În timp ce angajații continuă să renunțe la locurile de muncă, piața forței de muncă s-a înăsprit. Dar un lucru a rămas constant în mediul actual. Companiile de pretutindeni fac tot ce le stă în putință pentru a-și păstra cele mai bune talente. Pentru multe organizații, acest lucru înseamnă să examineze ce pot face pentru a-și păstra angajații. Dar păstrarea angajaților începe prin a înțelege ce își doresc angajații, ce le place și ce ar dori să schimbe. Interviurile de ședere eficiente pot avea beneficii incredibile pentru membrii echipei dvs. și pentru afacerea dvs.
Ce este un interviu de menținere?
Un interviu de menținere este un interviu pe care o organizație îl realizează cu angajații săi actuali. Acesta ajută compania să înțeleagă mai bine ce îi place (sau ce nu îi place) angajatului la compania actuală.
Pentru unii, ar putea fi un sondaj anual de angajare a angajaților. Alții ar putea folosi sondaje periodice de puls sau un alt tip de mecanism de micro-feedback. Unele companii folosesc, de asemenea, interviuri de ieșire sau chiar sondaje privind experiența candidaților. Și, bineînțeles, majoritatea companiilor au un fel de proces de evaluare a performanțelor.
Interviurile de ședere eficiente pot avea beneficii incredibile pentru membrii echipei dvs. și pentru afacerea dvs. Iată șapte motive pentru care ar trebui să începeți să captați feedback-ul angajaților prin intermediul interviurilor de ședere:
Verificările regulate îi ajută pe angajații dvs. să se simtă auziți și validați. Dacă am învățat ceva despre feedback, este că angajații au nevoie să fie ascultați. Interviurile de ședere sunt o modalitate excelentă de a-i face pe angajații dvs. să se simtă auziți și validați, chiar dacă există un feedback constructiv împărtășit. Atunci când vă ascultați angajații, construiți încredere și siguranță psihologică la locul de muncă.
Acestea pot ajuta la reducerea fluctuației angajaților.
Interviurile de ședere pot contribui la readucerea echilibrului pe balanța de echilibru între viața profesională și cea privată. Să țineți aproape pulsul echilibrului dintre viața profesională și cea privată a angajaților dvs. este mai important ca niciodată. Cu o linie neclară între viața profesională și cea personală, este important ca angajatorii să facă partea lor pentru a menține și respecta limitele.
Mai ales în mediile de lucru la distanță, interviurile interioare mențin deschise liniile de comunicare. Odată cu creșterea muncii hibride și la distanță, comunicarea poate părea mai mult izolată. La urma urmei, angajații lucrează în spatele unor ecrane.
Indicii nonverbali și de limbaj corporal sunt mai greu de sesizat, iar acele conexiuni în persoană pot lipsi. Dar furnizarea de forumuri deschise pentru feedback, cum ar fi interviurile de ședere, poate ajuta la menținerea acestor linii de comunicare deschise.
Acestea pot ajuta la informarea echipei dumneavoastră de resurse umane cu privire la ce programe și/sau inițiative doresc angajații.
Interviurile de ședere pot fi un instrument util pentru a cerceta apetitul angajaților pentru anumite programe sau inițiative de resurse umane.
Care sunt câteva întrebări pentru interviurile de ședere?
Mai ales dacă vreți să vă păstrați angajații de top, aveți nevoie de întrebări bune pentru interviurile de menținere. Dacă nu sunteți sigur de întrebările bune pentru interviuri, vă acoperim noi. Iată câteva întrebări pe care le puteți pune într-un interviu de ședere.
Întrebări despre locul de muncă și cultură
- Ce vă place cel mai mult la faptul că lucrați aici?
- Care este un lucru despre cultura noastră la locul de muncă pe care ați dori să îl îmbunătățiți?
- Cât de dispuși sunt oamenii să colaboreze și să lucreze bine unii cu alții?
- Întrebări despre conducere și management
- Cum pot să vă sprijin mai bine obiectivele și aspirațiile profesionale?
- Ce vă place la conducerea de aici?
- În calitate de manager, ce aș putea face mai mult (sau mai puțin)?
- Care este un lucru pe care ați dori ca echipa de conducere să îl înțeleagă despre experiența dvs. de angajat aici?
Întrebări privind satisfacția generală
- Vă simțiți ca un angajat apreciat? De ce sau nu?
- Simțiți că există oportunități de recunoaștere a angajaților? Cum putem face o treabă mai bună în ceea ce privește recunoașterea angajaților valoroși?
- Dacă ați putea să scăpați de orice parte a muncii dumneavoastră, care ar fi aceea și de ce?
- Ce v-ar tenta să plecați?
- Dacă v-ați gândit să plecați, care sunt câteva motive pentru care?
- Întrebări despre dezvoltarea și creșterea profesională
- Ce abilități doriți să dezvoltați sau să învățați?
- În ce fel vă pot ajuta să investiți în dezvoltarea dumneavoastră profesională?
- Se întâmplă frecvent ca angajații să plece pentru oportunități mai bune de dezvoltare. Ce v-ar face să vă solidificați planurile de ședere în ceea ce privește dezvoltarea carierei dumneavoastră?
- Cum pot fi un avocat pentru dezvoltarea carierei dumneavoastră aici? În ce direcție vă vedeți că vă îndreptați cariera în această companie?
- Care sunt punctele forte pe care nu le folosești în rolul tău actual?
Cum să implementați interviurile de ședere în compania dvs.
Este posibil să doriți să implementați interviuri de menținere în funcție pentru angajați individuali, pentru angajații cei mai performanți sau pentru întreaga dumneavoastră forță de muncăIndiferent de situație, este nevoie de atenție. Iată un ghid pas cu pas despre cum să implementați interviurile de ședere în compania dvs.
Asigurați-vă că organizația dvs. a investit în construirea siguranței psihologice și a încrederii. Este probabil ca angajații dvs. să nu vă ofere feedback valoros dacă nu ați construit încrederea.
Angajații dvs. sunt contribuitori valoroși la construirea (și menținerea) unui loc de muncă pozitiv. Oferiți-le dreptul de proprietate asupra experienței și fiți transparenți și în ceea ce privește propriul feedback.
Integrați interviurile de ședere în procesul de integrare. Interviurile de ședere nu sunt doar pentru angajații cu vechime în companie. Gândiți-vă la modalități prin care puteți face ca interviurile de ședere să atingă momentul de 30-60-90 de zile al procesului de integare a angajaților dvs.
Obținerea unui puls din timp poate ajuta organizația dvs. să corecteze cursul atunci când este necesar. De asemenea, ar putea identifica probleme mai devreme, care pot împiedica apariția altora mai mari în timp.
Efectuați interviri de ședere cu angajații cu vechime (în special cu cei mai performanți). Într-o perioadă în care companiilor li se cere să ofere mai mult cu mai puțin, doriți să vă păstrați angajații cei mai performanți.
Începeți astăzi să realizați interviuri de ședere
Aceasta este o perioadă dificilă pentru mulți angajatori. În condițiile în care companiile caută modalități de a menține angajamentul angajaților la un nivel ridicat și fluctuația de personal la un nivel scăzut, interviurile de ședere pot fi arma dvs. secretă.
Dar orice fel de mecanism de feedback are nevoie de sprijinul adecvat.