Nimic nu se compară cu trimiterea unui client relaxat în lume după ce a părăsit un centru spa de zi și încasarea unei sume de bani semnificative. Există, de asemenea, hopuri de rezolvat înainte de deschidere – găsirea locației potrivite pe piața potrivită, acordarea licențelor pentru afacerea dvs. și găsirea de angajați buni. Pentru a deschide o afacere de tip spa ai nevoie de multe cunoștințe, dar și puterea unui antreprenor puternic în domeniul dat.
Scrieți un plan de afaceri
Este foarte important să scrieți un plan de afaceri. Dacă spa-ul tău de zi va fi o călătorie, gândește-te la această parte ca la pornirea GPS-ului. Te va ghida spre destinație și te va ajuta să-ți organizezi planurile și prioritățile.
Creați-vă brandul
Selectarea unui nume pentru afacerea dvs. și crearea mărcii dvs. sunt primii pași esențiali. Vă veți da seama cum doriți să vă numiți, cum veți interacționa și cum doriți să arătați – gândiți-vă la asta ca la modul în care le veți spune clienților dumneavoastră despre personalitatea afacerii dumneavoastră.
Alegeți numele spa-ului dvs.
Numele dvs. ar trebui să reflecte brandul dvs., calitatea oamenilor și a experienței clienților dvs. și gama de servicii pe care le veți oferi. Poate include, de asemenea, referințe la numele comunității sau al familiei tale. Alegerea unui nume este atât de simplu, nu-i așa? Nu vă faceți griji dacă nu sunteți sigur de unde să începeți. Avem o listă de verificare despre cum să alegi numele perfect pentru spa-ul sau salonul tău pentru a te ajuta la acest pas.
Marca ta spune totul despre afacerea ta. Este modul în care interacționați cu clienții și vă comercializați cu potențialii clienți, precum și modul în care vă prezentați vizual.
Identitatea vizuală a mărcii dvs. va apărea pe panouri, în interiorul spa-ului dvs. și pe materialele dvs. de marketing. Fațetele majore includ:
- Logo-ul
- Paleta de culori
- Tipografia
- Fotografie
Calculați de ce echipament spa veți avea nevoie
Dimensiunea locației și serviciile pe care le oferiți ar trebui să dicteze echipamentul de care veți avea nevoie înainte de a începe.
Centrele spa de zi pot include dușuri și dulapuri pentru oaspeți și camere izolate fonic dacă intenționați să oferiți masaje relaxante.
Cercetați îndeaproape locul pe care îl ocupați în industrie. Decideți ce achiziții de echipamente trebuie să faceți înainte de deschiderea afacerii dvs. și ce ați putea cumpăra mai târziu, atunci când spațiul și finanțele vă vor permite.
Decideți-vă asupra publicului
Este posibil să aveți o idee despre cine doriți să deservească noua dvs. afacere, dar gândiți-vă cu adevărat la asta și scrieți.
În plus, raportul arată care sunt serviciile pe care românii sunt cel mai dornici să le încerce în continuare. Există un mare interes – la nivelul diferitelor generații – pentru a încerca tratamentele pentru tot corpul, tratamentele faciale și îngrijirea avansată a pielii. Furnizarea acestor servicii ar putea fi o investiție profitabilă în viitor.
Aceste persoane care frecventează spa-urile ar putea merita să fie vizate în timp ce vă decideți pe cine doriți să serviți.
Vânzări cu amănuntul și experiență
Începerea unei operațiuni de vânzare cu amănuntul înseamnă că sunteți dispus să vindeți lucruri – produse pentru păr și piele, echipamente, mărfuri și, cel mai important, carduri cadou – la centrul dvs. spa de zi.
Vânzările cu amănuntul pot fi dificile – va trebui să angajați sau să instruiți personal pentru a vinde produse și a urmări inventarul – dar răsplata poate adăuga încă 10% sau mai mult din venituri la profitul final al spa-ului dvs. Și, în caz de pandemie, vânzarea cu amănuntul poate fi o sursă importantă de venituri.
Ar putea cumpăra un produs sau o marfă de la personalul de la recepție. Cu software-ul spa potrivit, furnizorii de servicii pot face cu ușurință vânzări suplimentare și pot recomanda produsul perfect în timpul serviciului. Dacă aveți de gând să vindeți produse și mărfuri online, este la fel de important ca experiența să fie ușor de navigat.
Gândiți-vă la modul în care veți face o vânzare – veți avea opțiuni pentru cumpărături în numerar și fără numerar? Deoarece comerțul cu amănuntul poate susține cu adevărat linia de fund, asigurați-vă că acesta este un proces ușor și nedureros pentru clienții și personalul dvs.
Luați în considerare modul în care vă veți urmări inventarul, îl veți reaproviziona atunci când se va termina și îl veți depozita. Dacă aveți nevoie de ajutor, am scris un ghid util despre cum să câștigați bani din vânzarea cu amănuntul la spa-ul dvs.
Vindeți carduri cadou
Cardurile cadou sunt o parte importantă a comerțului cu amănuntul. Creați un produs pe tot parcursul anului, iar beneficiarii de carduri cadou tind să cheltuiască peste valoarea cadoului.
De asemenea, ați creat o oportunitate de a adăuga un nou client care poate nu este familiarizat cu serviciile dvs.
Costuri
Până acum, ar trebui să știți cam de câți bani veți avea nevoie pentru a vă administra centrul spa de zi.
În plus față de cele de mai sus, includeți costul chiriei și oamenii pe care trebuie să-i angajați, pe lângă tot ceea ce va trebui să plătiți pentru a porni afacerea și a o menține în funcțiune.
Locație
Alegerea locației potrivite pentru afacerea dvs. este interesantă. Decizia privind locul în care să vă agățați țigla – în ce fel de cartier vă veți încadra din punct de vedere al bugetului și al stilului de viață – dă tonul pentru spa-ul dumneavoastră.
Câțiva factori de luat în considerare sunt:
- Traficul pietonal
- Parcarea disponibilă
- Concurenți
- Afacerile din împrejurimi
- Au genul de clienți pe care îl doriți?
- Zona
Unele județe nu vă vor permite să deschideți o afacere într-o zonă rezidențială, în timp ce altele vă pot permite. Cercetați acest lucru în timp ce vă obțineți licența pentru a vedea care sunt regulile în locul în care doriți să fiți.
Finanțare
Sunteți aproape gata să deschideți o afacere de spa. Ați cercetat o locație, ați scris un plan de afaceri și aveți o pasiune pentru a face clienții să se simtă bine.
Există mai multe modalități de a găsi banii necesari pentru a demara o afacere. Unii oameni se autofinanțează și/sau iau împrumuturi de la IFN-uri pentru a se ajuta să se înființeze. Alții caută imediat un împrumut pentru afaceri mici.
Va trebui, de asemenea, să înființați un cont bancar de afaceri pentru a vă ajuta să găsiți finanțare și să vă separați finanțele personale de cheltuielile de afaceri.
Alegeți software-ul de gestionare a spa-urilor
Programarea personalului și a clienților, marketingul, gestionarea salariilor, raportarea pentru un proprietar de mică afacere, munca de gestionare eficientă a spa-ului dvs. nu are sfârșit.
Site web
Câteva lucruri de care trebuie să vă amintiți atunci când proiectați un site web este să vă asigurați că este clar, utilizabil și că are o senzație de coeziune, de la pagina principală la o pagină de plată și tot ce se află între ele. Ar trebui să funcționeze bine pe dispozitivele mobile pentru a fi receptiv, ceea ce înseamnă că se potrivește oricărui ecran.
Securitatea este un aspect important pentru clienți – dacă fac achiziții cu cardul de credit, vor dori să aibă încredere că datele sunt stocate în siguranță.
Angajarea, formarea și păstrarea personalului
S-ar putea spune că păstrăm partea cea mai importantă – sau cea mai presantă – a începerii unui nou spa pentru final.
Industria spa-urilor se află la o răscruce majoră în acest moment. Există mai mulți oameni decât oricând angajați în spa-uri de zi, dar există și un număr record de locuri de muncă în spa-uri și saloane.
Sunt multe lucruri la care trebuie să te gândești atunci când îți angajezi echipa, iar noi vom discuta câteva dintre ele aici.
Creați un plan de integrare
Unele întreprinderi au mult succes cu un plan de integrare foarte bine gândit. Un nou angajat este prezentat tuturor colegilor de muncă relevanți și se familiarizează cu modul în care funcționează fiecare parte a afacerii pentru a înțelege care este locul său în cadrul acesteia. Acest lucru se poate întâmpla pe parcursul unei zile sau a câtorva zile, săptămâni sau chiar până la câteva luni.
Oferiți instruire în domeniul software
Dacă această persoană angajată se va ocupa de vânzări și de software-ul de gestionare a afacerii dumneavoastră, va avea nevoie de o pregătire suplimentară privind sistemele și procedurile dumneavoastră, precum și de logări.
Unele programe de software de gestionare a afacerii oferă cursuri de formare gratuite pentru fiecare nivel de personal – de la recepție până la conducere.