În secolul XXI, tot mai multe companii au făcut din incluziune și diversitate o prioritate. Aceste întreprinderi creează un cort mai extins prin intermediul angajaților lor, extinzându-și astfel baza de clienți. A fi divers și incluziv are sens din punct de vedere moral, iar companiile au văzut, de asemenea, beneficiile economice. Aceste motive arată cum organizațiile din întreaga lume beneficiază de pe urma practicării diversității și incluziunii.
O rezervă mai mare de angajare
Beneficiile diversității și incluziunii încep încă din procesul de angajare. Unele companii pot avea candidați similari care să aplice pentru posturi, în funcție de industrie. Cu toate acestea, lărgirea bazinului de talente pentru candidați mai diverși le oferă managerilor de angajare o listă mai bine rotunjită de potențiali candidați. Astfel, cresc șansele ca firma să facă cea mai bună angajare posibilă pentru companie.
Diversitatea a devenit o prioritate mai mare pentru companii, dar este, de asemenea, esențială pentru cei care își caută un loc de muncă. Un sondaj arată că 76% dintre lucrători consideră că diversitatea este esențială atunci când analizează ofertele de muncă de la diverse companii. Iar aproximativ o treime dintre lucrători spun că nu vor aplica la o organizație dacă simt că forța de muncă a acesteia nu are diversitate.
Perspective noi
Companiile care își extind fondul de talente beneficiază de un nou val de perspective și idei proaspete. Organizațiile care au candidați similari pentru fiecare post au mai multe șanse să se confrunte cu stagnarea. Cu toate acestea, angajații din medii diferite aduc perspective pe care liderii de proiect nu le-au auzit niciodată. Aceste noi puncte de vedere duc adesea la o creativitate sporită și la o mai bună rezolvare a problemelor. Un grup divers de angajați oferă o viziune bine conturată tuturor celor implicați.
Un loc de muncă divers și incluziv aduce, de asemenea, beneficiul conexiunilor cu alte întreprinderi. Oportunitățile internaționale apar pentru organizațiile care au angajați multilingvi. Aceștia pot doborî bariera lingvistică, un obstacol comun pentru companiile care încearcă să desfășoare afaceri internaționale. Lucrătorii din medii diferite se pot conecta cu organizații străine și cu liderii acestora.
Mai multă inovație
Diversitatea la locul de muncă merge dincolo de aspectele demografice. Ea generează, de asemenea, diversitatea de gândire. Companiile cu perspective diferite execută adesea idei noi și stimulează inovarea mai mult decât alte locuri de muncă.
Angajații din medii diferite își pot direcționa produsele și serviciile pentru a se potrivi profilurilor clienților și demografiei emergente. Adesea, acești lucrători s-au confruntat cu adversitatea și au folosit-o pentru a-și îmbunătăți abilitățile de rezolvare a problemelor și dorința de a reuși.
Un studiu arată o relație semnificativă din punct de vedere statistic între inovare și diversitatea la locul de muncă. Companiile cu o forță de muncă incluzivă, bazată pe sex, vârstă, etnie, parcurs profesional, educație și experiență în domeniu, au înregistrat în medie venituri mai mari cu 19 % din inovare și câștiguri mai mari cu 9 % înainte de dobânzi și impozite.
Studiul a constatat, de asemenea, că societățile cu scoruri mai mari în materie de diversitate au fost mai susceptibile de a se angaja în practici de angajare echitabile, cum ar fi egalitatea de remunerare.
Credite fiscale
Un loc de muncă incluziv este esențial pentru un set divers de perspective din partea angajaților, dar beneficiile nu se opresc aici. Întreprinderile văd stimulente pentru a lucra cu alte locuri de muncă diverse. Multe orașe oferă credite companiilor care lucrează cu o afacere deținută de o minoritate sau de o femeie. Stimulentele depind de industria și de statul în care își desfășoară activitatea.
Profituri mai mari
Creditele fiscale sunt un stimulent excelent pentru ca societățile să promoveze diversitatea la locul de muncă, dar există și alte recompense financiare. Întreprinderile incluzive tind să fie mai profitabile.
Un raport arată o legătură între diversitatea rasială și profitabilitate. Companiile înregistrează o creștere de 0,8% a profiturilor la fiecare creștere de 10% a diversității etnice a echipei executive. Diversitatea în ceea ce privește rasa, etnia și sexul creează o șansă cu 25% mai mare ca profitabilitatea unei întreprinderi să depășească mediana națională.
Fie că este vorba de o mică afacere de spălătorie auto sau de o companie multinațională de logistică, rentabilitatea investiției este clară pentru locurile de muncă diversificate. Incluziunea ajută, de asemenea, în perioadele de criză.
O mai bună încredere și implicare
Companiile diverse tind să aibă performanțe mai bune în perioadele de prosperitate economică și de adversitate. De ce se întâmplă acest lucru? Unul dintre motive este încrederea. Locurile de muncă incluzive favorizează o mai mare încredere în rândul angajaților.
Lucrătorii se simt mai bine în pielea lor atunci când se simt incluși în companie și nu se tem că ceilalți din birou îi judecă sau îi ridiculizează pe baza diferențelor culturale. Lucrătorii mai fericiți devin mai productivi și mai implicați în obiectivele companiei.
Încrederea a devenit o problemă la locul de muncă. Aproximativ o treime dintre lucrători declară că nu au încredere în angajatorii lor. Încrederea angajaților în afacere este o forță motrice pentru productivitate, rezultate și profit. O modalitate de a crește încrederea angajaților este de a angaja un set divers de echipe de conducere. Angajații sunt mai predispuși să aibă încredere în supervizori diverși, deoarece aceștia sunt mai ușor de relaționat și înțeleg mai multe medii.
Angajații care au încredere în companiile lor sunt adesea mai implicați și mai pregătiți să lucreze zilnic. Lucrătorii activi contribuie în mare măsură la productivitatea unei organizații, ceea ce este extrem de important pentru întreprinderile care se ocupă de lanțurile de aprovizionare.
Acești angajați sunt mai fericiți și rămân mai mult timp în cadrul companiei, ceea ce duce la rate de retenție mai mari și la o sănătate mai bună în general.
Luarea eficientă a deciziilor
Un alt motiv semnificativ pentru care companiile inclusive înregistrează venituri mai mari este faptul că echipele diverse sunt, de obicei, mai bune la luarea deciziilor.
Un studiu arată că o echipă formată exclusiv din bărbați ia decizia corectă în 58% din cazuri. Cu toate acestea, o echipă diversă din punct de vedere al genului crește acest număr la 73%. Un grup diversificat în funcție de vârstă și gen se îmbunătățește la 80%, iar organizațiile incluzive în funcție de vârstă, gen și etnie urcă la 87% decizii mai bune.
Nu este o coincidență faptul că echipele cu diversitate de gândire și demografică ajung să aibă rezultate mai bune. Aceste echipe diverse au cu 15% mai multe șanse de a avea fricțiuni în procesul decizional.
Cu toate acestea, discursul este un lucru bun. Acesta forțează echipele să gândească critic și să prezinte de ce o cale este mai bună. Grupurile omogene sfârșesc adesea prin a se împotmoli în procesul de luare a deciziilor, cu puține împotriviri, deoarece au o gândire similară.
În zilele noastre, organizațiile își sporesc atenția asupra diversității și incluziunii la locul de muncă. Are sens pe baza eticii, iar cercetările arată că aceste inițiative stimulează inovarea.
Atunci când sunt diverse din punct de vedere al gândirii și al demografiei, companiile iau decizii mai bune, cresc angajamentul angajaților și obțin profituri mai mari, chiar și în perioadele economice nefavorabile. Diversificarea locului de muncă este vitală pentru întreprinderile din toate industriile.