În timp ce conversațiile consumatorilor despre climă au oscilat timp de decenii, anul 2020 a marcat un punct de cotitură. Combinația dintre escaladarea pericolelor climatice și o nouă conștientizare a consumatorilor a declanșat o urgență și o acțiune fără precedent în jurul crizei climatice. Sustenabilitatea determină consumatorii să schimbe mărcile de la care fac cumpărături în funcție de faptul dacă acestea fac oferte sustenabile.
Ce este mișcarea pentru sustenabilitate?
În ciuda evenimentelor mondiale actuale și a inflației, consumatorii sunt mai interesați ca niciodată să cumpere produse durabile.
Sustenabilitatea este importantă deoarece ne permite să ne satisfacem nevoile sociale și economice fără a pune în pericol societatea noastră.
Interesul față de sustenabilitate este în creștere după pandemie
Interesul pentru sustenabilitate a scăzut pentru scurt timp în timpul pandemiei, deoarece țările s-au orientat către încercarea de a opri cu orice preț răspândirea. Lanțurile globale de aprovizionare s-au oprit brusc, iar dorința consumatorilor de bunuri s-a evaporat peste noapte. În 2020, doar 51% dintre respondenți au indicat că sustenabilitatea era cel puțin “oarecum importantă”.
Este important faptul că sondajele anterioare demonstrează că preocuparea consumatorilor pentru sustenabilitate nu a făcut decât să crească. În 2019, 68% au răspuns că sustenabilitatea era “oarecum importantă”.
Sustenabilitatea cu orice preț?
Sustenabilitatea vine adesea cu un preț, dar, în ciuda inflației și a altor perturbări globale, mulți români sunt deschiși la cumpărături sustenabile.
Legat de costuri este, de asemenea, locul în care consumatorii fac cumpărături. Sustenabilitatea îi determină pe consumatori să schimbe mărcile de la care fac cumpărături în funcție de faptul dacă acestea fac oferte sustenabile.
Consumatorii se așteaptă la transparență
Practicile de producție sustenabilă nu sunt singura preocupare a consumatorilor – așteptările privind transparența au continuat, de asemenea, să crească. Cererea pentru o transparență sporită a crescut față de 2020, când doar 23% au raportat că mărcile ofereau suficientă transparență în practicile lor de sustenabilitate. Astăzi, în 2022, 34% au considerat că mărcile erau suficient de transparente. Mulți producători la nivel mondial includ conservarea planetei în planurile lor de afaceri.
În prim-planul sustenabilității se află practica standardelor etice de muncă. Sondajul a relevat că 32% dintre respondenți consideră că mărcile ar trebui să se angajeze să respecte practicile etice de muncă și că aceasta ar trebui să fie prioritatea lor.
În urma acestui anunț, 49% dintre respondenți au indicat că ar dori să vadă mai multă sustenabilitate din partea diferitelor mărci. Interesant este faptul că 23% s-au opus, deoarece se tem că ar putea duce la produse mai scumpe.
Schimbarea radicală a condițiilor de muncă și a stilului de viață va continua să catalizeze noi cerințe, așteptări și comportamente în 2021 și pe parcursul întregului deceniu.
Pe măsură ce sensibilitatea consumatorilor față de mediul înconjurător exercită o influență mai puternică asupra deciziilor de cumpărare în mai multe categorii de achiziții, strategia dumneavoastră de sustenabilitate devine esențială nu numai pentru a vă reveni din pandemie, ci și pentru a dezvolta rezistența pe termen lung. Pregătirea pentru drumul care ne așteaptă începe cu măsurarea gradului de urgență cu care clienții dumneavoastră caută, analizează și plătesc pentru mărcile care devin ecologice.