Personalizarea devine un avantaj căutat la locul de muncă. Angajații nu mai acceptă o experiență generică, care nu îi sprijină la nivel individual. De la strategia de îmbarcare a unei organizații până la beneficiile de bunăstare, liderii trebuie să adopte personalizarea în fiecare etapă a experienței angajaților.
De fapt, potrivit unui studiu, 66% dintre angajații români ar alege să primească două bilete la un eveniment la alegere, în loc să primească de trei ori valoarea acestor bilete plătite în salariu pe parcursul unui an.
Este clar că personalizarea sub forma recunoașterii, a recompenselor și a experienței mai largi a angajaților este esențială. În proporție de 75% au declarat că angajarea virtuală a îngreunat evaluarea valorilor și culturii unei companii și a modului în care acestea se aliniază cu ale lor.
Prin personalizarea călătoriei candidatului, organizațiile pot minimiza această problemă. De la mesaje personalizate la comunicarea directă cu candidații, recrutorii trebuie să stabilească relații autentice la distanță.
Beneficii personalizate pentru angajați
În România, companiile se confruntă cu perspectiva unei recesiuni, în timp ce inflația atinge 9,4%. Criza costului vieții a creat o epidemie proprie, iar atât angajatorii, cât și angajații sunt împovărați de creșterea prețurilor.
În vremuri de instabilitate, angajatorii sunt presați să crească salariile. Nu este niciodată atât de ușor, mai ales pentru unele IMM-uri. Acestea fiind spuse, personalizarea beneficiilor pentru angajați poate fi soluția accesibilă pe care acestea o caută.
Criza costului vieții are un impact garantat asupra a milioane de români. Mulți vor fi forțați să cheltuiască mai puțin și să taie din micile luxuri ale vieții.
Bineînțeles, acest lucru poate fi în detrimentul sănătății și bunăstării noastre, care la rândul lor ne afectează performanța la locul de muncă, și acesta este motivul pentru care beneficiile personalizate pot fi atât de puternice.
Înțelegând circumstanțele cu care se confruntă angajații, liderii își pot regândi pachetul de beneficii care să susțină opțiunile angajaților privind stilul de viață.
Să luăm, de exemplu, abonamentele la sala de sport, la prețul amețitor de 200 – 600 de euro pe an, eliminarea costurilor poate fi la fel de utilă ca o creștere salarială.
Îmbarcarea personalizată
Faza de integrare este deosebit de importantă și trebuie să fie personalizată. Potrivit unui raport, 30% dintre angajați își părăsesc locul de muncă în primele 90 de zile.
Lipsa de comunicare este cauza acestei probleme, majoritatea angajaților considerând că au fost făcuți să creadă că rolul este diferit.
Ca în orice prezentare, prima impresie contează. O strategie generică îi va vedea pe angajați dezumflați de lipsa de interes a unei organizații față de ei.
Liderii își pot îmbunătăți foarte mult faza de integrare prin personalizare. Acest lucru înseamnă să înțeleagă cel mai bun mod de a comunica cu noii angajați; este vorba de a lucra cu ei, mai degrabă decât împotriva lor.
Comunicați eficient și faceți acest lucru într-un mod care se potrivește cel mai bine angajatului dumneavoastră. În plus, noii angajați ar trebui să fie invitați la întâlniri sociale și oportunități de a cunoaște membrii echipei înainte de prima lor zi.
Astfel de tactici sunt cele care conduc la un angajament mai mare, ajută indivizii să se acomodeze și creează un sentiment de apartenență.
Progresia și dezvoltarea personalizată a carierei
Progresia în carieră este esențială pentru viața noastră profesională. Lipsa de oportunități este cea care îi determină adesea pe angajați să plece. Ceea ce este și mai rău, sunt organizațiile care investesc în învățare și dezvoltare în domeniile greșite.
Cu toții avem o idee aproximativă despre unde vrem să ajungem în cariera noastră și, fără sprijinul potrivit, progresul poate părea un pic cam plat sau zadarnic. Companiile trebuie să își arate sprijinul pentru interesele individuale ale angajaților lor. Acest lucru necesită 1-2-1 pentru a discuta despre obiectivele viitoare, ambițiile de carieră și multe altele.
De la apariția învățământului electronic, învățarea personalizată a cunoscut un adevărat boom. Volumul imens disponibil angajaților online înseamnă că interesele individuale ale acestora pot fi satisfăcute, și la un preț accesibil pentru angajator.
Când vine vorba de evoluția în carieră, aceasta merge mână în mână cu învățarea și dezvoltarea. Prin învățarea personalizată apare oportunitatea de a ne dezvolta rolurile la locul de muncă.
Liderii ar trebui să recunoască această legătură și să colaboreze cu angajații pentru a le oferi scopuri și obiective clare pentru viitor. Este vorba despre găsirea unor domenii din cadrul afacerii care să se potrivească nevoilor lor de progres în carieră.
Personalizarea este aici pentru a rămâne. Dacă liderii doresc să construiască o afacere prosperă, trebuie adoptată o abordare centrată pe oameni. De fapt, personalizarea trebuie abordată în toate fațetele afacerii, iar echipele de conducere ar trebui să se întrebe în mod constant cum pot îmbunătăți experiența angajaților.
Acest lucru ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru lideri pentru a îmbrățișa personalizarea și beneficiile puternice pe care le are atât pentru angajați, cât și pentru organizația însăși.