Știi că echipa ta este excepțională. La urma urmei, îi vedeți lucrând din greu pentru compania dvs. în fiecare zi. Dar atunci când gestionați angajații sau conduceți o afacere, există o mulțime de lucruri care vă solicită atenția. Uneori, acest lucru înseamnă că eforturile de recunoaștere a angajaților sunt lăsate deoparte. Recunoașterea angajaților ia multe forme. Făcând ca recunoașterea să facă parte din cultura companiei dvs. puteți îmbunătăți experiența angajaților. La rândul său, acest lucru poate avea un impact dramatic asupra succesului afacerii dumneavoastră.
Cu toate acestea, mulți manageri nu au nicio idee de unde să înceapă atunci când vine vorba de a face din recunoașterea angajaților o parte din cultura lor.
Dacă sunteți nerăbdător să vă recunoașteți angajații, dar nu știți cum, citiți mai departe. Vei descoperi scopul recunoașterii angajaților, cum să o faci corect și beneficiile pe care le poate avea pentru compania ta.
Ce este recunoașterea angajaților?
Recunoașterea angajaților este atunci când un angajat este recunoscut în mod formal sau informal. Acest lucru poate fi pentru efort, comportament sau rezultate care se aliniază cu valorile sau obiectivele companiei. Recunoașterea de impact vine în mai multe tipuri și din mai multe surse. Ea merge mult mai departe de o simplă bătaie pe spate din partea șefului tău.
Scopul recunoașterii angajaților este de a-i face pe angajați să se simtă valorizați și apreciați. Aceasta oferă o motivație extrinsecă. Aceasta trimite un semnal angajatului și restului organizației despre ce tip de comportament este necesar și apreciat.
Programele de recunoaștere învechite, deconectate și tehnologia de recunoaștere învechită au dus la o scădere cu 37% a modului în care angajații se simt apreciați.
Cine oferă recunoaștere?
Mulți oameni cred că aprecierea sau recunoașterea angajaților poate veni doar de la un manager sau se întâmplă după ce se întâmplă ceva semnificativ. Dar, contrar credinței populare, nu toate recunoașterile trebuie să vină de la un superior.
În mod tradițional, managerii oferă recunoaștere formală. Cu toate acestea, oricine din cadrul unei organizații poate oferi, de asemenea, feedback formal sau informal semnificativ.
Crearea unui mediu de recunoaștere a angajaților îi împuternicește pe toți cei din organizație. Membrii echipei recunosc munca bună și se simt apreciați pentru ceea ce fac. Recunoașterea de la egal la egal poate juca un rol important în a-i ajuta pe angajați să se simtă apreciați pentru munca lor.
Cum funcționează recunoașterea angajaților
Stabilirea unei culturi de recunoaștere a angajaților aduce beneficii, inclusiv creșterea angajamentului și a performanțelor și reducerea fluctuației de personal. Angajații care nu se simt recunoscuți în mod adecvat sunt de două ori mai predispuși să spună că vor demisiona în următorul an.
Dar cum funcționează această strategie de retenție și ce o face atât de eficientă?
Creează încredere
Oamenilor le place să se simtă apreciați și să știe că eforturile lor sunt remarcate. Acest lucru este valabil mai ales atunci când și-au asumat o sarcină mai dificilă sau au făcut un efort suplimentar în cadrul unui proiect. Recunoașterea poate ajuta la evitarea sindromului impostorului, asigurându-i pe angajați că munca lor este la înălțime. De asemenea, le dezvoltă încrederea și le dă asigurări că pot să se străduiască atunci când apare următoarea oportunitate.
Hrănește o cultură de companie motivată
Întărirea pozitivă este un instrument puternic, iar recunoașterea angajaților o valorifică într-un mod foarte eficient. Atunci când oamenii se simt văzuți pentru munca pe care o fac și apreciați pentru strategii sau repere specifice, este mai probabil să continue în acest fel. Aceștia înțeleg ce se așteaptă de la ei și ce apreciază colegii, managerii și conducerea lor. Toate acestea determină o schimbare organizațională pentru a construi o cultură a motivației, alimentată de recunoaștere.
Creează încredere
Să știi care este poziția șefului și a conducerii este crucial pentru a construi încrederea între indivizi de la diferite niveluri ale companiei. Recunoașterea angajaților menține liniile de comunicare deschise și deschide calea pentru un feedback pozitiv și constructiv. Această comunicare îmbunătățită ajută la construirea încrederii între colegi și lideri.
Recunoașterea angajaților vs. recompensele pentru angajați
Deși poate exista o oarecare suprapunere între recunoașterea și recompensele angajaților, acestea sunt diferite și servesc unor scopuri diferite. Recompensele angajaților sunt avantajele fizice sau stimulentele pe care le primește un angajat pentru o muncă bună. Exemplele includ un card cadou, un prânz de companie sau timp liber în plus față de ceea ce este deja oferit ca politică a companiei.
Recunoașterea angajaților poate fi sub forma uneia dintre aceste recompense. Dar ea se concentrează pe oferirea unui sentiment de apreciere și pe insuflarea unui sentiment de scop în rândul angajatului. Unele modalități de a face acest lucru includ o mulțumire publică într-o ședință de echipă, o mulțumire privată într-o ședință 1 la 1 sau un prânz în echipă care se adresează în mod specific muncii depuse de fiecare angajat.
Care sunt beneficiile recunoașterii angajaților?
Recunoașterea eficientă a angajaților nu se simte doar bine, ci poate ajuta și afacerea dvs. să prospere.
De fapt, lucrătorii recunoscuți în ultima săptămână au cu 103% mai multe șanse să se simtă susținuți în rolul lor. De asemenea, este cu 67% mai probabil să creadă că organizația lor se preocupă mai mult de bunăstarea lor decât de profit.
Aceste cifre nu mint. Recunoașterea face o mare diferență pentru membrii echipei dumneavoastră. O parte din a fi un lider de echipă excelent constă în a recunoaște munca bună în timp real.
Iată câteva dintre cele mai importante beneficii ale recunoașterii angajaților.
Crește fericirea angajaților
Încurajarea recunoașterii regulate în întreaga companie vă menține echipa fericită și productivă. Există o legătură clară între fericire și recunoaștere. De fapt, 82% dintre oameni declară că se simt mai fericiți atunci când sunt recunoscuți la locul de muncă.
Recunoașterea frecventă și semnificativă vă menține echipa mai fericită atât la locul de muncă, cât și în afara acestuia. În plus, angajații fericiți fac ca locul de muncă să fie un loc mai bun, ceea ce poate stimula motivația angajaților în tot biroul.
Îmbunătățește retenția angajaților
Angajații mulțumiți rămân mai mult timp la companiile lor. Este atât de simplu.
Recunoașterea vă menține angajații implicați și conectați la obiectivele și valorile companiei dvs.
Atunci când angajații se simt apreciați, este mai probabil să continue să lucreze cu compania dvs.
Cultivă o cultură a autoperfecționării
Recunoașterea regulată poate avea un impact masiv asupra culturii companiei. Aceasta încurajează angajații să crească, să experimenteze și să învețe lucruri noi.
Atunci când angajații sunt recunoscuți, ei simt un sentiment de scop la locul de muncă. Acest sentiment de scop poate încuraja lucrătorii să devină și mai buni la locul de muncă.
Stimulează moralul
Chiar și un simplu compliment poate fi un stimulent de moral care inspiră echipa ta să facă cea mai bună treabă.
Atunci când observați lucrurile mărunte, echipa dvs. se simte apreciată și văzută. Recunoașterea poate determina echipa dvs. să se simtă mai bine în legătură cu munca lor și să se simtă motivată să performeze mai bine în continuare.
Crește motivația angajaților
Nu este un secret că indivizilor le place să știe că munca lor este apreciată. Acest comportament afirmativ poate fi incredibil de motivant. Acest lucru este valabil mai ales pentru echipele care au fost nevoite să facă ore suplimentare sau să îmbrățișeze o creștere substanțială pentru a-și atinge obiectivele. La sfârșitul zilei, ei vor să simtă că sacrificiile au fost observate și apreciate.
Consolidează imaginea de marcă a angajatorului
Este o piață competitivă pentru angajatori. Este benefic pentru organizații să se diferențieze unele de altele printr-o marcă puternică de angajator. O modalitate de a face acest lucru este crearea unei culturi a recunoașterii angajaților. Acest lucru îmbunătățește angajamentul și satisfacția angajaților actuali. Acest lucru va juca un rol important în atragerea și păstrarea talentelor de top.
Stabilește o cultură a recunoașterii
Așa cum am abordat, construirea recunoașterii angajaților în cultura companiei tale poate fi avantajoasă. Atunci când vine mai natural pentru indivizi, va fi o experiență mai autentică. De asemenea, puteți începe un efect de volan în care recunoașterea devine contagioasă. Angajații și managerii își dezvoltă conștiința și inteligența emoțională pentru a vedea mai des oportunitățile de recunoaștere – atât cele mari, cât și cele mici – atunci când aceasta face parte din cultură.
Construiește încredere și relații de lucru mai puternice
Imaginați-vă că aveți un manager care pare complet inconștient de efortul pe care îl depuneți. Recunoașterea managerului tău rămâne aceeași, indiferent dacă este vorba de săptămâni de muncă intensă sau de câteva ore de muncă ușoară. În mod implicit, majoritatea feedback-ului specific pe care îl primiți de obicei este constructiv.
Acest lucru face foarte puțin pentru a construi relații sau încredere în relația dintre manager și manager. Ar trebui să existe un echilibru sănătos de feedback pozitiv și constructiv, plus recunoaștere.
Acest lucru construiește, de asemenea, încrederea, deoarece conducerea este mai implicată în munca raporturilor lor directe, iar raporturile directe înțeleg ce apreciază cu adevărat conducerea.
Știm cu toții că recunoașterea se simte bine. Dar, recunoașterea angajaților merge mult mai departe de a face complimente punctuale.
Metodele corecte de recunoaștere vă pot face echipa mai puternică, pot face din compania dvs. un loc de muncă mai bun și chiar vă pot crește profitul.