Când vine vorba de atingerea excelenței operaționale, totul se bazează pe un singur lucru. Este această idee că putem continua să ne îmbunătățim pe noi înșine și organizațiile noastre. Orice fel de îmbunătățire necesită schimbare. La urma urmei, este vorba despre identificarea proceselor de afaceri, a problemelor și a eficienței care pot fi îmbunătățite. La prima vedere, excelența operațională poate părea tactică. De exemplu, v-ați putea gândi cum să raționalizați fluxurile de lucru, să desființați silozurile sau să integrați automatizarea. Sau v-ați putea gândi cum să obțineți îmbunătățiri ale proceselor pentru a ajunge la decizii mai bune.
Dar, atunci când eliminăm aspectele tactice, excelența operațională se bazează pe această idee de dezvoltare a echipelor. La urma urmei, principiile de bază ale excelenței operaționale se bazează pe oamenii care le conduc. Iar construirea unei organizații sănătoase este necesară pentru a atinge excelența operațională.
Ce se înțelege prin excelență operațională?
Dacă vă gândiți la glosarul de jargon corporatist, excelența operațională poate părea doar un alt cuvânt la modă.
Pentru a înțelege cu adevărat ce înseamnă, haideți să defalcăm definiția excelenței operaționale. Fiecare companie își desfășoară activitatea în anumite moduri. Există o mulțime de factori care intră în modul în care este condusă o afacere. Sunt câțiva factori care ne vin în minte: strategia de afaceri, modelele operaționale, managementul talentelor și al performanței și experiența clienților – doar pentru a numi doar câțiva.
Dacă ne gândim la acești factori ca la fundație, operațiunile sunt modul în care fundația se transformă în execuție. În termeni mai simpli, toți acești factori depind de operațiunile sale. De exemplu, strategia dvs. de gestionare a talentelor ar putea fi aceea de a angaja talente de top din diverse bazine de recrutare a candidaților. Operațiunile din spatele acestei strategii se bazează pe procesele de achiziție a talentelor, pe experiența candidatului și chiar pe procesul de integrare.
Ce este excelența operațională?
Excelența operațională este ceea ce organizațiile obțin atunci când stăpânesc funcționarea unei strategii. Este cel mai transparent, eficient și productiv mod de a atinge performanța optimă.
Și, deși poate părea ușor, este mult mai greu decât pare. Dar înainte de a ajunge la performanța optimă, înseamnă că a existat o călătorie pentru a ajunge acolo.
Sunt excelența operațională și îmbunătățirea continuă același lucru?
Pe scurt, nu. Dar excelența operațională și îmbunătățirea continuă au o relație simbiotică. De ce? Pentru a atinge excelența operațională, organizația trebuie să adopte îmbunătățirea continuă.
Îmbunătățirea continuă este o componentă esențială pentru atingerea excelenței operaționale.
De ce este importantă excelența operațională?
Haideți să vorbim despre importanța excelenței operaționale și de ce este importantă pentru afacerea dumneavoastră.
Excelența operațională deblochează performanța organizațională, crește satisfacția clienților și stimulează angajamentul angajaților. De asemenea, ajută la atragerea și păstrarea talentelor de top și creează un brand pozitiv de angajator.
Străduindu-vă să atingeți excelența operațională, iată câteva moduri în care aceasta ar putea aduce beneficii afacerii dvs:
Un proces decizional mai bun. Implementarea unui program de excelență operațională poate contribui la îmbunătățirea modului în care organizația dvs. ia decizii. Pentru a raționaliza fluxurile de lucru și a elimina ineficiența, excelența operațională necesită abilități bune de luare a deciziilor.
Fiind mai bine echipat pentru a răspunde nevoilor clienților. Fiecare afacere are un client. Și, de multe ori, satisfacerea nevoilor clienților poate fi o provocare. Dar implementarea îmbunătățirilor incrementale pentru a satisface clienții înseamnă că forța de muncă este mai bine echipată pentru a le satisface nevoile. La urma urmei, satisfacerea așteptărilor clienților este ceea ce va determina veniturile și creșterea.
Creșterea rezilienței și a capacității de adaptare la schimbare. Excelența operațională constă în a găsi ceea ce nu funcționează bine și în a face schimbările necesare. Aceasta necesită o mentalitate de creștere ascuțită și un simț al agilității pentru a putea rămâne rezilient. Într-o perioadă în care lucrurile se schimbă rapid, străduința de a atinge excelența operațională poate contribui la dezvoltarea rezilienței.
O cultură de companie înfloritoare. Cu toții am lucrat cu procese defecte sau cadre de luare a deciziilor eșuate. Este frustrant și poate cauza stres și chiar epuizare pentru angajați.
Dar atunci când organizațiile se străduiesc să obțină performanțe de înaltă calitate, se străduiesc, de asemenea, să elimine punctele dureroase pe care angajații le resimt în viața de zi cu zi. La sfârșitul zilei, aceasta duce la creșterea angajamentului angajaților, la colaborare și la o cultură de companie înfloritoare.
Pilonii excelenței operaționale
Haideți să analizăm metodologia din spatele excelenței operaționale. Iată câteva dintre principiile cheie ale excelenței operaționale.
Viziunea
Viziunea se referă la misiunea, scopul și “de ce” din spatele organizației. Este gândirea de clasă mondială, de mare perspectivă, care dă viață viziunii. Pentru a stabili viziunea, liderii unei organizații ar trebui să se gândească la:
- De ce există afacerea?
- Care este scopul muncii?
- Care este inima misiunii companiei?
- Care sunt valorile de bază ale companiei dumneavoastră?
- Fără o viziune sau un scop, organizațiile nu se pregătesc pentru succes.
Structurați
Acum, acest lucru începe să devină un pic mai tactic. Afacerile sunt complexe, cu echipe care se întind în întreaga organizație. Fiecare echipă are liderul său respectiv și obiective de îndeplinit.
Cu toate acestea, știm, de asemenea, că prioritățile se schimbă și se modifică. Obiectivele se schimbă, inițiativele se schimbă, la fel și problemele cu care se confruntă organizația.
Pentru a permite lucrul în echipă și o mai bună rezolvare a problemelor, totul se reduce la structura organizațională. În multe privințe, acesta este modul în care vă organizați cel mai bine echipele pentru a optimiza rezultatele.
Oameni
Există un fapt de netăgăduit despre organizații: acestea sunt formate din oameni.
Organizațiile se bazează pe oameni pentru a da viață proceselor, fluxurilor de lucru și proiectelor. Cu toate acestea, fără o conducere și o dezvoltare adecvată a angajaților, este posibil ca organizația dvs. să nu se pregătească pentru succes.
Principii
Realizarea unei îmbunătățiri durabile înseamnă că principiile dvs. trebuie să vă ajute să vă atingeți indicatorii cheie de performanță .
Asta înseamnă că operațiunile dvs. de afaceri trebuie să se mapeze pe principii cheie pentru a vă ajuta să vă mențineți îmbunătățirea continuă pe drumul cel bun. Pentru orice organizație, iată câteva lucruri la care trebuie să vă gândiți:
- Cum se corelează strategia dvs. de afaceri cu obiectivele dvs. cheie?
- Cum măsurați succesul? Ce măsurători cheie măsurați?
- Ce procese sau instrumente de gestionare a proiectelor folosiți?
- Cum vă măsurați fluxul de valoare?
- Cum arată fluxul de valoare?
Instrumente
Nu în ultimul rând, aveți nevoie de tehnologia potrivită pentru a vă îmbunătăți organizația. Strategia dvs. de transformare digitală ar trebui să vă ajute să vă permiteți succesul.
Acest pilon este important de examinat, deoarece ar putea duce la eliminarea ineficienței. Dar, mai bine, s-ar putea să găsiți găuri sau lacune în tehnologia dvs. actuală. S-ar putea să descoperiți că ați putea utiliza instrumente sau sisteme de sprijin suplimentare, cum ar fi coaching-ul, pentru a vă ajuta să vă permiteți succesul.
Pași pentru a vă îmbunătăți excelența operațională
Dacă doriți să vă îmbunătățiți excelența operațională, urmați acești pași.
Adoptați o mentalitate de creștere
În primul rând, scuturați-vă de orice prejudecăți cognitive și obiceiuri vechi, toxice. Este timpul să vă reanalizați procesele cu o privire proaspătă și onestă.
Adoptați o mentalitate de creștere cu scopul de a face îmbunătățiri. Examinați-vă procesele și identificați zonele care sunt defecte. Asigurați-vă că vă uitați la cauza principală a ceea ce cauzează blocaje, puncte dureroase sau provocări.
Adunați feedback
Deși este important să faceți o gândire științifică despre ceea ce puteți îmbunătăți, este la fel de important să colectați feedback.
Să zicem, de exemplu, că organizația dvs. funcționează în condiții de eficiență. Nu aveți timp sau resurse pentru a risca supraproducția de produse. Aveți nevoie ca afacerea dvs. să își îmbunătățească timpii de execuție și să devină mai bună în ceea ce privește producția.
Luați decizii strategice și stabiliți obiective
Până acum, sperăm că v-ați dat seama ce schimbări vor avea un impact maxim. Acum, este timpul să faceți o planificare strategică și să luați decizii.
Oricare ar fi cazul, deciziile dumneavoastră ar trebui să vă ajute să vă împingeți organizația într-o direcție mai bună. Sprijiniți-vă pe antrenorul dvs. pentru a vă ghida în modul în care luați deciziile pentru a permite o performanță optimă.
Investiți în dezvoltarea oamenilor dvs.
Dacă se desprind capacitățile de bază pentru a atinge performanța operațională, totul se reduce la modul în care vă dezvoltați oamenii.
Forța dumneavoastră de muncă trebuie să fie agilă, adaptabilă și rezistentă. Angajații dvs. trebuie să fie capabili să pivoteze și să prioritizeze sarcinile și strategiile potrivite. Dar, în același timp, trebuie, de asemenea, să răspundeți nevoilor angajaților dumneavoastră. Trebuie să le sprijiniți bunăstarea, să le oferiți oportunități de creștere și să le permiteți să își dezvolte și să își dezvolte competențele. Liderii dvs. trebuie să dezvolte abilități cheie de management pentru a ajuta la obținerea succesului echipei.
Măsurați-vă rezultatele
Îți amintești acele obiective pe care ți le-ai stabilit? Urmăriți și măsurați rezultatele.
După ce ați implementat schimbările, păstrați pulsul asupra modului în care aceste schimbări au contribuit la îmbunătățirea afacerii dumneavoastră. S-ar putea să găsiți lucruri noi de îmbunătățit în acest proces, ceea ce înseamnă că îmbunătățirea continuă ar trebui să fie mereu în prim-plan.
De asemenea, ar putea arăta că trebuie să vă revizuiți sau să vă schimbați obiectivele. Uneori, domeniul de aplicare al proiectului sau al obiectivului se schimbă pe măsură ce factorii externi și alte priorități se modifică. Rămâneți agil pe parcursul acestui proces și asigurați-vă că sunteți transparent și cu echipele dumneavoastră.
Păstrați liniile de comunicare deschise
Asigurați-vă că mențineți liniile de comunicare deschise pentru forța dvs. de muncă. Cum continuă angajații dvs. să își exprime feedback-ul? Cum construiți o cultură a feedback-ului în compania dumneavoastră? În ce moduri puteți împuternici o comunicare clară și transparentă pentru a fi în fața problemelor, în loc să reacționați la ele?
Excelența operațională nu este o călătorie ușoară. Dar este una care merită efortul, mai ales atunci când aveți la dispoziție sistemele și instrumentele de sprijin potrivite.