În timp ce unele organizații pot continua să funcționeze în același mod în care o făceau acum 50 de ani, climatul de afaceri competitiv de astăzi îi obligă pe distribuitori să se uite cu atenție la operațiunile de depozitare și să reevalueze modul în care aceste spații pot trece de la o cheltuială de capital pierdută la un centru de profit. Companiile din distribuție se află în prezent într-o fază de “adoptare prudentă a schimbării”. În același timp, 19% au declarat că adoptă o abordare de așteptare și 23% au dezvăluit că se mișcă încet și că sunt printre ultimii care adoptă tehnologia.
Deși abordarea “mijlocului precaut” față de inovația digitală nu este nouă, este o mentalitate care a afectat dintotdeauna industria distribuției. Și este motivul pentru care încă mai auzim companii care pronunță, fără să știe, ceea ce eu numesc cele mai scumpe șase cuvinte din distribuție: “Întotdeauna am procedat așa”.
Nu este surprinzător faptul că soluția implică, de obicei, adoptarea software-ului și a hardware-ului potrivit pentru a da un suflu nou operațiunilor. Acestea fiind spuse, multora le este greu să înțeleagă importanța adaptării pentru a evolua, chiar dacă este esențială pentru rezultatele financiare și longevitatea afacerii. Din păcate, urgența acestei nevoi nu este recunoscută de obicei decât atunci când este prea târziu.
Ieșiți din zona de confort
În anii în care am lucrat cu software de aplicații pentru întreprinderi pentru companii, unul dintre cele mai mari obstacole la care am fost martor este observarea modului în care factorii de decizie aleg să rămână în propria zonă de confort. Acest lucru este comun, dar cu siguranță nu este exclusiv pentru întreprinderile conduse de familii generaționale care sunt mulțumite cu status quo-ul.
Creșterea este grozavă. Asta până când începe să stea în calea abilității de a trimite bunurile la client cu precizie și la timp. La fel de îngrijorător este și faptul că am fost martor la întreprinderi de distribuție care au adăugat mai mulți angajați la depozitul lor sub pretextul “creșterii” – când ceea ce fac de fapt este să sprijine procese manuale ineficiente, care depind în mare măsură de cunoștințele instituționale. Ceea ce constată adesea aceste organizații este că adăugarea mai multor angajați nu aduce neapărat o productivitate mai mare, deoarece procesele bazate pe hârtie le refuză capacitatea de a atinge un nivel de precizie și eficiență necesar pentru a rămâne competitive într-o lume din ce în ce mai digitală.
Atunci când proprietarii devin mulțumiți în abordarea “întotdeauna am procedat în acest fel” în ceea ce privește operațiunile de depozitare, aceștia riscă să fie nevoiți să ridice în cele din urmă steagul alb și să își vândă afacerea. Este o strategie de ieșire nefericită și nu este plăcut să te gândești la ea. Pentru a evita un astfel de sfârșit fatidic pentru organizațiile lor, distribuitorii trebuie să învețe din poveștile de eșec și să aibă mentalitatea de a continua să evolueze cu tehnologia vremurilor care le menține operațiunile eficiente și afacerea lor competitivă.
Conceptualizați nevoia
În timp ce industria noastră avansează cu noile tehnologii, încă mai văd depozite și centre de distribuție care folosesc tehnici de modă veche, cum ar fi tablourile albe sau foile de calcul pentru a gestiona logistica de intrare și de ieșire. Pentru unii, problema este mai puțin legată de faptul că sunt blocați într-o zonă de confort și mai mult de o luptă pentru a concepe autonomia și beneficiile financiare ale acestor noi tehnologii. Cu alte cuvinte, conceptualizarea nevoii devine un obstacol.
Pentru a-i ajuta pe distribuitori să recunoască aceste obstacole ca fiind adevăratele oportunități pe care le reprezintă, furnizarea de exemple este esențială. Să spunem că luați în considerare un sistem de gestionare a depozitului pentru a eficientiza și automatiza operațiunile. S-ar putea să vi se spună că un un sistem de gestionare va avea un efect de propagare pozitiv asupra întregii dvs. organizații, și că vă puteți aștepta să vedeți câștiguri operaționale semnificative în aproape fiecare zonă funcțională a depozitului, de la recepție, intrare în depozit și preluare până la numărarea ciclurilor, expediere și multe altele. Dar haideți să acoperim cum arată aceste câștiguri în practică.
Gândiți-vă la un un sistem de gestionare, de exemplu. La cel mai elementar nivel, un sistem de gestionare elimină procesele bazate pe hârtie care împiedică în mod direct creșterea companiei. Sistemele bazate pe hârtie duc în mod inerent la mai multe erori și la frustrarea clienților, deoarece de fiecare dată când un manager de depozit rezolvă o eroare, aceasta costă compania bani. Hârtia nu va concura niciodată cu sistemele automatizate. Pe lângă ineficiența operațională, gândiți-vă la banii irosiți pe materialele și consumabilele necesare pentru a susține procesele manuale (de exemplu, toner, capse, clipboard-uri, dulapuri de arhivare, spațiu de depozitare etc.). Dacă o companie de distribuție dorește să concureze pe baza acurateței de preluare, a livrării și a îmbunătățirii serviciilor pentru clienți, un sistem de gestionare i-ar permite să renunțe definitiv la hârtie.
Să luăm acest exemplu cu un pas mai departe. Un sistem de gestionare care oferă gestionarea transportului de intrare permite un control complet asupra programării livrărilor prin simpla atribuire de ore și intervale specifice. Astfel, se asigură că echipamentul și forța de muncă potrivite sunt pregătite pentru descărcare (de exemplu, încărcat pe paleți vs. încărcat pe podea). Când ajunge transportul, angajații pot verifica camioanele la intrare și la ieșire, deoarece sistemul captează automat măsurători pe ambele părți ale operațiunii. Oferindu-le managerilor de depozit posibilitatea de a supraveghea mai eficient timpul, spațiul, angajații și furnizorii, este un câștig pentru toată lumea.
Întrebați orice distribuitor responsabil cu îndeplinirea comenzilor de comerț electronic și vă va spune că retururile reprezintă o problemă importantă. Un sistem de gestionare potrivit vă poate face viața mai ușoară prin gestionarea logisticii pentru gestionarea retururilor. Aceste instrumente îi ajută pe distribuitorii de comerț electronic să realizeze economii semnificative la costurile de expediere pentru companie și pentru clienții săi.
Atunci când examinați în mod conștient obstacolele și vă deschideți mintea la modul în care tehnologia poate deschide calea pentru îmbunătățirea afacerii dumneavoastră, este mai ușor să conceptualizați și să justificați o investiție. Acest lucru vă permite să forjați dincolo și să vă îndepărtați de orice stagnare care provine din acea mentalitate de tipul “întotdeauna am procedat așa”.
Transformați obstacolele în oportunități
Adoptarea tehnologiei și a transformării digitale nu înseamnă să renunți la control sau să abandonezi zona de confort, ci să îți schimbi perspectiva. În același timp, de obicei, totul se reduce la adoptarea de către utilizatori și la încrederea în software și hardware pentru a face treaba pentru care a fost conceput.
Cheia este să găsiți un parteneriat autentic cu un furnizor care să ofere depozitului sau centrului dvs. de distribuție tehnologia potrivită și suportul necesar pentru a promova o schimbare de paradigmă care va transforma efectiv obstacolele percepute în oportunități viabile. Rezultatul poate ajuta afacerea dvs. să reducă cheltuielile și să elimine, de asemenea, practicile manuale învechite și costisitoare.