Porcii sunt produși în aer liber sau în interior, producția în aer liber fiind opțiunea cu costuri mai mici pentru noii crescători de porci. În ghidul nostru practic veți găsi tot ce aveți nevoie pentru a începe și a vă administra propria fermă de porci. Faceți o estimare a tipului și a numărului de clienți care ar putea cumpăra produsele dvs. pentru a vă asigura că unitatea dvs. de creștere a porcilor va avea cât mai mult succes. Acest lucru este deosebit de important dacă doriți să adăugați valoare animalelor pe care le produceți prin vânzarea directă către public.
Vânzări comerciale
S-ar putea să constatați că o mare parte din vânzările dvs. vor fi vânzări comerciale. Clienții dvs. comerciali pot include:
- lanțurile naționale de supermarketuri și alți mari comercianți cu amănuntul de produse alimentare
- prelucrători de carne și abatoare
- producători
- angronomii
- comercianți cu amănuntul și firme de catering locale
În cazul în care intenționați să aprovizionați marile întreprinderi, contactați-le pentru a vă face o idee despre prețul pe care vă așteptați să îl primiți, precum și despre orice alte detalii contractuale relevante, cum ar fi cerințele de hrănire, penalizările în cazul în care animalele dumneavoastră nu ating obiectivele specificate și așa mai departe.
S-ar putea să constatați că aderarea la un grup de producători sau la o cooperativă este cel mai eficient mod de a vinde către organizațiile mari.
În mod similar, dacă intenționați să aprovizionați direct comercianții cu amănuntul și unitățile de catering locale, este o idee bună să le contactați pentru a afla dacă ar fi dispuși să vă accepte produsele și ce presupune de fapt aprovizionarea acestor întreprinderi. De exemplu, este probabil că va trebui să plătiți pentru ca animalele dumneavoastră să fie sacrificate și pregătite de un abator înainte de a vinde carnea sau carcasele către unitățile locale. Este posibil ca unii – cum ar fi comercianții cu amănuntul locali – să dorească ca dumneavoastră să ambalați produsele.
Vânzări directe
Dacă intenționați să vindeți direct către public – fie prin intermediul propriului punct de vânzare, fie la un târg al fermierilor sau în alt mod – încercați să stabiliți dacă există o cerere suficientă în zona dumneavoastră pentru carnea vândută în acest mod. Vizitând piețele locale ale fermierilor și discutând cu producătorii care vând deja în cadrul acestora, vă veți face o idee bună despre nivelul cererii din zona dumneavoastră și veți putea identifica lacunele de pe piață pe care le puteți acoperi.
Aflați ce își doresc oamenii
Dacă intenționați să vindeți o mare parte din produsele dumneavoastră prin intermediul comercianților cu amănuntul și al punctelor de catering locale, luați în considerare posibilitatea de a realiza un sondaj în rândul acestor întreprinderi pentru a afla ce sector de piață ar trebui să vizați. Discutați cu potențialii clienți pentru a stabili tipul de produse care este popular. De exemplu, s-ar putea să constatați că anumite bucăți de carne sunt mai des cumpărate și că produsele cu valoare adăugată, cum ar fi bucățile de carne gata de gătit, pregătite cu ierburi sau cu o marinată, se vând foarte bine – un exemplu în acest sens este carnea de porc trasă, care a captat imaginația publicului. De asemenea, s-ar putea să constatați că produsele crescute în aer liber și cele organice sunt foarte populare, precum și tot ceea ce este specific regiunii dumneavoastră – cum ar fi rasa de animale sau modul în care se vindecă carnea.
Tipuri de ferme de porci
Există două tipuri principale de creștere a porcilor în România, producția în interior și producția în aer liber. Producția în spații închise este încă cea mai populară, reprezentând aproximativ 60% din toate efectivele, iar efectivele în aer liber reprezintă restul de 40%, deși producția în aer liber a câștigat în popularitate în ultimii ani. Turmele de interior pot fi intensive sau semi-intensive.
Turmă de interior
Turmele de porci de interior sunt ținute într-un climat cald constant. Acestea sunt fie turme de reproducere, fie turme de hrănire.
Turmă de reproducere
Turma de reproducere este formată din scroafe și purcei (înainte de înțărcare) și vieri. După ce scroafele au în jur de 6 sau 8 luni, ele sunt împerecheate cu vierii sau fecundate prin inseminare artificială. După ce nasc, scroafele își hrănesc în general puii timp de 3 sau 4 săptămâni, până când purceii sunt înțărcați.
Purceii sunt mutați în cotețe separate, unde rămân până când ajung la o greutate de aproximativ 30 kg.
Hrănirea turmei
Turmă de hrănire este termenul dat porcilor care sunt îngrășați până la greutatea de sacrificare. Multe ferme de porci au atât un efectiv de reproducere, cât și unul de hrănire. Într-o fermă cu ambele tipuri de turmă, purceii care au ajuns la aproximativ 30 kg (cunoscuți sub numele de purcei înțărcați) sunt mutați în cotețe de creștere până când ajung la greutatea de sacrificare de aproximativ 90 kg.
Turmă în aer liber
Turmele în aer liber sunt încă minoritare în Marea Britanie, dar numărul lor a crescut rapid în ultimii ani. Deoarece creșterea porcilor în aer liber tinde să fie mai puțin intensivă, necesită mai puține investiții de capital, astfel încât este atractivă pentru cei care încep. În general, porcii crescuți în aer liber sunt parțial Duroc, o rasă suficient de rezistentă pentru a rezista la fluctuațiile condițiilor meteorologice și ale temperaturilor.
În efectivele de porci în aer liber, scroafele sunt de obicei adăpostite în barăci ondulate, cunoscute sub numele de arcuri, și au acces la câmp. Majoritatea purceilor produși de scroafele din turmele în aer liber sunt îngrășați în cotețe de creștere în interior.
Performanța efectivelor
Atunci când faceți previziuni financiare pentru unitatea dumneavoastră de creștere a porcilor, este important să folosiți estimări realiste pentru performanța fizică a efectivului, inclusiv să țineți cont de moartea unui anumit procent de animale.
Vă puteți aștepta la următoarele performanțe:
Turme de interior
- Mortalitatea scroafelor: 6%.
- Născuți pe scroafă pe an: 2.3
- Mortalitatea porcilor născuți vii: 11%.
- Porci crescuți pe scroafă pe an: 27
Turme în aer liber
- Mortalitatea scroafelor: 4%.
- Născuți pe scroafă pe an: 2.2
- Mortalitatea porcilor născuți vii: 13%.
- Porci crescuți pe scroafă pe an: 23
Cifrele se bazează pe mediile naționale și din județe aparte și sunt utilizate doar în scop ilustrativ. Rezultatele dumneavoastră pot fi semnificativ diferite.
Estimarea vânzărilor
Atunci când faceți o estimare a veniturilor din vânzări, trebuie să luați în considerare:
- prețul pe care îl veți primi, ținând cont de faptul că prețurile la porci pot fluctua semnificativ de la un an la altul
- cantitățile pe care le veți vinde (numărul de porci pe an sau volumul de bucăți de carne de porc și alte produse din carne de porc, dacă intenționați să vă prelucrați animalele pentru a le adăuga valoare)
- orice alte venituri din alte surse decât unitatea de creștere a porcilor.
De asemenea, trebuie să luați în considerare aspecte precum:
- propria experiență (sau lipsa acesteia)
- niveluri neașteptate de mortalitate în rândul animalelor dumneavoastră
- un număr de porci crescuți mai mic decât cel anticipat
Cumpărați o afacere existentă
S-ar putea să decideți să cumpărați o fermă de porci existentă, mai degrabă decât să vă începeți propria afacere de la zero. Cumpărarea unei întreprinderi în funcțiune poate însemna că stocul, clienții, vânzările regulate, personalul, spațiile și utilajele sunt deja existente.
Încercați să stabiliți motivul pentru care afacerea este de vânzare – de exemplu, proprietarul dorește să se retragă sau există un alt motiv personal pentru a vinde – în ultimii ani, mulți mici crescători de porci au părăsit industria deoarece le-a fost din ce în ce mai greu să ajungă la profit.
Cercetarea de piață a sectorului în ansamblu vă va ajuta să stabiliți dacă proprietarul vinde sau nu pentru că nu mai poate genera suficiente venituri din afacere. Acest lucru nu trebuie neapărat să vă descurajeze – este posibil să fiți încrezător că metoda de creștere a porcilor pe care o propuneți va avea succes, indiferent de rezultatele financiare anterioare obținute de vânzător.
Dar cumpărarea unei afaceri poate fi un proces periculos și costisitor dacă nu aveți în echipa dumneavoastră competențele și experiența potrivite, inclusiv cunoștințele juridice și financiare. Stabiliți poziția comercială și financiară reală, astfel încât prețul pe care îl plătiți pentru afacere să nu fie prea mare.