Dacă v-ați decis să vă canalizați pasiunea pentru ciocolată într-o afacere la domiciliu în România, veți dori să fiți la curent cu tendințele în schimbare de pe piața ciocolatei, precum și cu industria alimentară de tip cabană. De exemplu, fiți la curent cu noile preferințe ale consumatorilor în materie de arome, cu tendințele din industrie și cu tehnologiile emergente. Dar, înainte de a lua orice decizie, cunoașteți legile privind vânzarea produselor alimentare realizate într-o bucătărie de casă. Cu aceste cunoștințe, veți fi gata să vă lansați în începerea afacerii dvs. de casă.
Înțelegeți legile din statul dumneavoastră privind produsele alimentare de casă
Determinați legile din statul dumneavoastră privind vânzarea produselor fabricate într-o bucătărie de casă. În timp ce majoritatea județelor din România permit antreprenorilor să își desfășoare activitatea de acasă, pot exista restricții cu privire la locul în care vă puteți vinde produsele (la un târg al fermierilor, în magazine de vânzare cu amănuntul sau online) sau în ce volume (limite de RONI). Fiecare județ are, de asemenea, reglementările sale privind fiecare tip de produs.
Finanțe, asigurări și licențe
Organizați-vă afacerea cu ciocolată în România. Întâlniți-vă cu un expert contabil cu experiență în afaceri la domiciliu. Determinați cea mai bună structură a afacerii: întreprindere individuală, societate cu răspundere limitată sau corporație. Consultați un agent de asigurări comerciale cu privire la polița potrivită pentru a vă proteja afacerea. Căutați o licență de afaceri, precum și pentru a verifica legile privind etichetarea alimentelor. Contactați departamentul necesar al județului dumneavoastră pentru o licență de impozitare a vânzărilor.
Dezvoltați-vă linia de produse
Finalizați linia dvs. de produse în România și ân afara ei. Faceți o listă a creațiilor dvs. de ciocolată în funcție de varietate și aromă. De exemplu, puteți produce ciocolată, divinitate de ciocolată și unt de ciocolată cu arahide. Dacă în meniu se află prăjituri, creați o selecție bine rotunjită pentru diferite gusturi. În cele din urmă, nu uitați că pasionații de ciocolată apreciază și creațiile neconvenționale. Explorați noi combinații de produse și arome cu familia și prietenii de încredere.
Creați un plan promoțional anual
Creați un plan promoțional anual. Întindeți-vă calendarul și identificați datele care ar fi puse în valoare de produsele de ciocolată fină. Exemplele includ Ziua Îndrăgostiților, Ziua Mamei și zilele de naștere. Concepeți o promoție pentru fiecare eveniment și integrați toate produsele dvs. în planul general. Explorați o promoție “Ciocolata română” pentru a crea o bază de clienți obișnuiți. În cele din urmă, lărgiți-vă cercul de contacte prin organizarea de petreceri de degustare a ciocolatei la domiciliul prietenilor.
Procurați-vă echipamentul
Achiziționați echipamente comerciale pentru fabricarea ciocolatei. Producția dvs. de volum va fi mai ușoară cu echipamente de amestecare, gătit și răcire care pot face față nevoilor dvs. specifice. Selectați tipul de echipament care să se potrivească cu amploarea operațiunii dvs. Dacă doriți să vă limitați cheltuielile în numerar, luați în considerare echipamente modernizate acum și achiziționați restul atunci când nevoile dvs. de producție cresc.
Obțineți consumabilele de ambalare din România
Achiziționați-vă consumabilele pentru ambalarea ciocolatei. Obțineți cutii de calitate pentru prăjituri și bomboane pentru confecțiile dvs. de ciocolată. În plus, ideile creative de ambalare sau legăturile cu alte produse vor ajuta produsele dvs. să iasă în evidență. Explorați reducerile de cantitate anticipând nevoile de ambalare pentru toate promoțiile dumneavoastră. Includeți și consumabile neperisabile pentru fabricarea ciocolatei. Dacă intenționați să vă comercializați produsele în România în punctele de vânzare cu amănuntul locale, comandați o selecție de standuri și suporturi de prezentare.
Faceți loturile de testare
Comercializați un lot demonstrativ român. Creați și împachetați două sau trei varietăți de bomboane sau fudge și vizitați personal centrele spa de zi și saloanele de înfrumusețare de lux cu mostre și produse de vânzare. Continuați-vă turneul “mostrelor gratuite” la birouri profesionale și agenții imobiliare. Oferiți restaurantelor și delicatese populare mostre și întrebați proprietarul sau managerul dacă restaurantul va fi de acord să vândă produsele dumneavoastră în România.
Alăturați-vă Camera de Comerț și Industrie a României
Comercializați prin intermediul camerei dumneavoastră de comerț române. Alăturați-vă camerei și profitați de oportunitățile pe care le veți primi ca membru. De exemplu, puteți aduce mostre de produse la un seminar al membrilor sau puteți expune la un eveniment expozițional de afaceri al camerei. Identificați afacerile membre din România care ar beneficia de oferirea regulată a produselor dvs. de ciocolată clienților. Vă puteți alătura camerei locale prin intermediul Camerei de Comerț din România.
În continuare, profitați de aplicațiile populare de partajare a fotografiilor, cum ar fi Instagram. Ciocolata română este un produs uimitor din punct de vedere vizual, iar puțină muncă cu un stilist culinar, câteva imagini de înaltă calitate și postări regulate ale creațiilor dvs. vor tenta palatele și vor deschide portofelul. Același lucru este valabil și pentru platformele de socializare precum Twitter, YouTube și Facebook. Pentru mulți clienți potențiali români, dacă nu aveți o prezență menținută și îngrijită în social media, înseamnă că nu existați; un adult obișnuit petrece în jur de două ore pe zi numai pe social media și v-ar fi greu să găsiți o audiență mai largă la care să apelați cu un cost relativ atât de mic.