În calitate de lideri și manageri în domeniul economiei în continuă schimbare de astăzi, este mai important ca niciodată să își dezvolte abilitățile , inclusiv cele intrapersonale și pe cele ale echipei lor. Intrapersonal înseamnă “în interiorul sinelui”, dar aceste abilități de viață afectează totuși modul în care interacționați și colaborați eficient. Din acest motiv, cultivarea unor aptitudini intrapersonale puternice poate ajuta la formarea echipelor și poate determina succesul la locul de muncă.
Ce sunt abilitățile intrapersonale?
Competențele intrapersonale sunt abilitățile, comportamentele și obiceiurile care vă ajută să faceți față provocărilor, să faceți față schimbărilor, să învățați lucruri noi și să vă reglați emoțiile. Competențele intrapersonale reprezintă relația ta cu tine însuți și cu lumea din jurul tău.
Ele reflectă adesea dialogul cu sinele tău interior și dictează modul în care te miști în viață, inclusiv sănătatea ta mentală și fizicî.
Competențele intrapersonale contribuie, de asemenea, la o mentalitate de creștere – o mentalitate care vede provocările ca pe niște oportunități. O mentalitate de creștere perseverează în ciuda eșecului, acceptă criticile și crede că oamenii se pot transforma pentru a-și atinge potențialul maxim.
Din aceste motive și multe altele, competențele intrapersonale la locul de muncă sunt extrem de importante. Ele formează baza relațiilor cu ceilalți și vă ajută să comunicați eficient. De asemenea, acestea vă ajută să evitați conflictele inutile și să gestionați conflictele necesare în moduri sănătoase și productive. Competențele intrapersonale permit, de asemenea, ca angajații să se bucure de o experiență la locul de muncă care se aliniază cu valorile și obiectivele de bază ale organizației dumneavoastră.
Competențe interpersonale vs. intrapersonale
Competențele interpersonale vă ajută să colaborați și să jucați frumos cu ceilalți, în timp ce competențele intrapersonale vă ajută să vă reglați emoțiile și să vă recunoașteți propriile puncte forte și puncte slabe. Printre exemplele de competențe interpersonale se numără empatia, persuasiunea, umorul, coaching-ul și abilitățile de comunicare.
Atât abilitățile interpersonale, cât și cele intrapersonale sunt abilități soft care pot fi perfecționate prin auto-reflecție, terapie și practică.
Caracteristici intrapersonale cheie
Abilitățile intrapersonale sunt competențe pe care le puteți exersa și îmbunătăți. Cu toate acestea, pentru a stăpâni aceste abilități, trebuie să vă schimbați mentalitatea și să vă adaptați aceste caracteristici intrapersonale care vă dictează relația cu timpul, cu sine și cu lumea din jurul dumneavoastră.
Proactivitate
Capacitatea de a privi înainte, de a face planuri și de a anticipa provocările nu vine în mod natural pentru toată lumea. În timp ce flexibilitatea este o abilitate intrapersonală valoroasă, ea nu justifică să te miști prin viață fără un plan sau un obiectiv.
A stăpâni proactivitatea înseamnă să te simți confortabil cu incertitudinea viitorului și să stabilești planuri pentru tine și echipa ta. Înseamnă, de asemenea, să stăpânești foarte bine gestionarea timpului, mai ales într-un mediu de lucru.
Reflecție
Nu este ușor să înveți din greșelile tale și să eviți să le repeți. Pentru a face acest lucru, trebuie să te angajezi să te dedici autoreflecției, practica conștientă a autoexaminării obiective. Reflecția nu se face cu intenția de a critica sau de a judeca, ci mai degrabă pentru a identifica zonele de creștere.
Dacă nu stăpâniți auto-reflecția, alte abilități intrapersonale, cum ar fi conștiința de sine și autodisciplina, pot fi dificil de stăpânit.
Mintea începătorului
A avea o mentalitate de începător înseamnă să reduci așteptările, să depozitezi noțiunile preconcepute și să ai o curiozitate sănătoasă față de lucrurile noi. Privind lumea cu “ochii începătorului” te ajută să înveți lucruri noi și să apreciezi perspectivele celorlalți – chiar și atunci când știi deja ceva sau ai multă experiență cu un subiect.
Această caracteristică este deosebit de importantă atunci când instruiți sau conduceți alte persoane la locul de muncă.
Inteligența emoțională
Inteligența emoțională este abilitatea de a recunoaște, exprima și regla emoțiile. De asemenea, se referă la cât de bine înțelege cineva și răspunde la emoțiile altora.
Aceasta este una dintre cele mai importante caracteristici intrapersonale, deoarece are un impact direct asupra relației cu tine însuți și cu ceilalți, în special la locul de muncă. O inteligență emoțională ridicată îți permite să colaborezi mai bine cu ceilalți, să menții un echilibru mai bun între viața profesională și cea privată și să abordezi munca cu o mentalitate mai sănătoasă pentru dezvoltarea ta personală.
În plus, cu cât inteligența emoțională este mai ridicată, cu atât ești mai bine echipat pentru a stăpâni alte abilități intrapersonale, cum ar fi reziliența, concentrarea și stima de sine.
Cele mai căutate abilități intrapersonale pentru lideri
Unele dintre cele mai importante abilități de leadership sunt intrapersonale. Aceste abilități (cunoscute și sub numele de abilități de management soft) îi ajută pe lideri să se conecteze cu echipa lor, să își împuternicească angajații, să promoveze colaborarea și munca în echipă, să inspire încredere și muncă asiduă și să facă față unor momente dificile, cum ar fi acțiunile disciplinare sau chiar concedierile.
Să examinăm patru abilități intrapersonale căutate de lideri.
Adaptabilitate
Adaptabilitatea este una dintre primele cinci abilități pe care angajatorii le caută la angajații lor – și cu atât mai mult la lideri. Persoanele adaptabile sunt capabile să gestioneze evenimente neașteptate și să rămână calme în fața schimbărilor. Asta înseamnă să fii ok atunci când lucrurile nu merg conform planului.
Liderii trebuie să colaboreze cu echipele lor pentru a depăși provocările și să pivoteze rapid pentru a urmări noi oportunități. În plus, situații diferite vor necesita stiluri de conducere diferite, care să se potrivească circumstanțelor. A fi mai adaptabil vă poate ajuta să răspundeți cu ușurință acestor nevoi.
Delegare
Delegarea este unul dintre cele mai importante aspecte ale conducerii. Acesta vă permite să atribuiți sarcini, responsabilități și proiecte adecvate altor membri ai echipei dumneavoastră.
Liderii care deleagă bine își pot elibera programul pentru alte sarcini, ajutându-și în același timp angajații să se dezvolte în carieră și să își asume responsabilitatea pentru dezvoltarea personală și profesională.
Ingeniozitate
Ingeniozitatea înseamnă să știi cum să îți maximizezi resursele și să nu lași lipsa resurselor să îți afecteze negativ activitatea. Liderii puternici inspiră creativitatea și optimizează punctele forte ale echipei lor pentru a produce rezultate.
Ingeniozitatea este o abilitate importantă pentru lideri, mai ales în vremuri de incertitudine economică.
Viziune
Liderii cu viziune posedă o viziune pozitivă asupra viitorului și pot imagina posibilități pe care alții nu le văd. Viziunea este incredibil de valoroasă la locul de muncă, deoarece vă permite să îi mobilizați pe ceilalți în jurul obiectivelor dumneavoastră și să anticipați schimbările și tendințele pentru a vă menține echipa inovatoare și de succes.
Cum să vă dezvoltați abilitățile intrapersonale
Persoanele cu abilități intrapersonale puternice sunt în contact cu propriile sentimente, motivații și obiective. Unii oameni se nasc cu o capacitate și o înclinație naturală de a fi introspectivi, alții nu.
Vestea bună este că, cu puțină practică, este posibil ca echipa dumneavoastră să își consolideze abilitățile intrapersonale. Consolidarea abilităților intrapersonale ar trebui să facă parte din fiecare program de dezvoltare a managementului.
Fie că doriți să vă îmbunătățiți propriile abilități sau să dezvoltați manageri de succes la locul de muncă, abilitățile intrapersonale stelare se reduc la crearea de obiceiuri bune și la petrecerea timpului reflectând asupra motivațiilor și comportamentelor.
Iată câteva activități pe care echipa dvs. le poate face pentru a-și dezvolta setul de abilități intrapersonale.
Puneți-vă echipa să își stabilească obiective și să le respecte
Una este să visezi la obiectivele tale, alta este să faci tot ceea ce este necesar pentru a le atinge. Încurajați-vă echipa să își stabilească și să își documenteze obiectivele personale, precum și pașii pe care îi vor face pentru a le atinge.
Echipa dvs. poate învăța multe despre ei înșiși atunci când lucrează pentru a-și atinge obiectivele. De exemplu, ar putea descoperi lucruri despre rezistența lor, capacitatea de concentrare și autodisciplina, pentru a numi doar câteva dintre ele. De asemenea, s-ar putea să își descopere noi pasiuni și interese pe parcurs.
Acordați prioritate îngrijirii de sine în rândul echipei dvs.
Sănătatea fizică a echipei dvs. afectează în mod direct sănătatea mentală și bunăstarea, care, la rândul lor, pot afecta abilitățile intrapersonale și capacitatea de a lucra împreună.
Se știe că exercițiile fizice reduc stresul și anxietatea, permițându-le să gândească mai clar și, în general, să abordeze viața cu o atitudine pozitivă.
Încurajați-vă echipa să practice autoaprecierile pozitive
Cea mai lungă relație a angajaților dvs. în viață este cu ei înșiși. Încurajați-vă echipa să își creeze obiceiul de a vorbi cu ei înșiși așa cum ar vorbi cu un coleg, un prieten apropiat, soțul/soția sau chiar un copil – cu răbdare și iertare.
Jurnalul este o modalitate prin care echipa dvs. se poate conecta cu ei înșiși și poate ține evidența dialogului lor interior, a emoțiilor și a experiențelor. Scrierea unui jurnal poate ajuta, de asemenea, echipa dvs. să își urmărească creșterea în timp, oferind o înregistrare tangibilă a ceea ce au depășit și a modului în care și-au îmbunătățit abilitățile.
Împuternicește-ți angajații să se bazeze pe sistemele lor de sprijin
Fiecare persoană rezonează cu sisteme de sprijin diferite. Unii oameni optează pentru terapie, care este o modalitate minunată de a împărtăși provocările, temerile și emoțiile fără a fi judecați. Terapia le permite angajaților dvs. să reflecteze asupra comportamentelor și obiceiurilor, să învețe tehnici de îmbunătățire a abilităților intrapersonale și să renunțe la experiențele dureroase.
Investiția în îmbunătățirea abilităților intrapersonale ale echipei dvs. le permite să facă față situațiilor dificile, să-și regleze emoțiile și reacțiile și să stabilească și să îndeplinească obiective importante. Cei care au o puternică conștientizare de sine, încredere în sine, reziliență și reflecție (pentru a numi doar câteva) pot face față mai bine stresului, pot face față schimbărilor și pot gestiona mai bine sarcinile.