de eficiență, dar, indiferent cât de mult schimbă tehnologia lucrurile, oamenii au aceeași nevoie psihologică de interacțiuni umane pozitive. Dacă clienții simt că nu primesc această interacțiune, se vor îndrepta către o altă afacere în căutarea ei.
Puteți calcula rata de abandon împărțind numărul de clienți pe care i-ați pierdut la numărul total de clienți pe care îi aveați la începutul perioadei de timp și înmulțind cu 100. Astfel, dacă afacerea dvs. are 200 de clienți la începutul lunii și 20 nu mai folosesc produsul dvs., aveți o rată de dezabonare de 10% în acea lună.
Companiile cu o rată mare de dezabonare a clienților au adesea marje de profit mai mici și au parte de recenzii mixte pe platformele sociale. În calitate de proprietar de afacere sau agent de marketing, menținerea unei rate de dezabonare scăzute este crucială pentru succesul dvs.
Mai jos sunt câteva modalități prin care puteți recâștiga clienții atunci când aceștia nu mai plasează comenzi sau nu mai răspund la e-mailurile dvs:
1. Află de ce i-ai pierdut
În primul rând, aflați de ce au decis să nu mai comande sau să răspundă în primul rând. Dacă puteți ajunge la fondul problemei, vă va fi mult mai ușor să vă dați seama de următorul curs de acțiune.
De exemplu, dacă cineva a încetat să mai cumpere de la dvs. pentru că a găsit o ofertă mai bună pe un site concurent, ați putea trimite un cod promoțional care să le ofere un preț special la următoarea comandă. Micile stimulente ajută mult la păstrarea clienților.
Puteți afla cu ușurință de ce pleacă clienții trimițând un sondaj de ieșire abonaților de e-mail. Atunci când cineva trece o anumită perioadă de timp fără să finalizeze o comandă sau își anulează abonamentul, trimiteți un sondaj scurt cu întrebări specifice. I-ați putea întreba ce ar putea face compania dvs. pentru a-i face să rămână.
Alternativ, ați putea crea un formular care să apară atunci când un client se pregătește să abandoneze coșul de cumpărături. Aceste formulare ar trebui să aibă doar una sau două întrebări. Ambele întrebări ar trebui să se refere direct la decizia lor de a pleca și la ceea ce puteți face pentru a-i face să se răzgândească.
2. Faceți ca întoarcerea să merite timpul lor
Odată ce ați înțeles de ce pleacă clienții, puteți începe să luați măsuri pentru a face ca întoarcerea să merite timpul lor. Consumatorii ar trebui să vadă site-ul dvs. ca pe o experiență și nu ca pe o simplă vizită la un magazin. Marketingul de conținut este modalitatea perfectă de a vă conecta cu publicul dvs. și de a le oferi un motiv în plus pentru a rămâne loiali mărcii dvs.
De asemenea, puteți atrage clienții să revină prin actualizarea frecventă a site-ului dvs. Fiecare afacere este ușor diferită, așa că actualizările pot varia în funcție de buget și de industria dvs.
Utilizatorii de site-uri web sunt adesea receptivi la schimbările de design. Dacă vedeți că majoritatea persoanelor care au completat formulare de abandon au citat o pagină de plată lentă ca motiv pentru care au plecat, o renovare ar putea fi lucrul care îi aduce înapoi pentru comenzi viitoare.
Atunci când faceți schimbări substanțiale la produsele, caracteristicile sau designul site-ului dvs. web, nu uitați să le trimiteți un e-mail abonaților dvs. și să-i anunțați pe cei care vă urmăresc pe rețelele de socializare. Dacă un fost client încă vă mai urmărește brandul sau este abonat la lista dvs., acesta va vedea mesajul și ar putea reveni pentru a plasa o nouă comandă.
3. Creați campanii personalizate
Așadar, v-ați dat seama de ce pleacă clienții și ați făcut schimbări menite să îi readuceți; ce urmează? Următorul pas este crearea de campanii personalizate care sunt concepute pentru a aduce clienții înapoi pe site-ul dvs. web.
Mai devreme, am menționat trimiterea de coduri promoționale clienților care au găsit o ofertă mai bună în altă parte. Această tactică este doar un exemplu de cum puteți personaliza strategiile de retenție pentru fiecare persoană în parte.
În multe cazuri, abonații de e-mail nu se vor întoarce și nu vor cumpăra ceva după un singur e-mail. Trebuie să le construiți din nou încrederea în brandul dumneavoastră. Ați putea să vă segmentați audiența în funcție de interesele lor și de ultimele interacțiuni și să creați o campanie de reangajare.
În calitate de proprietari de afaceri și comercianți, trebuie să recunoaștem că nu vom convinge pe toată lumea să continue să folosească produsele sau serviciile noastre.