Când ne gândim la menținerea unui echilibru între viața profesională și cea privată, nu este oare același lucru pentru manageri? Este vorba despre un stil de viață care pune în valoare ambițiile profesionale și bunăstarea generală, fără a pune una mai presus de cealaltă. Un studiu a constatat că 60% dintre angajați dau vina pe șefii lor pentru echilibrul inegal dintre viața profesională și cea privată.
Managerii se confruntă cu provocări diferite atunci când încearcă să își mențină echilibrul între viața profesională și cea privată în comparație cu angajații. Și, deși deseori doresc să creeze un precedent sănătos, este greu. Nu puteți delega decât atât de multe sarcini pentru a vă limita volumul mare de muncă.
Toată lumea merită un echilibru sănătos între viața profesională și cea privată, dar nu toată lumea știe ce este necesar pentru a-l menține. Pentru a învăța cum să ai un echilibru bun între viața profesională și cea privată este nevoie de dedicare, responsabilitate și multă muncă. La început, s-ar putea să vi se pară imposibil, dar este realizabil – chiar și pentru manageri. Iar noi vă vom explica cum.
Aceasta este o sarcină dificilă pentru manageri. Managerii depun o mulțime de eforturi pentru ca mediul de lucru și echipa să funcționeze fără probleme.
managerii sunt cu 27% mai predispuși decât angajații lor să simtă stres la locul de muncă, ceea ce le crește riscul de epuizare. De asemenea, aceștia au mai multe întreruperi la locul de muncă, ceea ce îi obligă să facă mai multe lucruri în același timp, ceea ce dăunează concentrării și risipește energia valoroasă.
Fără un bun echilibru între viața profesională și cea privată, managerii riscă să aibă un stil de viață nesustenabil, care le cere să lucreze multe ore și să se odihnească cât mai puțin. Ei ar putea fi chiar în pericol de a deveni dependenți de muncă.
Acest lucru este valabil mai ales pentru lucrătorii la distanță. Munca la distanță depășește uneori granițele și ajunge să se infiltreze în viața noastră personală. De aceea, îngrijirea de sine și timpul personal sunt și mai importante. Ne oferă șansa de a ne relaxa și de a ne reîncărca înainte de a ne întoarce la muncă.
Un nou apel la acțiune
Ce puteți face pentru a vă îmbunătăți propriul echilibru între viața profesională și cea privată în calitate de manager?
Echilibrul dintre viața profesională și cea privată nu se va îndrepta de la sine peste noapte. Este nevoie de un efort constant pentru a vedea rezultatele, dar beneficiile merită.
Managerii nu sunt singurii care au nevoie de un echilibru între viața profesională și cea privată. Fiecare membru al echipei merită un echilibru între muncă și viața de acasă.
Cum pot contribui relațiile personale la echilibrul dintre viața profesională și cea privată?
Faptul că știm cum să ne gestionăm echilibrul dintre viața profesională și cea privată și provocările pe care le întâlnim în afara locului de muncă ne va ajuta să fim manageri mai buni.
Locul nostru de muncă ar putea avea o mulțime de avantaje și să aibă ca scop combaterea epuizării, dar sistemul nostru de sprijin în afara serviciului este la fel de special. Cercetările au arătat că sprijinul social ajută la moderarea stresului de la locul de muncă, la dezvoltarea rezilienței și la creșterea satisfacției în viață.
Delegarea este o modalitate de a lucra pentru a avea un echilibru mai bun între muncă și viața personală. Ajută la ușurarea volumului de muncă și la lucrul mai eficient la sarcinile care au nevoie de atenția dvs. specifică. În plus, le permite celorlalți membri ai echipei să își consolideze abilitățile sau să învețe ceva nou. Considerați că face parte din formarea managerilor în materie de echilibru între viața profesională și cea privată.
Să îți asumi prea multă muncă nu este bun pentru sănătatea ta mentală sau fizică, indiferent cât de importante crezi că sunt sarcinile tale. Delegarea este o modalitate de a vă oferi o șansă de a avea mai mult spațiu de respirație, dar să aveți totuși munca finalizată.
O concepție greșită frecventă despre echilibrul dintre viața profesională și cea privată este că acesta înseamnă pur și simplu să îți iei timp liber după ce ai lucrat mult. Atunci când vorbiți despre modul în care vă gestionați echilibrul dintre viața profesională și cea privată, este mai bine să vă gândiți la el ca la un ciclu. În fiecare zi, ar trebui să faceți alegeri care să permită un echilibru sănătos între viața profesională și cea privată, mai degrabă decât să trăiți în extreme.
Recuperarea de la epuizare nu se întâmplă peste noapte, dar nici ajungerea la epuizare nu se întâmplă. Găsirea echilibrului în fiecare zi vă va ajuta să vă mențineți sănătos.
Un echilibru sănătos între viața profesională și cea privată pentru manageri ar trebui să se afle în fruntea listei de priorități. Suprasolicitarea îi împiedică pe oameni să se bucure de viața lor în afara serviciului, alături de prieteni, membrii familiei și cei dragi. Dar un sistem de sprijin, autocunoașterea și limitele îi ajută pe oameni să atingă un bun echilibru între viața profesională și cea privată.
Înțelegem cât de dificil este pentru manageri să realizeze acest lucru, iar găsirea unui echilibru superb între viața profesională și cea privată pentru directori este o provocare. Aceștia nu se pot deconecta și lăsa toate responsabilitățile în urmă dintr-o dată.