Redactarea CV-ului este unul dintre cele mai descurajante aspecte ale căutării unui nou loc de muncă. Nu este ușor să vă rezumați experiența profesională și realizările în două pagini. Una dintre cele mai frecvente întrebări pentru cei care își caută un loc de muncă este: “Cât de departe ar trebui să meargă un CV?”. Nu există un răspuns direct, deoarece experiența și industria dumneavoastră influențează ce informații sunt relevante. Vom discuta despre regulile CV-ului, cum ar fi ce trebuie inclus într-un CV și cât de concisă trebuie să fie experiența profesională.
Ar trebui să enumerați toate locurile de muncă pe un CV?
Există puține cazuri în care ar trebui să enumerați toate locurile de muncă anterioare pe un CV. Aceste informații sunt rezervate pentru CV-uri, care sunt rezumate exhaustive ale experienței tale de muncă și ale educației tale.
C.V.-urile sunt documente concise și personalizate care vă promovează ca fiind cel mai bun candidat, rezumând doar experiența relevantă și competențele transferabile.
Cât de departe ar trebui să meargă un CV?
Nu există o regulă clară cu privire la cât de lungi ar trebui să fie CV-urile. Dar, managerii de angajare și recrutorii petrec foarte puțin timp aruncând o primă privire asupra CV-urilor. În medie, potențialii angajatori petrec șapte secunde pentru a decide dacă vor face o glisare la stânga sau la dreapta. Așadar, nu este nevoie să enumerați întregul istoric al carierei dumneavoastră.
Ținând cont de acest lucru, CV-ul dvs. ar trebui să se limiteze la un format de o singură pagină, ca regulă generală. Dacă sunteți un lucrător experimentat sau un expert în domeniul dvs. cu o vastă experiență relevantă, un CV de două pagini poate fi adecvat.
Bineînțeles, cantitatea de experiență personală de muncă pe care o aveți dictează cât de mult ar trebui să includeți în CV-ul dumneavoastră.
Iată o defalcare a cât de mult în urmă ar trebui să ia în considerare fiecare tip de candidat atunci când își scrie CV-ul:
- Cei mai mulți angajatori înțeleg că studenții și proaspeții absolvenți aplică pentru a câștiga experiență, nu pentru a aduce cunoștințe de specialitate la masă. Acești candidați sunt probabil mai preocupați de modul în care trebuie să enumere locurile de muncă în CV-urile lor, având în vedere istoricul lor de muncă limitat.
- Atunci când analizează cererea de angajare a unui proaspăt absolvent sau a unui student actual, angajatorii se concentrează pe competențe, educație și experiență de viață. Iată câteva lucruri pe care trebuie să le includeți în CV-ul dumneavoastră:.
- Activități de voluntariat: Angajatorii sunt mereu cu ochii în patru pentru acest aspect, așa că cel mai bine este să îl includeți în secțiunea privind experiența profesională. Arată inițiativă și o mentalitate de creștere pe care probabil o caută la un candidat.
- Locuri de muncă cu jumătate de normă: Angajatorilor le pasă mai puțin de munca cu jumătate de normă pe care ați făcut-o și mai mult de faptul că ați reușit să vă păstrați un loc de muncă în timp ce jonglați cu școala și activitățile extracurriculare.
- Interese și hobby-uri: Felul în care vă petreceți timpul liber spune multe despre cine sunteți și cu ce veți fi plăcut să lucrați. Selectați interese și hobby-uri care vă prezintă într-o lumină profesională.
- Stagii de practică: Experiența pe care ați căutat-o dincolo de cerințele universitare arată inițiativă și dorința de a reuși după absolvire, diferențiindu-vă de ceilalți candidați. Studenții care au participat la un stagiu de practică au cu 14% mai multe șanse de a obține un interviu.
- Stagii externe: Similar unui stagiu, participarea la un externship demonstrează motivația dumneavoastră de a învăța mai multe despre o industrie. Externship-urile sunt experiențe de lucru pe termen scurt la fața locului, astfel încât să puteți confirma că un loc de muncă se potrivește nevoilor dumneavoastră.
Nu exagerați aici și nu enumerați fiecare amănunt personal care vă vine în minte. În caz contrar, veți rămâne fără spațiu și vă veți aglomera CV-ul cu detalii irelevante. Limitați-vă la elementele care arată de ce sunteți candidatul ideal pentru acest rol.
Profesioniști începători
Un post se adresează unui candidat cu puțină sau deloc experiență profesională. Aceste poziții pot sau nu să necesite o diplomă de colegiu, iar majoritatea angajatorilor se așteaptă să aveți nevoie de o anumită pregătire la locul de muncă.
Profesioniștii începători pot ignora, de obicei, unele dezordini extracurriculare pe care studenții și absolvenții de curând se simt obligați să le includă.
Dacă sunteți un candidat la nivel începător, detaliați toate experiențele de muncă relevante, stagiile și stagiile externe în care ați dobândit competențe relevante. De asemenea, evidențiați orice certificări sau cursuri de formare profesională pe care le-ați absolvit până în prezent.
Profesioniști de nivel mediu
Un post de nivel mediu se adresează candidaților cu un anumit nivel de experiență profesională directă cu normă întreagă, specifică cerințelor postului. Deoarece candidații de nivel mediu sunt profesioniști cu experiență, aceștia au, de obicei, mai multă marjă de manevră pentru a alege ceea ce este cel mai relevant pentru rol.
Renunțați la orice informație care nu se aliniază cu nevoile angajatorului sau cu competențele enumerate în descrierea postului. Acest lucru va crea mai mult spațiu pentru a extinde responsabilitățile relevante pentru posturile incluse.
Acestea fiind spuse, deoarece nivelul de experiență al unui profesionist de nivel mediu variază foarte mult (unele persoane cu trei ani de experiență dețin locuri de muncă de nivel mediu, altele cu 10 ani), în funcție de locul în care vă situați, ați putea totuși să includeți stagii de practică, stagii externe și certificări mai vechi.
Scopul va fi să includeți informații relevante, limitându-vă în același timp la o singură pagină.
Profesioniști de nivel înalt
Un post de nivel înalt se adresează lucrătorilor experimentați, cu o experiență profesională vastă, eventual specializată, de ani de zile, specifică anunțului și cerințelor postului.
Deoarece 1-2 pagini nu reprezintă prea mult spațiu pentru a transmite mai mult de 15 ani de experiență, este esențial să enumerați doar posturile relevante pe care le-ați avut în cadrul industriei respective.
Alegeți-vă cu grijă cuvintele atunci când descrieți experiența profesională, folosind cuvintele cheie din descrierea postului pentru a realiza un document mai eficient, dar concis. Selecția atentă a cuvintelor va crea spațiul suplimentar de care aveți nevoie pentru a arăta de ce sunteți un candidat excelent.
Limitarea experienței de muncă la 15 ani pentru profesioniștii de nivel înalt este cea mai bună practică, deoarece restrânge atenția CV-ului dumneavoastră. Un angajator care angajează pentru un rol de nivel înalt probabil că nu este interesat de locuri de muncă mai vechi și de stagii la începutul carierei.
Managerii care angajează pentru aceste posturi caută experți, iar dumneavoastră veți avea nevoie de acest spațiu pentru a explica de ce sunteți un expert în domeniu.
Iată câteva excepții de la această regulă:
- Numele poate fi eficient, iar managerii de angajare nu sunt întotdeauna imuni la ele. Faptul că vedeți o companie renumită în istoricul dvs. de muncă le poate trezi interesul și îi poate determina să vă contacteze pentru un interviu.
- Dacă experiența dvs. de muncă este mai mare de 15 ani, dar relevantă pentru rolul pe care îl căutați, includeți-o. Mai mult de 15 ani de experiență de lucru în același domeniu v-ar putea califica drept expert în ochii unui manager de recrutare și ar putea contribui la asigurarea rolului.
Sfaturi pentru a vă ajuta să ieșiți în evidență
Studiile au constatat că 24% dintre managerii de angajare parcurg CV-urile în 30 de secunde sau mai puțin. Aceasta este o primă impresie rapidă.
Iată câteva sfaturi pentru a vă face CV-ul să iasă în evidență în orice moment al carierei dumneavoastră:
- Corectați: Greșelile de tipar și de gramatică arată neprofesional și arată ca și cum candidatul nu a fost suficient de preocupat de obținerea rolului pentru a-și edita documentul. Citiți-vă CV-ul cu voce tare pentru a depista zonele lipicioase și greșelile de scriere.
- Includeți cuvinte cheie: Da, utilizarea cuvintelor cheie din descrierea postului este utilă. Dar ar trebui să luați în considerare și termenii recurenți observați pe parcursul căutării unui loc de muncă.
- Dacă 4/5 descrieri ale postului discută despre comunicarea eficientă cu clienții ca fiind importantă pentru rol, includeți acest lucru în aplicațiile în care angajatorul nu a menționat acest lucru. Sunt șanse ca acesta să fie relevant pentru postul respectiv.
- Discutați despre pauzele din carieră: Dacă aveți un decalaj semnificativ în istoricul dvs. de muncă, asigurați-vă că oferiți contextul pentru pauza de carieră într-o scrisoare de intenție însoțitoare.
- Anii de pauză și pauzele între două locuri de muncă sunt perfect normale, dar este mai bine să explicați pauza pentru ca recrutorii să nu facă presupuneri care ar putea să vă afecteze candidatura.
- Cereți ajutor: Dacă nu sunteți un geniu al designului, site-urile de creare a CV-urilor au sute de modele, servicii profesionale de redactare a CV-urilor și informații despre alegerea cuvintelor cheie care să atragă atenția managerilor de angajare.
Puneți-vă în evidență competențele
Nu există un CV perfect. Pe măsură ce candidați la diferite roluri, va trebui să modificați acest document pentru a vă alinia la valorile și cerințele unei companii. Dar cunoașterea elementelor de bază, cum ar fi cât de departe ar trebui să meargă un CV, vă oferă o bază solidă de la care să porniți.
Cu toate acestea, obținerea jobului de vis nu înseamnă doar prezentarea experienței potrivite. Sunteți un individ complet, iar CV-ul dumneavoastră ar trebui să reflecte acest lucru. Indiferent de locul în care vă aflați în carieră, lucrați din greu pentru a vă îmbunătăți – iar acest lucru vă va ajuta să fiți un as la interviu și să adăugați un nou loc de muncă în CV-ul dumneavoastră.