La nivel mondial, există șomaj și șomaj din cauza lipsei de competențe ușoare. Importanța competențelor de bază este resimțită puternic în toate instituțiile de învățământ la nivel mondial pentru a spori capacitatea de angajare și ocuparea forței de muncă, precum și în toate organizațiile globale pentru a spori productivitatea și performanța.
În prezent, cercetările privind competențele ușoare sunt insuficiente. Există mai multe mituri cu privire la competențele ușoare , deoarece este încă o disciplină în evoluție. Aceasta este confundată cu abilitățile umane, abilitățile de viață, abilitățile de gestionare a vieții și inteligența emoțională, pentru a numi doar câteva dintre acestea. Cercetătorilor, cercetătorilor și educatorilor le este greu să ajungă la o definiție universală a competențelor puternice. Le este și mai greu să creeze un curriculum standard. În plus, există o nevoie urgentă de explorare a instrumentelor și tehnicilor de măsurare a competențelor transversale pentru a se asigura rezultate eficiente ale formării. Prin urmare, este nevoie de o cercetare intensivă pentru a oferi sfințenie acestei discipline.
Ce sunt competențele transversale (ușoare/soft)?
Competențele sunt de obicei împărțite în competențe tehnice și competențe generale. Unele dintre competențele generale care sunt comportamentale se încadrează în categoria competențelor soft. Prin urmare, competențele soft sunt o colecție de competențe care sunt esențiale pentru a supraviețui și a reuși în viața personală, profesională și socială. Ele sunt complementare competențelor dure. Aceste hard skills sunt, de asemenea, cunoscute sub numele de competențe tehnice sau competențe de domeniu. Soft skills pot fi descrise ca fiind prezentarea eficientă a hard skills. În plus, modul în care spui este la fel de important ca și ceea ce spui. Asta înseamnă că competențele soft sunt la fel de importante alături de competențele hard. Competențele hard pot fi văzute în CV-ul dumneavoastră, în timp ce competențele soft(ușoare) pot fi observate în cadrul interviului de angajare. O combinație de hard skills și soft skills te ajută să devii un profesionist de succes și să excelezi ca lider eficient.
Semnificația competențelor soft(ușoare)
Există nenumărate avantaje cu competențele ușoare. Acestea creează o impresie pozitivă asupra celorlalți. Ele construiesc relații pozitive. Ele sporesc capacitatea de angajare și longevitatea locului de muncă. Ele înzestrează cu empatie și abilități de comunicare. Ele scad rata de uzură a angajaților și angajează angajații în mod eficient. Promovează fraternitatea și camaraderia, ceea ce duce la îmbunătățirea performanțelor organizaționale și a productivității. Ele maximizează capitalul uman, oferind un randament mai mare al investiției. Ajută la conducerea eficientă a echipelor. Ele elimină conflictele. În cazul în care conflictele sunt împinse, acestea pot fi rezolvate pe cale amiabilă cu un rezultat avantajos pentru ambele părți. Ajută la luarea deciziilor în mod eficient și asigură o mai bună îngrijire și atenție a clienților. Ajută la convingerea celorlalți și la gestionarea eficientă a resurselor. Ele pot fi transferate la orice loc de muncă, industrie sau organizație și sunt cunoscute sub numele de competențe transferabile.
Majoritatea liderilor nu cunosc toate domeniile. Aceștia utilizează expertiza altora și o aliniază cu obiectivele organizaționale. Ei iau decizii prin consultarea membrilor echipei lor. Prin urmare, competențele transversale îi ajută foarte mult pe lideri să ia decizii cu succes.
Există o importanță tot mai mare acordată competențelor transversale la nivel global. Pe măsură ce războiul pentru talente se intensifică, lumea corporatistă a realizat importanța programelor de formare pentru dezvoltarea leadershipului și a programelor de formare în domeniul competențelor soft.
Prin urmare, există o nevoie urgentă de a oferi formare în domeniul dezvoltării leadershipului și formare în domeniul competențelor ușoare. Nevoia de competențe ușoare crește pe măsură ce liderii cresc de la nivelul operațional la nivelul strategic de management.
Liderii de la nivel superior se concentrează pe conducerea oamenilor. Există trei competențe esențiale pentru liderii de la toate nivelurile – competențe tehnice, competențe umane și competențe conceptuale. Pe măsură ce liderii ajung la nivel senior, este necesar să posede mai multe competențe umane și mai puține competențe tehnice, în timp ce nevoia de competențe conceptuale rămâne constantă la fiecare nivel de management.
Puteți găsi abilitățile hard pe CV, în timp ce puteți găsi abilitățile ușoare în timpul unui interviu de angajare. Competențele solide vă aduc un interviu, în timp ce competențele transversale vă ajută să vă angajați. Prin urmare, atât competențele puternice, cât și cele ușoare sunt esențiale pentru a obține un loc de muncă. După ce vă alăturați unui loc de muncă, competențele ușoare vă ajută să supraviețuiți la locul de muncă, în timp ce competențele puternice vă ajută să vă dovediți profesional.