Știm cu toții că, atunci când suntem fericiți, avem mai multă energie, suntem mai puțin stresați, suntem mai creativi, îi ajutăm mai mult pe ceilalți și realizăm mai multe. Cu toate acestea, atunci când vine vorba de locurile de muncă, aceeași “formulă” nu pare să se aplice de multe ori. În timp ce menținerea fericirii clienților și a clienților a fost un punct central al succesului în afaceri de ani de zile, asigurarea fericirii angajaților nu a fost întotdeauna o prioritate atât de mare. Dar dacă suntem mai energici, mai creativi și facem mai multe lucruri atunci când suntem fericiți, iar companiile doresc să fie mai productive și mai profitabile, rezultă că a avea angajați fericiți și implicați este un lucru pentru care orice angajator ar trebui să depună eforturi. Volumul tot mai mare de cercetări privind implicarea angajaților și legătura cu profitabilitatea este de necontestat – angajați fericiți înseamnă productivitate sporită și profitul mai mare. Indiferent dacă ne uităm la startup-uri antreprenoriale sau la întreprinderi mari, stabilite, același lucru este valabil: Oamenii sunt mai productivi și mai creativi atunci când au mai multe emoții pozitive.
Oamenii pozitivi și fericiți nu numai că au mai multe șanse să vină cu o idee nouă sau să rezolve o problemă complexă în aceeași zi, dar o fac și a doua zi.
Crearea unui loc de muncă plin de oameni fericiți nu este atât de dificilă pe cât ați putea crede. Și nu este vorba despre creșteri salariale.
Construirea încrederii
În cadrul companiei trebuie să fie ierarhia nevoilor umane, încrederea se află la bază. În vârful piramidei, se află calitățile asociate cu implicarea: autoactualizarea, creativitatea și rezolvarea problemelor.
Reducerea decalajului dintre aceste niveluri este cheia pentru angajați performanți și fericiți.
Atunci când angajații simt că li se acordă încredere pentru a-și îndeplini funcțiile de la locul de muncă, ei au libertatea și încrederea de a se implica în mod creativ și de a participa la rezolvarea problemelor, ceea ce, la rândul lor, creează un sentiment de valoare, maximizându-le contribuția.
Asigurați-vă doar că vă țineți promisiunile pe care le faceți. Promisiunile încălcate vor elimina orice sentiment de încredere pe care l-ar putea avea!
Oferiți un feedback consistent
Cei mai mulți oameni vor să știe că “fac lucrurile bine” sau, cel puțin, să știe cum se pot îmbunătăți pentru a fi cei mai buni.
Furnizarea unui feedback consistent deschide comunicarea între angajați și manageri, iar beneficiile curg în ambele sensuri – angajații înțeleg mai bine unde reușesc și ce necesită mai multă atenție; managerii culeg informații despre dinamica biroului și fluxul zilnic de lucru.
Dar feedback-ul este eficient doar atunci când este oferit în mod obiectiv și corect și ar trebui tratat ca un instrument de instruire, nu ca o pedeapsă sau o sancțiune.
Respectați-vă angajații
Noile cercetări sugerează că fericirea generală în viață este mai mult legată de cât de mult ești respectat și admirat de cei din jurul tău, nu de statutul care provine din câți bani ai ascuns în contul bancar.
O parte crucială a promovării angajamentului angajaților este recunoașterea și utilizarea abilităților și calităților unice pe care o persoană le aduce la masa de lucru.
Înțelegerea și susținerea angajamentelor unui angajat în afara serviciului, cum ar fi responsabilitățile de îngrijire sau activitățile de serviciu în comunitate, sporesc loialitatea și angajamentul față de locul de muncă, ambele traducându-se în profit pentru dumneavoastră!
Oferirea de oportunități de creștere în carieră
Angajații care sunt pe deplin implicați și care demonstrează “nirvana” pe care o reprezintă satisfacția profesională și inițiativa nu vor dori să fie puși la colț pentru a se chinui cu aceleași sarcini zi de zi. Dacă vă doriți cu adevărat ca cineva să fie un membru productiv și contributiv al echipei dvs. anul viitor și anul următor, atunci oferirea de oportunități de creștere în carieră este o modalitate sigură de a face acest lucru să se întâmple.
Câteva idei sunt compensarea educației avansate, finanțarea participării la conferințe și participarea la programe interne de mentorat.
Dezvoltarea carierei îmbunătățește seturile de competențe ale angajaților, ceea ce vă va îmbogăți și mai mult afacerea și, de asemenea, le comunică angajaților că sunt membri importanți ai echipei, de la care se așteaptă să învețe modalități noi și mai bune de a îndeplini obiectivele și obiecțiile.
Împărtășirea imaginii de ansamblu
Dacă doriți ca cineva să facă parte din vis, trebuie mai întâi să împărtășiți visul cu el.
Oamenii se implică mai ușor într-o sarcină sau într-un proiect dacă știu atât scopul sarcinii, cât și contribuția pe care efortul lor o va aduce la o imagine de ansamblu. Petreceți timp pentru a vă asigura că angajații dvs. înțeleg obiectivele și viziunea afacerii și veți fi răsplătiți cu un nivel crescut de implicare. Nu este vorba doar de organigrame, declarații de misiune și diagrame de venituri.
Oamenii vor să înțeleagă modul în care obiectivele pe care le îndeplinesc contribuie la succesul general al companiei.
Stabilirea unor obiective clare
Psihologii sunt de acord că oamenii muncesc cel mai bine și cel mai intens atunci când se străduiesc să atingă un obiectiv specific și provocator.
Obiectivele definibile le oferă angajaților o foaie de parcurs atât pentru a le trasa progresul, cât și pentru a determina resursele necesare pentru a îndeplini obiectivele pe parcurs.
Mai important, stabilirea obiectivelor insuflă muncii zilnice un sentiment de scop.
Lucrătorii mai fericiți consideră că munca lor are sens, ceea ce sporește sentimentul lor de valoare, ceea ce, după cum am aflat deja, îmbunătățește rezultatele financiare.
Recunoașterea succesului
Angajații fericiți și implicați sunt auto-motivați să meargă mai departe și dincolo de ceea ce le cere datoria. Ei își însușesc sarcinile și se simt mândri că le îndeplinesc la maximul capacităților lor. Dar nimeni nu va continua așa fără un feedback pozitiv. Recunoașteți munca bine făcută și acordați credit acolo unde se cuvine – o buclă de feedback pozitiv vă va asigura că angajatul dumneavoastră fericit și performant rămâne așa.
Deși multe companii oferă bonusuri și stimulente ca parte a pachetului salarial, recompensele de performanță nu trebuie să fie legate de bani pentru ca acestea să fie eficiente. Cel mai eficient motivator dintre toate este recunoașterea publică – beneficiarul se bucură de un statut social ridicat, de bucuria de a fi lăudat și, eventual, de o responsabilitate sporită și de oportunități de promovare.
Există multe modalități de a crea oportunități de recunoaștere publică a performanțelor înalte în organizația dumneavoastră – încorporați-o în fiecare eveniment organizat la nivelul întregii companii, organizați un buletin intern, introduceți un premiu pentru angajatul lunii sau pur și simplu faceți un “shout-out” în mijlocul biroului!
Practicați comunicarea deschisă
Diferența dintre un manager mediocru și unul eficient se reduce adesea la comunicare.
Mai exact, lipsa de transparență de sus în jos este adesea la originea problemei, dar responsabilitatea pentru o comunicare eficientă nu se află doar pe umerii directorilor executivi.
Cercetările din domeniul afacerilor subliniază în mod repetat rolul critic pe care îl joacă managerii de mijloc în construirea unei relații deschise și oneste cu angajații. Iar acest lucru nu înseamnă doar să te plimbi pe aici și să spui linia companiei – angajații pot detecta lipsa de sinceritate de la o milă distanță!
Nu vă fie teamă să răspundeți la întrebări, să oferiți informații și să fiți cât mai direct și mai direct posibil cu privire la ceea ce poate fi abordat. Pe scurt, o bună comunicare ajunge în centrul implicării angajaților.
Oferiți opțiuni de lucru flexibile
Dispozitivele mobile și rețelele WiFi le permit angajaților să își facă treaba practic de oriunde, iar împuternicirea oamenilor să își facă treaba chiar și atunci când nu sunt vizibili la birou este o altă modalitate de a arăta respect și de a crea încredere, ambele contribuind în mare măsură la fericirea angajaților și la îmbunătățirea productivității.
Opțiunile de lucru flexibile includ totul, de la telemuncă la săptămâni de lucru comprimate și la luarea de concedii prelungite pentru a se ocupa de angajamentele familiale sau comunitare.