În condițiile în care lucrătorii renunță la locul de muncă la rate aproape record, angajatorii care doresc să învingă șansele și să păstreze talentele de top trebuie să își stabilească o strategie. Ceea ce a funcționat în trecut este încă important în ceea ce privește oferirea de creșteri salariale, promovări și avantaje, dar nu mai este suficient să faci doar atât. Așadar, angajatorii competitivi recunosc necesitatea de a gândi în afara cutiei atunci când se gândesc la modalitățile de a reduce fluctuația de personal pe piața muncii de astăzi.
Rotația de personal se referă la rata la care angajații părăsesc o companie într-o anumită perioadă. Dacă observați că angajații vă părăsesc compania într-un ritm alarmant, este probabil că există o problemă în cadrul organizației dumneavoastră. Aceasta ar putea avea legătură cu cultura companiei dumneavoastră, cu stimulentele, cu managementul sau cu totul altceva. Rotația angajaților poate fi devastatoare pentru o companie sau o organizație de orice mărime și din orice sector.
În orice afacere, este de așteptat o anumită rată de rotație a angajaților. Puteți construi o organizație de mare succes, iar unii angajați vor fi totuși atrași de alte oportunități sau companii. De asemenea, vă puteți aștepta ca angajații să decidă să nu mai lucreze la compania dumneavoastră din cauza unei schimbări majore în viață, cum ar fi mutarea într-o altă țară sau o schimbare în cariera lor, care îi determină să schimbe industria.
Cu toate acestea, aceste situații pot apărea și pentru că angajații s-ar putea să nu se simtă valorizați sau să simtă că mediul de lucru nu se mai potrivește cu valorile lor. Dacă prea mulți angajați părăsesc o companie, atunci compania respectivă poate avea o problemă gravă de fluctuație a angajaților.
Așadar, ce măsuri pot fi luate pentru a reține angajații și a-i menține interesați să lucreze pentru organizația dumneavoastră?
Oferiți muncă la distanță
Munca la distanță a fost citată de sondaj după sondaj ca fiind avantajul absolut la locul de muncă – și unii chiar l-ar numi un drept. există atât de mulți oameni dispuși să renunțe la locul de muncă obișnuit pentru un loc de muncă la distanță, încât am inventat chiar un termen pentru aceasta
Fiți proactivi cu interviurile de ședere
Tactica relativ nouă a “interviurilor de ședere” poate fi o metodă eficientă de descoperire și rezolvare a problemelor potențiale înainte ca o situație să progreseze până la stadiul în care un angajat este gata să demisioneze. De asemenea, interviurile de ședere ajută la demonstrarea angajaților că perspectiva lor este respectată și că sunt valoroși pentru companie, ceea ce crește moralul și angajamentul.
Creați o cultură de susținere între personal
Atunci când o cultură este clar definită prin valorile de bază și înțeleasă de membrii echipei, rezultatul final este performanța maximă a angajaților și a organizației.
Potrivit recrutorului, poate fi foarte informativ pentru lideri să examineze modul în care cultura lor s-a schimbat în ultimii doi ani – și la fel de informativ dacă nu s-a schimbat deloc. Valorile sunt, în general, statice, în timp ce cultura este un pic mai fluidă. Valorile creează, de obicei, fundația pentru compania și cultura dumneavoastră. Odată ce compania dumneavoastră stabilește un sistem de valori, rezultatele vor urma, în general, în comportamentul cultural.
Faceți să fie vorba despre randament, nu despre ore
Am descoperit că dacă le oferi angajaților de la distanță nu doar posibilitatea de a lucra de la distanță, ci și posibilitatea de a lucra la propriul program stabilit, toată lumea este fericită și productivă. Cei care lucrează de la distanță și ajută la extinderea companiei de la o echipă de trei persoane la distanță la o echipă de 15 persoane la distanță pe trei continente.
Pe piața actuală a locurilor de muncă, unde există întotdeauna un alt angajator dispus să plătească mai mult, angajatorii ar trebui să profite de flexibilitatea în ceea ce privește orele și munca la distanță pentru a rămâne competitivi. Acest lucru nu numai că reduce fluctuația de personal, dar creează și un moral, încredere și o cultură de companie meritocratică. Le reamintim în mod constant angajaților că nu este vorba despre ore, ci despre randament.
Stimularea dezvoltării profesionale
Angajații apreciază foarte mult faptul că au un manager care le apreciază dezvoltarea personală și avansarea în cadrul companiei. Nu faceți nici promisiuni deșarte – demonstrați în mod continuu cum intenționați să vă sprijiniți angajații în perfecționarea profesională, oferindu-le cursuri de formare, sesiuni individuale și multe altele.
Fiți gata să oferiți creșteri salariale și promovări
Pe măsură ce deveniți mai creativi în ceea ce privește strategiile de reducere a fluctuației de personal, este important să țineți pasul cu metodele verificate și testate, cum ar fi oferirea de oportunități de creștere a salariului și oportunități mai bune de carieră.
Dacă doriți să păstrați angajații, să evitați să le spuneți că există reguli fixe în ceea ce privește creșterile salariale și promovările. Indiferent dacă sunteți o afacere mică sau o corporație mare, acolo unde există o voință, există o modalitate de a păstra angajații valoroși în compania dumneavoastră. Chiar dacă nu vă puteți permite o creștere imediată a salariului, discutați un plan cu angajatul dumneavoastră pentru a-i arăta că intenționați să aveți grijă de el.
Pe măsură ce lumea ocupării forței de muncă continuă să evolueze, angajatorii trebuie să combine ceea ce a funcționat în trecut cu soluții noi. Metodele de mai sus pot ajuta la combaterea uzurii personalului și la păstrarea celei mai importante investiții a companiei dumneavoastră: oamenii.