Întreprinderile resimt presiunea inflației și a crizei costului vieții, la fel cum încă își revin din pandemie. Dacă la aceasta se adaugă actuala agitație guvernamentală, se pare că restul anului va fi un mediu operațional extrem de dificil pentru multe dintre ele. Un lucru proactiv pe care liderii de afaceri îl pot face pentru a se asigura că firma lor este în formă bună pentru restul anului este să efectueze o analiză la jumătatea anului.
Multe se pot schimba în șase luni, așa că aceasta este o oportunitate de a face bilanțul și de a evalua ce funcționează și ce nu, astfel încât obiectivele să poată fi adaptate pentru lunile următoare.
Acesta este un exercițiu important, indiferent de mărimea și tipul afacerii. Privind înapoi la ceea ce s-a învățat, la succesele și poate la eșecurile de până acum, este cheia succesului continuu. O dată realizată această analiză, întreprinderile pot să-și stabilească obiectivele pentru următoarele șase luni, cu încrederea că sunt pe drumul cel bun.
Pentru a efectua o analiză, este suficient să notați răspunsurile la următoarele întrebări:
Ce lucruri mărețe a realizat afacerea până acum în acest an? Includeți totul – mare și mic. Aruncând o privire obiectivă asupra a ceea ce a mers bine, este o modalitate bună de a înțelege ce a funcționat pentru afacere și de a nota învățămintele din cadrul fiecărui succes.
Cum s-a întâmplat acest lucru? Aici este esențial ca indivizii, în calitate de proprietari de afaceri, să se uite în mod specific la ceea ce au făcut pentru ca acest lucru să se întâmple. Acest lucru poate crea recunoaștere și încredere în abilitățile lor de lider, pentru a le susține creșterea personală
Ce nu s-a întâmplat conform planului? Fiți sinceri aici, dar nu judecați – adesea există motive întemeiate pentru care lucrurile nu s-au întâmplat. Uitați-vă la ceea ce nu s-a întâmplat și apoi reflectați – cu curiozitate și bunăvoință la motivul pentru care s-a întâmplat. Înțelegerea acestor motive poate ajuta întreprinderile să își îmbunătățească planurile, să își îmbunătățească competențele sau să actualizeze resursele pentru a se pregăti mai bine pentru viitor.
Ce a funcționat cel mai bine pentru afacere în acest an? Luați în considerare ce strategii de marketing, relații, produse, procese și clienți au funcționat cel mai bine pentru afacere. Gândiți-vă la tot ceea ce a avut un impact pozitiv asupra afacerii și la ceea ce înseamnă acest lucru pentru restul anului.
De ce au funcționat acestea atât de bine și ce nu a funcționat? Din nou, fiți sinceri și nu judecați. Înțelegeți cu adevărat de ce acestea au funcționat sau nu și analizați ce poate fi îmbunătățit, ajustat sau oprit cu totul pentru a vă asigura că afacerea se bazează pe ceea ce funcționează cel mai bine pentru restul anului.
În calitate de proprietar al afacerii, ce le-a plăcut cel mai mult și de ce? Afacerile și indivizii evoluează mereu, așa că, dacă notează ce le-a plăcut (sau nu) în ultimele șase luni, ar putea să le ofere o perspectivă diferită asupra direcției în care se îndreaptă în continuare.
Care este starea finanțelor? Este vital să țineți sub control finanțele. Uitați-vă la cât de multe venituri a fost planificat să fie generate, față de realitatea de la începutul anului. Uitați-vă la costuri – așteptate și neașteptate, și dacă există costuri învechite de care se poate scăpa. Planificați perioadele de liniște, cum ar fi lunile iulie-august, când activitățile comerciale pot încetini. Folosiți aceste informații pentru a face orice ajustări necesare.
Stabiliți obiectivele de afaceri pentru următoarele șase luni.
În cele din urmă, stabiliți scopuri și obiective pentru restul anului, pe baza a ceea ce s-a învățat în urma analizei. Acestea trebuie să fie specifice, măsurabile, realizabile, realiste și bazate pe timp . Împărțiți obiectivele în planuri și activități clare, apoi planificați și atribuiți-le, astfel încât toată lumea din întreprindere să știe ce acțiuni trebuie întreprinse, când și de către cine.
Toate întreprinderile, indiferent cât de mari sau mici sunt, pot beneficia de o analiză la jumătatea anului. Aceasta permite efectuarea de modificări la strategia actuală, la procesele sau la alocarea resurselor și umple orice lacune. Aceste ajustări provin din cunoaștere și învățare, mai degrabă decât din presupuneri, și pot asigura că întreprinderile sunt pe calea succesului.