În lumea afacerilor, multe lucruri scapă de sub controlul nostru. Economia, piața bursieră, ratele dobânzilor, dezastrele naturale și evenimentele mondiale, toate acestea pot avea un impact asupra organizațiilor noastre în moduri pe care nu le putem schimba sau prezice. Dar există un lucru pe care îl putem controla întotdeauna: atitudinea noastră și răspunsul nostru la ceea ce se întâmplă în jurul nostru. Atunci când ne asumăm responsabilitatea pentru mentalitatea și acțiunile noastre la locul de muncă, ne pregătim pentru succes, indiferent de provocările care ne apar în cale. Beneficiile superbe vin și din asumarea responsabilității la locul de muncă. Studiile au arătat că angajații care își asumă responsabilitatea au mai multe șanse de a fi promovați și de a primi măriri de salariu decât cei care nu o fac. De asemenea, este mai puțin probabil ca aceștia să se confrunte cu epuizarea sau rotația personalului.
Mai mult, atunci când ne încurajăm angajații să își asume responsabilitatea, aceștia devin mai împuterniciți să își atingă obiectivele, mai dedicați muncii lor și mai implicați în activitatea lor. Iar atunci când sunt mai implicați în munca lor, este mai probabil ca ei să producă rezultate mai bune.
Beneficiile e vin și din asumarea responsabilității la locul de muncă. Studiile au arătat că angajații care își asumă responsabilitatea au mai multe șanse de a fi promovați și de a primi măriri de salariu decât cei care nu o fac. De asemenea, este mai puțin probabil ca aceștia să se confrunte cu epuizarea sau rotația personalului.
Liderii vorbesc adesea despre importanța asumării responsabilității la locul de muncă. Dar ce înseamnă cu adevărat acest lucru și cum puteți face să se întâmple?
Ce înseamnă asumarea responsabilității?
În esență, asumarea responsabilității la locul de muncă înseamnă asumarea inițiativei și a responsabilității pentru dezvoltarea ta și pentru succesul echipei sau al organizației tale.
Orice echipă bună are nevoie de jucători dispuși să facă un pas înainte și să își asume responsabilitatea (spre deosebire de dorința de a da vina pe alții pentru) greșeli sau provocări.
Cei care își asumă responsabilitatea la locul de muncă sunt pregătiți și gata să facă față oricăror provocări care le apar în cale. Ei au abilități puternice de rezolvare a problemelor și anticipează problemele pentru a le preveni înainte ca acestea să se întâmple, în loc să aștepte ca lucrurile să meargă prost și să se grăbească să le rezolve.
De asemenea, sunt mereu în căutarea unor modalități de a îmbunătăți lucrurile. Ei sunt cei care vin cu idei noi și găsesc soluții creative la probleme complexe.
În cele din urmă, angajații care își asumă responsabilitatea își asumă și responsabilitatea pentru propriile acțiuni. Ei își asumă greșelile și își asumă responsabilitatea pentru succesele lor. Membrii buni ai echipei nu se feresc de responsabilitate – o acceptă.
Responsabilitatea este esențială pentru a avea o echipă performantă. Atunci când membrii echipei dvs. se implică în misiunea și viziunea companiei dvs. și simt că au un interes în succesul acesteia, este mai probabil ca ei să fie implicați în munca lor. În calitate de lider, este de datoria dvs. să promovați un mediu în care sentimentul de apartenență poate prospera.
Beneficiile asumării responsabilității la locul de muncă
Rețineți că nu este vorba de a fi perfecți; este vorba de a ne asuma responsabilitatea pentru acțiunile noastre și de a face tot ce putem face mai bine cu ceea ce avem. Atunci când ne asumăm responsabilitatea, ne pregătim pentru succesul personal și profesional.
Haideți să prezentăm mai multe despre modul în care asumarea responsabilității este benefică pentru echipa dvs:
- Asumarea responsabilității sporește încrederea angajaților și îi face să se simtă mai împliniți. Îi face să se simtă mândri și pricepuți în ceea ce fac. Acesta este motivul pentru care încrederea în sine sporește performanța la locul de muncă și viceversa. Încurajarea angajaților dvs. de a-și asuma un rol activ le poate oferi un sentiment de împlinire și poate reduce stresul și anxietatea legate de muncă.
- Asumarea responsabilității le oferă un sentiment de responsabilitate și control asupra mediului lor de lucru. Acest lucru le permite să se bucure mai mult de munca lor. Încrederea echipei dvs. de a fi proprietarul muncii lor poate oferi, de asemenea, un sentiment de împlinire, făcând ca sarcinile și responsabilitățile lor suplimentare să fie mai semnificative și mai îmbucurătoare. Acest lucru creează, de asemenea, lucrători autosuficienți și, potențial, echipe autogestionate.
- Asumarea responsabilității încurajează și celebrează creativitatea. Cu toată lumea simțindu-se împuternicită să dezvolte idei noi și să găsească modalități mai bune de a face lucrurile, creați o organizație care avansează și se îmbunătățește constant.
- Asumarea responsabilității sporește încrederea echipei dumneavoastră și le îmbunătățește cariera. Atunci când angajații dvs. își asumă responsabilitatea la locul de muncă, oamenii leagă rezultatele de ei, iar aceștia încep să își construiască un portofoliu de dovezi ale muncii și valorii lor. Acest lucru demonstrează integritate și consecvență, permițându-le să-și consolideze CV-ul și încrederea.
- Asumarea responsabilității poate duce la promovări și măriri de salariu. Asumarea responsabilității este o modalitate sigură de a încuraja dezvoltarea carierei și mișcarea ascendentă în cadrul companiei dumneavoastră. Cu cât vă lăsați mai mult echipa să își asume responsabilitatea la locul de muncă, cu atât mai multe abilități de conducere vor dezvolta și vor demonstra valoare pentru afacere. În plus, este mai probabil ca aceștia să rămână în cadrul companiei pe termen lung, economisind timp și bani din costurile de rotație.
De ce au nevoie echipele pentru a-și asuma responsabilitatea?
Dezvoltarea unei culturi a asumării responsabilității este esențială pentru orice organizație care dorește să aibă succes.
Angajații care simt un sentiment de proprietate față de munca lor au mai multe șanse să fie implicați și productivi. Așadar, cum puteți dezvolta o cultură a asumării responsabilității în organizația dumneavoastră?
Iată trei lucruri de care echipele au nevoie pentru a-și asuma responsabilitatea la locul de muncă.
Bucle de feedback sănătoase
Succesul unei echipe poate depinde în mare măsură de relația dintre manager și subordonații săi direcți. Dacă un manager are probleme de comunicare cu echipa sa, este posibil să existe un impact negativ asupra moralului, productivității și încrederii.
Managerii eficienți trebuie să recunoască punctele forte și punctele slabe ale angajaților lor și să folosească în mod eficient aceste informații pentru a construi o echipă. De asemenea, trebuie să fie capabili să îi motiveze pe membrii echipei, ajutându-i să înțeleagă importanța muncii lor și identificând domeniile în care trebuie să își asume responsabilitatea și să se implice.
De asemenea, managerii ar trebui să utilizeze diverse tehnici, cum ar fi laudele, feedback-ul, stimulentele și recompensele sau stimulentele pentru a încuraja angajamentul în rândul personalului lor.
Angajații care își asumă responsabilitatea proiectelor și a indicatorilor cheie de performanță fac acest lucru cu riscul de a face greșeli. Dar greșelile nu sunt neobișnuite la locul de muncă, iar modul în care managerii abordează critica constructivă și feedback-ul negativ poate dicta încrederea angajaților lor de a-și asuma un risc și de a merge din nou înainte.
Resurse și autonomie
Angajații sunt mai predispuși să își însușească munca atunci când au resursele și libertatea necesare pentru a face acest lucru. Acestea includ timp, buget, resurse educaționale și oportunități de a colabora cu alți angajați.
O modalitate de a crește gradul de asumare a responsabilității de către angajați ar fi să le oferiți mai multă autonomie și oportunități de formare, fie pe plan intern, fie pe plan extern. Încurajați-i să participe la webinarii, să asculte podcast-uri sau chiar să participe la întâlniri de echipă relevante pentru a învăța de la colegii lor.
Angajații care simt că învață și se dezvoltă în rolurile lor au mai multe șanse să fie implicați și să se implice în munca lor. În plus, investiția în dezvoltarea angajaților le arată acestora că le apreciați contribuțiile și că doriți ca ei să rămână în companie pe termen lung.
În plus, oferiți echipei dvs. spațiul necesar pentru a-și asuma responsabilitatea prin delegarea deciziilor, nu a sarcinilor. Nu faceți micromanagement – oferiți-le raportorilor dvs. direcți libertatea de a lua decizii în domeniul lor de expertiză. Acest lucru îi va ajuta să se simtă ca și cum ar contribui cu adevărat la companie, mai degrabă decât să execute ordine.
Conducerea de încredere a companiei
Teama de represalii este unul dintre motivele pentru care un angajat ar putea să nu-și asume responsabilitatea. Angajații care au această preocupare nu vor vorbi adesea pentru că simt că le va afecta statutul, productivitatea sau siguranța locului de muncă.
Lipsa de asumare a responsabilității de către angajați poate proveni din această teamă, din lipsa de încredere în organizație sau dintr-un sentiment de influență scăzută.
Pentru ca angajații să își însușească munca, trebuie să vă asigurați că liderii dvs. investesc în construirea încrederii cu angajații. Angajații vor să știe că persoana care le supraveghează munca are la inimă interesul companiei. Astfel, atunci când conducerea lucrează pentru a construi încrederea cu angajații lor, angajații sunt mai predispuși să își asume responsabilitatea.
Modalități de a promova o cultură incluzivă în timp ce vă asumați responsabilitatea
În calitate de lider de afaceri, aveți puterea de a promova o cultură incluzivă la locul de muncă. Această secțiune va discuta despre cum să creați un mediu primitor pentru angajații dvs. și să-i încurajați să își asume responsabilitatea la locul de muncă.
Iată trei modalități prin care vă puteți asuma responsabilitatea și puteți promova o cultură incluzivă la locul de muncă:
Încurajați mentoratul, crearea de rețele și colaborarea
Echipa dvs. poate învăța să își asume responsabilitatea la locul de muncă învățând de la alții. Permiteți angajaților să își ia mentori personali care să îi ajute să își dezvolte cariera, să își sporească încrederea și să navigheze în situații dificile. Luați în considerare înființarea unui program formal de “prieteni” sau conectarea colaboratorilor individuali cu experți.
Un element cheie al unei culturi incluzive este asigurarea faptului că toată lumea se simte ca și cum ar aparține, iar acest lucru se extinde la procesul de asumare a responsabilității. O modalitate de a-i face pe angajați să se simtă confortabil în a-și asuma responsabilitatea este încurajarea creării de rețele și a colaborării.
Acest lucru se poate face prin programe structurate de mentorat sau grupuri de resurse pentru angajați. Prin crearea de oportunități de conectare, promovați un sentiment de comunitate la locul de muncă. Acest lucru îi face pe angajați să își asume mai ușor responsabilitatea la locul de muncă.
Comunicați și solicitați feedback
Comunicați deschis și frecvent. Țineți-vă echipa la curent cu noutățile companiei, atât cele bune, cât și cele rele. Împărtășiți informații despre proiectele viitoare, schimbările de strategie și alte informații importante. Cu cât echipa dvs. știe mai multe despre ceea ce se întâmplă, cu atât mai mult va avea mai multă implicare.
Dați un exemplu
În calitate de lider, este important să dați un exemplu. Acest lucru înseamnă să trăiești valorile pe care vrei să le vezi în echipa ta – inclusiv să îți asumi responsabilitatea pentru munca ta. Aceasta înseamnă, de asemenea, modelarea comportamentului pe care îl așteptați de la ceilalți, ceea ce seamănă adesea cu leadershipul servitor. Asumarea responsabilității propriei dezvoltări dă tonul pentru cei din jurul tău și creează o cultură a învățării și a creșterii.
Asumarea responsabilității la locul de muncă înseamnă mult mai mult decât responsabilitate – înseamnă să fii proactiv și să dai un exemplu. Atunci când vă asumați responsabilitatea rolului de lider, creați un efect de antrenare care are un impact pozitiv asupra echipei, companiei și asupra dumneavoastră.
Încurajați asumarea responsabilității în cadrul organizației dvs.
Asumarea responsabilității este legată de acceptare. Pentru ca aceasta să prospere, membrii echipei dvs. trebuie să creadă în misiunea și viziunea companiei dvs. și să se angajeze să contribuie la atingerea obiectivelor companiei. Atunci când membrii echipei își asumă responsabilitatea, ei nu se limitează la a trece prin moțiuni; ei investesc în munca lor și caută modalități de îmbunătățire.
Crearea unei culturi a responsabilității începe cu asumarea de către fiecare membru al echipei a responsabilității pentru munca sa. Atunci când toată lumea își asumă responsabilitatea pentru acțiunile lor și se străduiește să fie proactivă și orientată spre soluții, întreaga dvs. organizație va culege beneficiile.