Atunci când aveți o idee nouă și interesantă, este ușor să vă concentrați asupra tuturor beneficiilor sale și să acționați imediat. Dar acest lucru poate duce la eșec. Perspectiva dvs. limitată poate însemna că nu vă uitați la potențialele obstacole – și treceți cu vederea alte opțiuni promițătoare.
Dacă doriți ca cele mai bune idei să înflorească, trebuie să vă deschideți mintea la perspective diferite – de la persoane din afara echipei dvs. cu care nu vorbiți de obicei – și să puneți întrebări deschise.
Nu este nevoie de prea mult pentru a fi energizați de lucruri noi, fie că este vorba de un produs la care lucrăm, de o propunere de carte sau de un proces care are nevoie de revitalizare. Entuziasmați de idei noi și strălucitoare și entuziasmați să ne mișcăm rapid, profităm de ocazia de a gândi în stil mare și de a crește. Ne strângem echipele și intrăm în acțiune, prezentând doar beneficiile creației noastre și plănuind să ne îndeplinim promisiunea.
Dar, făcând acest lucru, ne confruntăm cu pericolele unei perspective limitate. Izolată în propriile noastre camere de ecou, campania noastră pentru un impact rapid poate să sforăie. Putem întâmpina obstacole neașteptate în ultimul moment sau putem lăsa neexplorate alte căi promițătoare. Munca noastră este de lungă durată sau se prăbușește și arde complet.
Dacă doriți ca cele mai bune idei să înflorească, în loc să vă lăsați capul să putrezească în limitele propriului cap, deschideți-vă mintea la perspective diferite – de la oameni din afara echipei dvs. cu care nu vorbiți de obicei. Puneți-le întrebări deschise despre modul în care gândesc. Următoarele întrebări vă pot ajuta să vă extindeți orizonturile.
Ce este special pentru dumneavoastră?
Atunci când prezentăm idei sau propunem o cale de urmat, o mare parte din munca noastră precede conversația, pe măsură ce ne pregătim planul business. După ce vorbim, ideea rămâne în colectivitate. În loc să dirijați în mod îngust conversația, explorați ceea ce au absorbit deja ceilalți punând întrebări. Este posibil ca audiența să fi preluat principalele dvs. idei sau să fi conturat un unghi complet diferit. Un beneficiu suplimentar al acestei întrebări este feedback-ul privind comunicarea dumneavoastră. Poate că nimeni nu menționează singurul element pe care doriți cu adevărat să îl subliniați.
Care nu sunt?
Putem crede că am examinat o problemă din toate unghiurile și că am acoperit fiecare incident. Dar persoanele cu diferite medii sau domenii de expertiză pot vedea diferite lacune. Întrebând ce lipsește, indicăm o deschidere față de răspuns și o dorință de a renunța la control. Descoperim erorile cu mult înainte ca produsul final sau să obțină un profit semnificativ pe piață.
Ce va dezvălui planul nostru?
Echipele din afacerea ta scriu povestea modului în care acel proiect a eșuat. Este firesc să fim entuziasmați de gândurile noastre. Dar această cale poate foarte bine să fie evitată dacă ne oprim pentru a picta o imagine vie a ceea ce poate merge prost.
Ce ar spune cineva din prima linie pentru care nu avem o referință?
Un alt mod în care ne limităm perspectiva este prin blestemul cunoașterii. În calitate de experți sau de manageri seniori într-un anumit domeniu, credem că ceilalți înțeleg ceea ce facem și că au crezut că am ales o anumită cale. Drept urmare, ne scurtăm comunicarea.
Cum vor sărbători concurenții noștri dacă vom reuși?
Deseori ne lăsăm prinși în politica internă, muncind din greu pentru a face întâlnire privată pentru a ne face curte cu superiorii și favoriții pentru pozițiile noastre. Privind dincolo de camerele de ecou interne, organizaționale, pentru a vedea cum gândesc concurenții noștri, ne poate extinde perspectiva.
Nu vă întrebați doar cum va sărbători concurența eșecurile voastre, ci cum pot sărbători ei ceea ce voi considerați a fi un succes. Unul dintre clienții mei a decis de fapt să exploreze această întrebare. Chiar înainte de data lansării ultimei lor linii de produse, au făcut un anunț. Apoi a invitat o duzină de persoane din interior pentru a le arăta că ei sunt concurența.
Gândurile urăsc separarea. Publicul-țintă pentru ideile noastre este rareori noi înșine. Procesul prin care le dăm viață ideilor noastre necesită ascultarea din mai multe perspective diferite pentru a le da formă, strălucire și durată de viață.